Gå til innhold

Nikon D300 og D3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var vist slik at det ikke var noen backup om luka påna seg....

Du tenker ikke på Canon da? De fleste modellene (som min 350D) er slik at hvis du åpner luken for minnekort, så slår kameraet seg av. Øyeblikkelig. Så da mister man alt i bufferet. Og er man midt i en skriveoperasjon kan man i teroien kødde til kortet også! Heldigvis sitter luken så godt at den ikke åpner seg av seg selv.

 

Tom

Lenke til kommentar
Var vist slik at det ikke var noen backup om luka påna seg....

Du tenker ikke på Canon da? De fleste modellene (som min 350D) er slik at hvis du åpner luken for minnekort, så slår kameraet seg av. Øyeblikkelig. Så da mister man alt i bufferet. Og er man midt i en skriveoperasjon kan man i teroien kødde til kortet også! Heldigvis sitter luken så godt at den ikke åpner seg av seg selv.

 

Tom

 

Nei,var Nikon D200, batteriluke...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt noe problemer med den på mitt D200, syns den er helt ok jeg. Nå bruker jeg for det meste batterigrepet påmontert, syns det er diggere og ta bilder med det på.

 

Minnekort luka på D50 syns jeg ikke noe om, veldig enkelt at den åpner seg under dyp konsentrasjon :cool: , ellers er det en grei og enkel løsning :)

Lenke til kommentar
I følge Nikon representant vil de begynne å sende ut kameraer i slutten av november. Det er likevel en så ekstrem forhåndsreservasjon på D300 at de ikke regner med å levere nok før langt utpå nyåret. Det som gjenstår å se er da hvor mange som har bestilt flere plasser, for å sikre seg et eksemplar tidligst mulig.

 

Fikk mail fra leverandøren min i går. De anslår levering av min D300 15/11 :) Håper det stemmer nå da!!

 

Noen som har sett tester av 14-24/2,8?

Lenke til kommentar
I følge Nikon representant vil de begynne å sende ut kameraer i slutten av november. Det er likevel en så ekstrem forhåndsreservasjon på D300 at de ikke regner med å levere nok før langt utpå nyåret. Det som gjenstår å se er da hvor mange som har bestilt flere plasser, for å sikre seg et eksemplar tidligst mulig.

 

Fikk mail fra leverandøren min i går. De anslår levering av min D300 15/11 :) Håper det stemmer nå da!!

 

Noen som har sett tester av 14-24/2,8?

 

Det var denne datoen som først ble satt, men etter dte jeg har hørt har de kun forskjøvet den... At du får den 15/11 kan være et tegn på at de kommer tidligere enn alle trodde, ellers så sender de ut de aller første uten å lage en god beholdning...

Lenke til kommentar

Vanskelig å vite ja. Vi regnet med at det ville ta lengre tid. Men får håpe de har riktig info nå da. :)

Jeg bestilte tidlig da. Var vel bare 21 kameraer bestilt gjennom fotosentralen da jeg bestilte. Håper de får så mange som de trodde nå da.

Angrer på at jeg ikke bare bestilte inn noen flere med det samme. Må ha minst en ekstra på jobben + flere bekjente som går å sikler på D300 også da.

 

Noen som har hørt noen levering info om grepet til D300?

Kommer det noen oppgradert blitz, eller skal jeg bare ta med en SB-800?

Lenke til kommentar
Vanskelig å vite ja. Vi regnet med at det ville ta lengre tid. Men får håpe de har riktig info nå da. :)

Jeg bestilte tidlig da. Var vel bare 21 kameraer bestilt gjennom fotosentralen da jeg bestilte. Håper de får så mange som de trodde nå da.

Angrer på at jeg ikke bare bestilte inn noen flere med det samme. Må ha minst en ekstra på jobben + flere bekjente som går å sikler på D300 også da.

 

Noen som har hørt noen levering info om grepet til D300?

Kommer det noen oppgradert blitz, eller skal jeg bare ta med en SB-800?

 

Mener du batterigrepet/vertikalgrepet?

 

Hos FotoVideo står det ubekreftet levering (ikke mye å stole på disse ubekreftede tidspunktene) den 5/11 til 3,490,- (bildet som står på siden deres er av MB-D200 som er til D200). Dyrere (over 1000,-) enn for vertikalgrepet til D200, men så er det også laget i magnesium.

 

Chico

Lenke til kommentar
Vanskelig å vite ja. Vi regnet med at det ville ta lengre tid. Men får håpe de har riktig info nå da. :)

Jeg bestilte tidlig da. Var vel bare 21 kameraer bestilt gjennom fotosentralen da jeg bestilte. Håper de får så mange som de trodde nå da.

Angrer på at jeg ikke bare bestilte inn noen flere med det samme. Må ha minst en ekstra på jobben + flere bekjente som går å sikler på D300 også da.

 

Noen som har hørt noen levering info om grepet til D300?

Kommer det noen oppgradert blitz, eller skal jeg bare ta med en SB-800?

Jeg snakket med et par stykker fra Nikon på electroworld, og der bekreftet de levering av første leveranse i slutten av november. Fotosentralen har ubekreftet leveranse 5/12, Fotovideo har 12/11, Komplett har 27/11 og Interfoto har 3/12. Det er en grunn til at de kaller det ubekreftet, og det er fordi de bare setter en dato ut av hva de antar kan være i nærheten. Jeg tipper de aller første får sine I månedskiftet, ikke før ihvertfall.

 

Når det gjelder blitz er det ingen grunn til å ikke gå for SB 800, som er en fantastisk blitz som det er. Når du har lært å mestre alt ved denne og du finner begrensninger da, har det sikkert kommet noen nye.

Det eneste ankepunktet jeg har er at den trådløse overføringen ikke skjer ved radiosignaler.

Lenke til kommentar

Ja det høres mer riktig ut med starten av Desember, i forhold til hva man finner av info. :)

 

Regner med å bare ta med en SB800 siden jeg ikke kan finne noen rykter om en oppgradering. Har jo SB800 på en D200 på jobben, og det virker jo 1000 ganger bedre en min D100 med SB28DX da :(

 

Sitter å vurderer 14-24/2,8 eller 70-200/2,8... Har litt lyst på 14-24 da :)

Vi har en 14mm på jobben, og den lekte jeg meg med en dag. Fin linse altså!!

 

 

Huff det grepet var svvvvin dyrt da!! Sett på maken altså!! :(

Lenke til kommentar

At grepet koster litt er forsåvidt greit. Det jeg har problemer med er at man må bruke EN-EL4 batterier i grepet, som er svindyre, og samtidig må man da kjøpe en ny lader som lader disse batteriene, som er uforskammet dyr her i Norge. Likevel har jeg bestilt meg et vertikalgrep, for er det noe jeg har savnet på min D70 som jeg har vært vant med fra analoge dager, så er det vertikalgrepet.

Lenke til kommentar
Ja det høres mer riktig ut med starten av Desember, i forhold til hva man finner av info. :)

 

Regner med å bare ta med en SB800 siden jeg ikke kan finne noen rykter om en oppgradering. Har jo SB800 på en D200 på jobben, og det virker jo 1000 ganger bedre en min D100 med SB28DX da :(

 

Sitter å vurderer 14-24/2,8 eller 70-200/2,8... Har litt lyst på 14-24 da :)

Vi har en 14mm på jobben, og den lekte jeg meg med en dag. Fin linse altså!!

 

 

Huff det grepet var svvvvin dyrt da!! Sett på maken altså!! :(

 

Bruker du vidvinkel til 90% av fotograferingen? Om det kun er et objektiv du skal ha i enkelte situasjoner ville ikke jeg betalt så mye for det som man må.... Tror du lir lenge fornøyd med Tokinaen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...