Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Dette er noe Wenger gjoer ofte. Han sier at vi ikke er interresert i enkelte spillere foer han slaar til aa signerer de. Arshavin, Mertesacker ++. Dette er selvsagt for aa holde prisene nede.

 

Spot on.

 

Tror Cazorla er innenfor rekkevidde, men M'Vila er nok ikke lenger på Wenger sin radar mtp. at han har så fantastisk stor tro på Diaby. Tror vi kommer til å brenne oss der når ACN kommer kallende og Song forsvinner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cazorla, er ikke han ving? Vi har vel nok dekning der. Sentral midtbane, høyreback... Kom igjen Wenger, dette blir for dumt.

Cazorla kan spille både på kanten og sentralt. Med andre ord er han akkurat den spilleren vi trenger. I de to holdende midtbaneposisjonene har vi Arteta, Song, Wilshere, Diaby og Coquelin. I den fremskutte playmakerrollen har vi kun Rosicky og Ramsey, og i mine øyne er ingen av dem gode nok til å spille fast dersom vi har ambisjoner om å kjempe om gullet i PL og CL. På høyrebacken har vi en Sagna som muligens rekker sesongstart, med en Jenkinson i bakhånd som stadig forbedrer seg. Coquelin har også vist at han kan gjøre en god jobb her om det trengs.

 

Malaga har, i følge the Mirror, sagt at de ikke kommer til å selge. Selvsagt, dette kan jo være et forhandlingstriks osv.

Malaga kjøpte en haug med dyre spillere forrige sesong med penger de ikke hadde, og dermed har de nå en stor gjeld eierne ikke har lyst til å betale. De er rett og slett nødt til å selge Cazorla om de får et godt nok bud. At Wenger sier "I don't know this guy!" og smiler lurt når Cazorla blir nevnt, er i mine øyne et klart tegn på at vi er svært interesserte. Spesielt når Wenger har omtalt spilleren tidligere, og var svært nærme å signere ham i fjor.

 

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Arteta - Song

Chambo - Cazorla - Podolski

Giroud

Ja takk!

 

Edit: Og Martin, hvem vil du egentlig ha som Arsenal-manager? Hvem tror du kan gjøre en bedre jobb med samme budsjett? Se hvem som er manager for konkurrentene. Tror du for eksempel Mancini kunne holdt oss i Champions League år etter år og samtidig hatt nok penger igjen på kontoen til å betale ned stadiongjelden? Di Matteo? Villas-Boas? Ferguson kunne kanskje klart det, men da snakker vi om en kandidat til tittelen tidenes manager.

Endret av Le Professeur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Cazorla kan spille både på kanten og sentralt. Med andre ord er han akkurat den spilleren vi trenger.

Aha, da lærte jeg noe nytt i dag og! Thænk ju!

 

Edit: Og Martin, hvem vil du egentlig ha som Arsenal-manager?

Hvem jeg vil ha er irrelevant. Men er uansett uaktuelt med trenerbytte i år, virker det som.

Lenke til kommentar

Både Wilshere og Diaby er klart bedre i angrep enn "sittende", etter min mening. Så dekningen på sentral midtbane er slett ikke så verst, med forbehold om at begge de to blir friske og raske igjen. Jeg synes det står verre til på backplassene, både høyre (backup) og venstre (1.steplass) trengs. Dessuten lurer jeg på om Wenger vil fortsette med 4-2-3-1 oppstillingen, eller om han vil gå tilbake til 4-1-2-2-1 (også kalt 4-3-3 eller 4-5-1, alt etter hvem man spør) fra et par sesonger tilbake ... jeg håper egentlig det, da vi har spillere som passer bedre i de rollene.

 

PS:Hvis Wenger plutselig kastet inn håndkledet i dag ... hmm, Guardiola er jo arbeidsledig, vel?

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Cazorla, er ikke han ving? Vi har vel nok dekning der. Sentral midtbane, høyreback... Kom igjen Wenger, dette blir for dumt.

 

th14Renato

Cazorla played as RW, LW, DM, RM, AM and CM for Malaga last season. (whoscored) Versatile.

 

Og hvis Cazorla blir hentet inn håper jeg vi stiller opp laget slik (er ikke helt sikker på hvem av Podolski og Giroud jeg ønsker at blir satset på):

 

Szczesny

 

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

 

Song - Arteta

 

Walcott - Cazorla - Gervinho

 

Podolski

 

Walcott over Chamberlain og Gervinho over Podolski på kanten. Sistnevnte er ingen kantspiller og tror han ville blitt helt usynlig for oss her. Er også langt langt bedre sentralt som spiss eller hengende spiss.

Chamberlain er satt på benken da jeg ikke vil at han skal ende opp med å bli utbrent. Vil trolig få masse kamper som rotasjon/backup for Walcott, Cazorla og Gervinho da han kan spille i samtlige posisjoner.

Lenke til kommentar

Jeg er en av dem som inderlig håper at Podolski blir brukt som spiss. Det er der han virkelig han kvaliteter. Blir han brukt som kant er jeg redd at vi kommer til å ødelegge han.

 

Med Cazorla inn har vi altså følgende dekning:

 

 

Polakk/ny keeper

 

Sagna/Jenkinson - Koscielny/Mertesacker/Vermaelen/Djourou/Bartley - Santos/Gibbs

 

Song/Coquelin - Arteta/Wilshere

 

Walcott/Ox/Gervinho - Cazorla/Rosicky/Ramsey - Gervinho/Cazorla/Ox

 

Podolski/Giroud/Chamakh

Lenke til kommentar

loool, 71 millioner dollar? Det tilsvarer nesten 46 millioner pund eller 59 millioner euro. Sykt. Snakk om overhypa. Tror dog han vil klare seg greit i Spania.

 

@Maefteda - Robinho har da hatt en ganske god karriere så langt? 1 mål hver 3 kamp for Milan. Bedre stats enn han hadde i Real.

Lenke til kommentar

Pft.. Tullball.

 

WorldTransferNews ‏@WorldTransferNe

Barcelona have reportedly won the race to sign Brazil sensation Neymar by securing a $71 million deal for the striker. #FCB #CFC #RMFC -S

 

Sam Wallace: Spanish clubs' unpaid tax bills are a disgrace – and a warning to all

 

For å si det sånn.. klarer ikke å se for meg at Barcelona har råd til det der, men som med Real Madrid så er det vel "staten" som hjelper de noe som ender med at landene i EU må betale en del av regninga når de sliter med økonomien..

Lenke til kommentar
@Maefteda - Robinho har da hatt en ganske god karriere så langt? 1 mål hver 3 kamp for Milan. Bedre stats enn han hadde i Real.

Var ikke ment som noen kritikk av verken Neymar eller Robinho egentlig. Tror Neymar hadde vært fornøyd med en karriere som Robinho jeg, men $71 mill er altfor altfor mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...