Gå til innhold

Nikon D300 og D3


Anbefalte innlegg

Er vell også sånn med alle kameraer at de rett og slett fungerer bedre på iso200, mekanisk sett. Ihvertfall slik jeg har blitt fortalt det...

 

men Nikon er nok det tilfelle, da desse har en normal iso på 200. men Canon er best på iso 100.

 

Edit: der hadde vi visst passert innlegg nr.1000 også :w00t: gratulerer Olsen :D

Endret av turnipkongen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ISO har ingenting med "mekanikk" å gjøre, det er bare hvilken forsterkning som kjøres på det elektriske signalet, veldig forenklet som en lydforsterker, skrur du opp hører du også støyen i opptaket bedre. Nikons kamera er kalibrert til å kjøre best med ISO 200, det samme er Sony's nye maskin. Man kan kalibrere ett kamera til ISO 1600 som native, som vil føre til en meget god ISO 1600, men ikke helt som ISO200 riktignok, men det vil føre til at ISO 100 og 200 vil se ut som 1600 og 3200 vil jeg tro, om man ser litt forenklet på det.

Lenke til kommentar
ingen som har vært der inne (dere fra akam da?) som kan si om Nikon viser frem D300/D3? (regner nesten med det da)

Tenkte å ta meg en tur i morgen egentlig uansett, men hadde vært artig å få prøvd dem:D

Jeg skal innom i ettermiddag. Håper å få med E3, og eventuellt annet snadder. Men er ikke for optimistisk - har hørt rykter om at det går mest i flaskjermer...

 

Tom

Lenke til kommentar

Jeg prøvde D3 på fotomessen som Fotovideo holdt i Bergen for noen uker siden. Må bare si at det var et fantastisk kamera. Søkeren er ekstremt stor og lys, Canon kan bare gå å legge seg til sammenligning når det gjelder søkeren. Kamera var herlig responsivt, blackout pga "løfting" av speil var minimal og kameraet lagde ikke mye lyd. Ergonomien og balansen for huset var det ingen ting å utsette på, et glimrende kamera å jobbe med på den fronten. Eneste jeg virkelig ikke likte var at knappen for valg av ISO var plassert nede på vertikalgrepet, det var litt stress.

Lenke til kommentar
Jo, de har D300 også. Olympusen var visstok også en av de eneste utgavene som finnes i Europa for de som er interessert.

Jeg kan bekrefte at både D3 og D300 var å se på. Fikk ikke klådd på D3, men fikk prøvd D300 litt. Helt klart snop for Nikon fansen.

 

Fikk også prøve Olympus E3, sett på Eos 40D og 1Ds Mk III. Sony sine saker sto i et glassbur; men Pentax hadde både K10D og K100D Super med diverse optikk, bl.a. 16-50mm'eren det har vært så mye snakk om.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...