Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
30d holdt seg i pris intill ca 1 måned siden; hvis jeg husker rett.

 

Det er mulig at den detter en lapp eller to etter november, hvis D300 viser seg å være mye bedre; slik at Canon må krige på pris.

 

Tom

9350056[/snapback]

 

Sitter og teller på knappene hva jeg skal gjøre - kjøpe 30d NÅ eller vente litt på 40d. Men har alvorlig lyst på spilrefleks igjen, etter kun å ha brukt kompaktkamera i den "digital perioden". Mitt gamle EOS filmbaserte ligger ved beine mine, der det har ligget mer eller mindre ubrukt i 3+ år nå. Men jeg har store hender og 350/400 er rett og slett for små syns jeg.

Lenke til kommentar

Det som jeg tror er den store tingen med 40d er støyegenskapene ved høy ISO. Så hvis du tar mye bilder i situasjoner med dårlig lys, så kan det lønne seg å vente. De andre tingene er mindre viktig - nice to have, men ikke så mye mer (*).

 

Det er jo knalltilbud på 30d nå - så hvis du kjøper det med f.eks. en Tamron 17-50mm f/2.8 som normal-zoom så bruker du under 12.000,-

 

Tom

 

Edit: (*) Det sikkert andre som ikke er enig med meg på dette :)

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Det som jeg tror er den store tingen med 40d er støyegenskapene ved høy ISO. Så hvis du tar mye bilder i situasjoner med dårlig lys, så kan det lønne seg å vente. De andre tingene er mindre viktig - nice to have, men ikke så mye mer (*).

 

Det er jo knalltilbud på 30d nå - så hvis du kjøper det med f.eks. en Tamron 17-50mm f/2.8 som normal-zoom så bruker du under 12.000,-

 

Tom

 

Edit: (*) Det sikkert andre som ikke er enig med meg på dette :)

9350218[/snapback]

 

Jeg brøt sammen og rakk japan photo før de stengte. Er nå lykkelig eier av 30d :)

Lenke til kommentar
Det som jeg tror er den store tingen med 40d er støyegenskapene ved høy ISO. Så hvis du tar mye bilder i situasjoner med dårlig lys, så kan det lønne seg å vente. De andre tingene er mindre viktig - nice to have, men ikke så mye mer (*).

 

Det er jo knalltilbud på 30d nå - så hvis du kjøper det med f.eks. en Tamron 17-50mm f/2.8 som normal-zoom så bruker du under 12.000,-

 

Tom

 

Edit: (*) Det sikkert andre som ikke er enig med meg på dette :)

9350218[/snapback]

 

Jeg brøt sammen og rakk japan photo før de stengte. Er nå lykkelig eier av 30d :)

9350659[/snapback]

Gratulerer, du kommer ikke til å angre :D

Lenke til kommentar
Jeg brøt sammen og rakk japan photo før de stengte. Er nå lykkelig eier av 30d :)

9350659[/snapback]

Gratulerer - ble det noe optikk også ? Eller har du det du trenger (foreløpig).

 

Tom

9350748[/snapback]

 

Har en gammel 28-200 tamron og en liten sigma zoom jeg skal bruke i helga. Har kjøpt meg en brukt 50mm/1.4 jeg skal leke med når jeg får den i hende. Gleder meg som en unge nå ;)

Lenke til kommentar
Det som jeg tror er den store tingen med 40d er støyegenskapene ved høy ISO. Så hvis du tar mye bilder i situasjoner med dårlig lys, så kan det lønne seg å vente. De andre tingene er mindre viktig - nice to have, men ikke så mye mer (*).

 

 

Tom

 

Edit: (*) Det sikkert andre som ikke er enig med meg på dette :)

9350218[/snapback]

 

 

Hvordan kan du vite hva som er -nice to have for andre.

40D er endelig en skikkelig oppgradering. Det er bedre enn 30D på nesten alle punkter i spesifiaksjonen - så får vi se hva testene viser.

Lenke til kommentar
Det som jeg tror er den store tingen med 40d er støyegenskapene ved høy ISO. Så hvis du tar mye bilder i situasjoner med dårlig lys, så kan det lønne seg å vente. De andre tingene er mindre viktig - nice to have, men ikke så mye mer (*).

 

 

Tom

 

Edit: (*) Det sikkert andre som ikke er enig med meg på dette :)

9350218[/snapback]

 

 

Hvordan kan du vite hva som er -nice to have for andre.

40D er endelig en skikkelig oppgradering. Det er bedre enn 30D på nesten alle punkter i spesifiaksjonen - så får vi se hva testene viser.

9351920[/snapback]

synes egentlig at støyegenskapene var bra på 30d fra før av jeg. Ingen av 20d/30d/40d har egentlig noen særlige svakheter. de bare oppgraderes sånn overall for hver generasjon. live view er jo helt nytt, men ellers er det jo stort sett en generell oppgradering av alt egentlig.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Til dere som har tenkt på 30D og ble fristet da 40D ble lansert: Ikke nøl, kjøp 30D.

 

Jeg kjøpte 30D for knapt en måned siden og er strålende fornøyd med brukervennlighet, bildekvalitet og det meste man vurderer ved et slikt kamera. Kameraet fungerer også kjempebra i dårlig lys.

 

Jeg var en av de heldige som fikk kjenne på 40D ved Canon-lanseringen for forhandlere og kan si meg enig i hallelujastemningen ved første øyekast, men i bunn og grunn er kameraet veldig likt sin forgjenger. Men jeg likte faktisk ikke størrelsen på skjermen. Dette subjektivt, men den er kanskje for stor og dominerende. Sett opp en 52 tommers plasma i en hybel og du skjønner mitt synspunkt. Den ser også litt malplassert ut der den nesten faller utenfor kanten av kameraet. Live-view er en fin funksjon, men trenger man det egentlig? Det jeg synes er best med det nye kameraet er at det er like stort som sin forgjenger og at menyene har blitt litt bedre/oversiktlige enn på de forrige.

 

Ingen revolusjon fra Canon altså, men de har absolutt hørt på forbrukerne og forbedret kameraet og gitt det finesser som markedet etterspør. Og det er kjempebra, men i mine øyne ikke verdt 5500,- mens 30D fortsatt er på markedet.

 

PS: Uansett hvilken du velger, så vil du ha mye moro med fotografi:)

Endret av missilecatcher
Lenke til kommentar
Noen som tror at 40d vil bli til salgs til lignende priser som 30d rimelig snart? Tenker på under 8k for huset.

9349970[/snapback]

 

Har selv nylig bestilt et 40D.

 

Varene som er bestilt:

1,00 stk 112897 Canon EOS 40D kamerahus

Ordretotal:

Ordresum ekskl. mva: 7559,00

Frakt: 165,00

Mva: 1890,00

Ordresum inkl.mva: 9614,00

 

Flere kjente nettbutikker, eks. FotoVideo, er dyre. De tar kr. 13490 for huset. Det finnes flere butikker på nettet som selger 40D for mellom 11 og 12K. Du må bare lete litt!

 

Kjell

Lenke til kommentar
Det som jeg tror er den store tingen med 40d er støyegenskapene ved høy ISO. Så hvis du tar mye bilder i situasjoner med dårlig lys, så kan det lønne seg å vente. De andre tingene er mindre viktig - nice to have, men ikke så mye mer (*).

 

Det er jo knalltilbud på 30d nå - så hvis du kjøper det med f.eks. en Tamron 17-50mm f/2.8 som normal-zoom så bruker du under 12.000,-

 

Tom

 

Edit: (*) Det sikkert andre som ikke er enig med meg på dette :)

9350218[/snapback]

 

Jeg brøt sammen og rakk japan photo før de stengte. Er nå lykkelig eier av 30d :)

9350659[/snapback]

 

Gratulerer med flott kamera :thumbup:

Jeg er selv lykkelig eier av 30D.

Nå synes ikke jeg at 40D ble fullt slik jeg hadde håpet på , så jeg vurderer ikke et bytte slik sakene ser ut nå.

Ser noen sammenligninger av støy mellom 30D og 40D allerede på dprewiev og synes ikke det er noen avskrekkende forskjeller , heller tvert i mot.

Men de sammenligningene er helt uoffisielle og sikkert ikke til å stole på.

Visste ikke at noen hadde fått kloen i 40D ennå heller.

Det blir spennende å se testene av 40D når den kommer i bruk , imens kan du kose deg med det nye kameraet ditt og ta strålende bilder :)

Lenke til kommentar
Er dette en nettbutikk du har sjekka ut grundig?

Det vil vel til den prisen uansett vere snakk om gråimport el.

9364744[/snapback]

 

En helt ordinær nettbutikk. Langt fra de billigste på andre ting (andre Canon kameraer, objektiver, Nikon etc.). Men de hadde dette ekstraordinære tilbudet en kort periode.

 

Jeg har handlet der før, og nei, det er neppe noen gråimport. Ifølge dem selv mottar de varene fra Canon som alle andre (i løpet av siste halvdel i september får vi håpe, men Canon lover jo ingen butikker noen spesifikk dato ennå).

 

Dessuten er vel all handel i Norge underlagt de samme lover og regler?

(Kjøpsloven, garantier, returrett etc..)

 

Kjell

Lenke til kommentar
Er dette en nettbutikk du har sjekka ut grundig?

Det vil vel til den prisen uansett vere snakk om gråimport el.

9364744[/snapback]

 

En helt ordinær nettbutikk. Langt fra de billigste på andre ting (andre Canon kameraer, objektiver, Nikon etc.). Men de hadde dette ekstraordinære tilbudet en kort periode.

 

Jeg har handlet der før, og nei, det er neppe noen gråimport. Ifølge dem selv mottar de varene fra Canon som alle andre (i løpet av siste halvdel i september får vi håpe, men Canon lover jo ingen butikker noen spesifikk dato ennå).

 

Dessuten er vel all handel i Norge underlagt de samme lover og regler?

(Kjøpsloven, garantier, returrett etc..)

 

Kjell

9365091[/snapback]

 

Jepp, men hvis det er paralell import er det nettbutikken som må betale reklamasjonen og ikke Canon Norge. Fint hvis de fortsatt eksisterer. Hvis de har lagt ned så sliter du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...