Gå til innhold

Nikon D300 og D3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da var jeg ute av dansen...

 

Blir ikke D300 allikevell med det første. Får vell bli D200 da...

OffT:

Hvorfor det da? var det ikke du som igjennom hele tråden har vært mest ivrig i å få i tak i et eksemplar med en gang huset ble sluppet ut på markedet? (Edit: Motorsykkel?! Men en motorsykkel kan du da ikke ta med ut på fjellet for å ta bilder med den?! ;) )

 

OnT:

Disse ETA-beregningssalgoritmene som nettbutikker kjører med, er lite pålitelige når det kommer til nylig lanserte produkter, samt ellers når det er lite tilgang på varer. Til og med bekreftede ETA's er i noen sammenhenger ikke til å stole på, siden programvaren som drar i trådene i et logistikksystem ofte er vel kjapt til å vaie med "bekreftelsesflagget". Et slikt system fungerer fint i vanlig drift med pålitelige shippingtider og med normal produksjon, men når det oppstår unormaliteter i leveransen (la oss si, produksjonsstopp, nylanseringer med lange leveranselister, leveransestopp etc), som logistikksytemet ikke forstår, vil programvaren bak gjøre det den er bedt om, nemlig estimere en leveransetid som skulle ha fungert om forholdene var normale.

 

-MightyTwin.

Endret av MightyTwin
Lenke til kommentar
Fordi jeg i dag bestilte meg en sykkel til verdi av 60.000 :(

 

Tråsykkel ja...

 

 

Ikke dumt!

 

Er sikker på at du får mer glede av sykkelen enn du ville fått av et litt bedre kamera.

 

Hva slags sykkel?

 

Bianchi Crono Carbon med Pro plate og 4-spoke... Men jeg kjøper bare D200 nå, og jobber litt ekstra, så kommer D300 til våren, om jeg er heldig...

Lenke til kommentar
Så Du har bestilt der for så lenge siden? Om jeg bestiller nå, og mange har bestilt før meg, vil det ta evigheter til det er min tur? Har Du betalt også? Enn om De går konkurs eller noe? Da mister en vel pengene? Jeg vurderer å bestille jeg også.

 

Ta kontakt med butikken pr. telefon og hør om de har lang bestillingsliste. Da jeg bestilte i september var jeg blandt de første på lista.

Vedrørende forhåndsbetaling tror jeg dette blir automatisk når man bestiller pr. nettbutikk. Erfarer det samme når jeg har bestillt varer som ikke er på lager hos andre nettbutikker, som f.eks. Komplett og MPX.

 

Har ikke hørt rykter vedrørende Amentio og økonomi. Rykter angående andre, f.eks. FotoVideo er tilstede. Mener å ha lest ett eller annet om betaling med Visa eller MasterCard dersom vare ikke blir mottatt.

 

Dersom du har mulighet til å kjøpe fra den lokale fotobutikken, og prisforskjellen ikke er for stor, er nok kjøp fra fotobutikken å anbefale. Spesielt med tanke på tiden etter at kamera er kjøpt.

Jeg ringte Amatino eller hva de heter og jeg kunne bestille og velge forhåndsbetaling. Om jeg ikke betalte, ville jeg stå på en form for venteliste, og så kunne jeg betale når kameraet var på lager, eller avbryte om jeg ønsket det.

 

Jeg snakket også med Nikon, og de fortalte at 10 000 hus var på veg til sverige, og antagelig i butikkene i desember.

 

Dessuten så fikk jeg tak i nikon D70-200 som nytt til 10 000 i dag, så nå er jeg syk etter å prøve det når det kommer på onsdag, så får jeg bare være tålmodig i vente på det nye huset.

Lenke til kommentar
Fordi jeg i dag bestilte meg en sykkel til verdi av 60.000 :(

 

Tråsykkel ja...

 

 

Ikke dumt!

 

Er sikker på at du får mer glede av sykkelen enn du ville fått av et litt bedre kamera.

 

Hva slags sykkel?

 

Bianchi Crono Carbon med Pro plate og 4-spoke... Men jeg kjøper bare D200 nå, og jobber litt ekstra, så kommer D300 til våren, om jeg er heldig...

 

Lurer på om jeg skal bytte ut terrengsykkelen med noe lignende, man ser jo ut som en grøftegraver etter en stitur her i Trøndelag.

 

Hva med å jobbe litt mindre?

 

Så får du bedre tid til både sykling óg fotografering?

Da vil jeg tro du får mye bedre bilder med en D200 enn det D300 vil gi. :)

Lenke til kommentar

Vinteren tilbringes forran en grå vegg i kjelleren, 2 timer hver dag, syklende... hardt og rolig... joda, det er gørrkjedelig...

 

Er nok ikke pro nei.... Norge har kun 3 pro ryttere for tiden, Thor Hushovs, Kurt Asle og Boasson...

 

 

Jeg kjøper D200, selger D50, kjøper D300, og har 2 kamera i stallen.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Selvfølgelig var dette en tilfeldighet, men det er altså derfor jeg ikke ser poenget i å kjøpe Nikon-batterier i dyre dommer og det var altså et svar på cruelphotographys påstand om at uoriginale batterier holder så mye dårligere kvalitet enn originale. Vet godt at du har en fascinasjon for å kjøpe dyrt og best, men at batterier og ladere har dårligere kvalitet hvis det er "uoriginalt" høres for meg ut som en morsom villbefarelse. Folk må slutte å synse

 

Kjøp uoriginale batterier hvis du har stramt budsjett, det er penger å spare.

 

Beklager alle for at jeg fortsetter på avsporinga, men måtte få begrunne påstanden min mer.

Endret av EivindF
Lenke til kommentar
Nytt til 10k? Hvor?

 

Det er en vesentlig forskjell på nytt og "som nytt".. Brukt tipper jeg

 

Skylder på at det er Mandag

Korrekt! Som nytt. Han ville ha 12000, men jeg fant det i amerika til 11000, så da ble vi enige om 10000. Får også med filter.

Jeg vil legge til at prisen i usa er inklusiv porto og moms.

Jeg har et spørsmål: Hvorfor står det at jeg har 0 % advarselsnivå? Og hører dette forumet til et spesielt sted, hvor man legger inn bilder eller noe? Kom tilfeldigvis innom her når jeg søkte på nettet, men skjønner ikke helt hvor jeg er, noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...