Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gilberto har vært helt elendig denne sesongen. Det eneste han gjør er å sinke angrepsspillet og slå feilpassninger.

 

Diaby var god de først 20 mot Pool, men vet ikke om han holder mot Man U. Hadde heller sett noe slikt:

 

Almunia

Eboue Toure Gallas Clichy

Walcott Fabregas Denilson(evt Gilberto) Hleb

RvP Adebayor

 

men dette skjer neppe. Så vi vil nok se:

 

Almunia

Toure Senderos Gallas Clichy

Eboue Fabregas Gilberto Diaby

Hleb

Adebayor

 

evt Hleb på venstre og RvP på topp.

Lenke til kommentar

Det var et bra raid, for all del, strålende, men alle de Liverpool-spillerne som var i nærheten der skal ha refs for ikke å bare klippe ham ned (ikke stygt). Hadde garantert fått kort, men fem minutter før slutt i en CL-kvartfinale man leder, da kan man leve med det. Noen skulle tatt en for laget.

Lenke til kommentar

De prøvde jo litt halv hjerta å få han ned, men Theo var rett å slett for kvikk i føttene. Det som er helt tydelig var at Walcott hadde sett Forrest Gump på tv kvelden i forveien og var inspirert, for han sluttet jo ikke å løpe.

 

Håper han starter på Søndag jeg. Komme seg forbi Nani/Park/Giggs og Evra? Blir nok for veik i den duellen tror jeg. Fyren kan for all del bli giftig på en evt kontring, spesiellt siden vi har skadeproblemer bak, men den generelle hurtigheten i united er langt større enn hva dere møtte på Tirsdag, så jeg tror ikke dette blir kampen for Walcott. Den jeg frykter mest hos dere er Robin Van Persie, for hvis han treffer formen så blir tøffe kår for Pique. Persie har kanskje den beste skuddfoten i PL imo.

 

Blir spennende i mårra. Tror det blir gjevnt resultatmessig, men håper at vi kan trekke det lengste strået.

Endret av The Game
Lenke til kommentar
Dårlige lag må vel ofte ty til slike midler. Jeg støtter ingen som saboterer spillet etter å ha sett Ronaldo bli klippet ned i hver kamp i 3år.

Haha, har jeg hørt det også. Det å takle og prøve å stoppe en spiller er en del av spillet. Ellers kunne jo alle lag bare stilt uten forsvar og sett hvem som greide å score flest ganger på åpent mål ... Jeg mener ikke at de skal meie ham ned stygt, men selvfølgelig skal de stoppe ham. Han går forbi fire mann og ingen av dem tør å sette inn en skikkelig takling. Til og med ikke Masche som har løpt over halve banen for å ta igjen Walcott, setter inn en takling. Det er elendig spill.

Lenke til kommentar
Dårlige lag må vel ofte ty til slike midler. Jeg støtter ingen som saboterer spillet etter å ha sett Ronaldo bli klippet ned i hver kamp i 3år.

Haha, har jeg hørt det også. Det å takle og prøve å stoppe en spiller er en del av spillet. Ellers kunne jo alle lag bare stilt uten forsvar og sett hvem som greide å score flest ganger på åpent mål ... Jeg mener ikke at de skal meie ham ned stygt, men selvfølgelig skal de stoppe ham. Han går forbi fire mann og ingen av dem tør å sette inn en skikkelig takling. Til og med ikke Masche som har løpt over halve banen for å ta igjen Walcott, setter inn en takling. Det er elendig spill.

Så du mener sabotasje av spill er greit?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det kommer jo selvsagt an på hva du mener med sabotasje. Når alt kommer til stykket er det jo en fotballspillers plikt å sabotere motstanderens spill.

Lenke til kommentar
Så du mener sabotasje av spill er greit?

Hæh? Hva i all verden ...

 

Hva legger du i sabotasje? Hele poenget med fotball er jo at man skal sabotere for motstanderen, samtidig som man selv scorer. :)

 

Hvis du tenker på sabotering som i å bevisst meie ned en spiller uten å gå etter ball, så nei, selvfølgelig støtter jeg ikke det og hvordan du evner å komme til den konklusjon er beyond me. Jeg sier at en av Liverpool-spillerne som duellerte mot Walcott i den duellen burde satt inn en takling isteden for å bare stå og se på. Er det ikke det fotball handler om? Å stoppe motstanderen? Skrev jo til og med i parantes i det første innlegget "ikke stygt" for å hindre at folk misforstod meg.

Lenke til kommentar
Det var et bra raid, for all del, strålende, men alle de Liverpool-spillerne som var i nærheten der skal ha refs for ikke å bare klippe ham ned (ikke stygt). Hadde garantert fått kort

Så hva mener du med dette da? Kjenner ikke til noen lovlige midler man får kort for.

Lenke til kommentar

Å takle, men komme for sent inn, er noe man får gult kort for, men som er "lovlig"/ikke stygt. Jeg mener ikke at man bare skal klippe ned mannen uten å gå etter ballen, noe jeg understreket ved å skyte til "ikke stygt" så folk ikke misforstod, men Walcott er så himla rask når han glir forbi der at han sannsynligvis hadde vært for kjapp for eventuelle taklingsforsøk så jeg regnet nesten med at det ville blitt et gult kort. Det blir jo selvfølgelig spekulativt nå da siden vi ikke aner hva som ville skjedd, med poenget mitt er at man skal sette inn en takling der og håpe man rekker ballen, ikke la spilleren bare gli helt inn til målet.

Lenke til kommentar

Nei, det var kanskje feil formulering å bruke og jeg innså at det hørtes stygt ut, hvilket var grunnen til at jeg slang på de ordene i parantes, jeg er bare fortsatt irritert over det passive spillet ved den situasjonen der. Men jeg er helt enig i at å sabotere spillet ved å bare meie ned mann ikke er noe vi vil se, og det kan i tillegg til å være usporslig og stygt, være veldig farlig for spilleren det går ut over, så det skal vi holde oss unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...