Gå til innhold

Nikon D300 og D3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha, D50 har produsert like mye støy på ISO 200 som det dette bildet på 6400 har.

Når du går inn på full størrelse, så er det en del støy - jeg har tatt bilder med ISO 800 som har samme ytelse. Og jeg tror ikke D50 er noe spesielt dårlige. Men det kan være at bildene dine var undereksponerte?

 

Nei, senket faktisk lysmengden i ps, og det bør vel ikke ha innvirkning? :dontgetit:

 

+ at jeg ikke croppet noe heller.... :S

Lenke til kommentar
Haha, D50 har produsert like mye støy på ISO 200 som det dette bildet på 6400 har.

Når du går inn på full størrelse, så er det en del støy - jeg har tatt bilder med ISO 800 som har samme ytelse. Og jeg tror ikke D50 er noe spesielt dårlige. Men det kan være at bildene dine var undereksponerte?

 

Nei, senket faktisk lysmengden i ps, og det bør vel ikke ha innvirkning? :dontgetit:

 

+ at jeg ikke croppet noe heller.... :S

Burde ikke det - men jeg har opplevd at noen motiver ser mer støyete ut enn andre. f.eks skyer.

 

Tom

Lenke til kommentar
Haha, D50 har produsert like mye støy på ISO 200 som det dette bildet på 6400 har.

Når du går inn på full størrelse, så er det en del støy - jeg har tatt bilder med ISO 800 som har samme ytelse. Og jeg tror ikke D50 er noe spesielt dårlige. Men det kan være at bildene dine var undereksponerte?

 

Nei, senket faktisk lysmengden i ps, og det bør vel ikke ha innvirkning? :dontgetit:

 

+ at jeg ikke croppet noe heller.... :S

Burde ikke det - men jeg har opplevd at noen motiver ser mer støyete ut enn andre. f.eks skyer.

 

Tom

 

Dette var med vannymfene....

 

http://www.photosight.org/up/2007/08/11/64303.jpg

 

Det er lagt på bittelitt Smart sharpen, men ser på tiff filen (Som ikke er skarpet opp) at det er støy der.... en av grunnene til oppgradering... De fleste bildene er gode, men enkelte er ikke det.

Lenke til kommentar
I følge Nikon representant vil de begynne å sende ut kameraer i slutten av november. Det er likevel en så ekstrem forhåndsreservasjon på D300 at de ikke regner med å levere nok før langt utpå nyåret. Det som gjenstår å se er da hvor mange som har bestilt flere plasser, for å sikre seg et eksemplar tidligst mulig.

 

Dette er en av de tingene som jeg frykter- og det er også grunnen til at jeg skaffer meg et D2Xs nå i mellomtiden. Med litt flaks kan det hende at jeg ikke synes D300 er verd byttet (det er tross alt fremdeles snakk om 12MP DX format CMOS sensor)- og faller for ekstrem batteritid og byggkvalitet/værbestandighet. Det er vel uansett en viss grad for at det går an å få solgt D2Xs igjen om et halvt år når D300 kanskje har fått tid til å sette seg i markedet. Forøvrig er det interessant lesning ute å går nå- om hvorvidt dette med støy på ekstreme ISO nå har tatt litt vel av. Til en viss grad vil jeg være enig, og jeg setter min lit til superraske objektiver mer enn ninjaalgoritmer for støyreduksjon.

 

På den annen side så liker jeg jo Tri-X korn så det kan hende at det bare er en personlig preferanse fra min side :)

 

Skjermen til D300 frister dog fremdeles en del..

Lenke til kommentar
Blir d300 på meg. Mest sannsynlig også en 70-200 2.8 VR, og en til avhengig av litt andre faktorer :p

 

Lyst på den samme komboen selv :dribble:

 

Hehe, får bare hive meg på her da...

 

70-200 VR frister utrolig mye, og om jeg bare får huket meg nedhos sjefen på XXXXsport så kommer jeg til å ha gryna klare innen bursdagen min (7. jan) og da får jegvel en fin gave fra meg selv.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Fikk fingrene i D300 jeg også etter litt venting, og ble absolutt ikke skuffet, seriefoto var utrolig kjapt (i forhold til min D70), søkeren var stor og mye bedre enn hva jeg er vant til, størrelsen og vekta var akkurat passe.

Eneste kjipe var at jeg ikke fikk lov å sette i et minnekort å ta noen bilder for å studere hjemme, men utifra hva jeg kunne se på skjermen så var iso egenskapene ganske mye bedre enn min D70 (tok bildene i .nef), ikke det at jeg bruker så ofte høy iso, men kjekt å ha muligheten.

 

Var også å kikket på Olympus sin E3 og fikk testet det litt ut, men holder meg til Nikon selv om jeg til tider kunne trengt den vendbare skjermen til Olympus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...