Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på om Wenger i det hele tatt har vurdert å prøve noen andre en Øzil, han har veldig mange kamper hvor han gjør nada og kun går og slenger på banen, han ser ikke interessert ut i det hele tatt. 

 

Vi har jo spilt uten Ozil. Vi ble ikke bedre av det, heller motsatt. Null kreativitet, stillestående og tafatt.

Han er en av våre spillere som løper mest. Mot Bayern hadde han flere taklinger enn Coq og han får mye tyn fordi han har et kroppsspråk som ofte gjør at folk tror fyren ikke gidder.Statistikken tilsier derimot noe annet. Er ikke lett å være god i den posisjonen når resten av laget gjør det som de gjør heller.

 

Så har han ikke vært i sin beste form i det siste, men om laget rundt han gjør det bedre vil nok han prestere bedre også.

Endret av archongamer
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Lurer på om Wenger i det hele tatt har vurdert å prøve noen andre en Øzil, han har veldig mange kamper hvor han gjør nada og kun går og slenger på banen, han ser ikke interessert ut i det hele tatt. 

 

Vi har jo spilt uten Ozil. Vi ble ikke bedre av det, heller motsatt. Null kreativitet, stillestående og tafatt.

Han er en av våre spillere som løper mest. Mot Bayern hadde han flere taklinger enn Coq og han får mye tyn fordi han har et kroppsspråk som ofte gjør at folk tror fyren ikke gidder.Statistikken tilsier derimot noe annet. Er ikke lett å være god i den posisjonen når resten av laget gjør det som de gjør heller.

 

Så har han ikke vært i sin beste form i det siste, men om laget rundt han gjør det bedre vil nok han prestere bedre også.

 

Kanskje mulig å se litt resultater over lengre tid om en annen spiller hadde fått spilt på seg litt selvtillit i Øzil sin posisjon, vanskelig å si, han har dessverre hatt en veldig dårlig sesong i forhold til 15/16. De kampene han har vert god i har for det meste vert kamper mot lettere lag. 

Lenke til kommentar

Spørsmål til Arsenal fans:

 

Hva forventer dere av resultater i årene etter at Wenger er borte? Tror dere at det magisk blir titler og kvart/semi/finale i CL osv. eller forventer dere en periode utenfor topp 4 og litt vanskeligheter ala Man Utd post-SAF, men er villig til å gå gjennom det så fort som mulig?

Fotballen er rund. Får de resultatene vi får.. vil se en klar satsing fra ledelsen sin side og managern bør ha en klar plan...

Lenke til kommentar

 

Kanskje mulig å se litt resultater over lengre tid om en annen spiller hadde fått spilt på seg litt selvtillit i Øzil sin posisjon, vanskelig å si, han har dessverre hatt en veldig dårlig sesong i forhold til 15/16. De kampene han har vert god i har for det meste vert kamper mot lettere lag. 

 

 

Som agenten hans så rett påpekte. Hvordan forvente at en nr 10 skal bli god når laget hans ikke har ballen?

Han er avhengig av å ha et lag rundt seg som presterer. Ozil er ikke grunnen til problemene Arsenal har om dagen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Kanskje mulig å se litt resultater over lengre tid om en annen spiller hadde fått spilt på seg litt selvtillit i Øzil sin posisjon, vanskelig å si, han har dessverre hatt en veldig dårlig sesong i forhold til 15/16. De kampene han har vert god i har for det meste vert kamper mot lettere lag. 

 

 

Som agenten hans så rett påpekte. Hvordan forvente at en nr 10 skal bli god når laget hans ikke har ballen?

Han er avhengig av å ha et lag rundt seg som presterer. Ozil er ikke grunnen til problemene Arsenal har om dagen.

 

Om vi ser vekk ifra bayern kampen så er det plenty av kamper som er spilt denne sesongen hvor arsenal har ballen mye og øzil sine prestasjoner fortsatt har vert svake, du kan da virkelig ikke mene at Øzil ikke har vert dårligere denne sesongen, vil ikke si han var spesielt god i løpet av første halvdel av sesongen heller hvor vi faktisk hadde 14 kamper uten tap i ligaen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Første del av sesongen synes jeg han var god, og en viktig bidragsyter til at vi gjorde det såpass godt som vi gjorde. Hvem mener du kan gå inn og erstatte Ozil over tid som du sier? Altså benke Ozil på lang basis, og samtidig gjøre det bedre enn han? Jeg kommer ikke på noen som er skadefrie og tilgjengelige som er i nærheten. Ozil burde fått flere kamper med hvile av Wenger ja, men å benke han over lengre tid for å la noen andre få tid til å spille seg inn som du sier høres ikke ut som en løsning for en klubb som er avhengig av sine beste spillere i en vanskelig periode.  

Lenke til kommentar

Første del av sesongen synes jeg han var god, og en viktig bidragsyter til at vi gjorde det såpass godt som vi gjorde. Hvem mener du kan gå inn og erstatte Ozil over tid som du sier? Altså benke Ozil på lang basis, og samtidig gjøre det bedre enn han? Jeg kommer ikke på noen som er skadefrie og tilgjengelige som er i nærheten. Ozil burde fått flere kamper med hvile av Wenger ja, men å benke han over lengre tid for å la noen andre få tid til å spille seg inn som du sier høres ikke ut som en løsning for en klubb som er avhengig av sine beste spillere i en vanskelig periode.  

 

Har vel dessverre ikke noen innlysende kandidater til og ta over for han slik stallen er, og det er jo korrekt det du sier, det er ikke en selvfølge at det hadde gått bedre, så det hadde jo vert gambling og prøvd ut andre istedenfor. Men om han ikke klarer å komme seg tilbake på topp igjen etterhvert så må en jo nesten tenke på om det er andre muligheter. 

 

Som du er inne på, hvordan kan han fungere uten et lag som fungerer, det var akkurat det inntrykket jeg satt igjen med sist sesong, ofte så var det akkurat Øzil som var den eneste som faktisk fungerte mens resten av laget presterte heller dårlig, det er akkurat det jeg savner med han denne sesongen. Nå er det heller Sanchez som fungerer samtidig som resten av laget er dårlig, det er jo frustrerende å se på, tenk Øzil sin form fra sist sesong med Sanchez på topp med den formen han har vert i.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det begynner å bli en stund siden Alexis var skikkelig i form også jeg nå. Han scorer jevnt og trutt, så det skal han ha. Men resten av spillet hans er ikke helt på høyde av hva han viste i starten av sesongen. Men det gjelder stort sett for alle som er utpå der om dagen for Arsenal. Vi er i en mørk og dyp dal akkurat for øyeblikket, og det er kun samlet man kommer seg ut av den igjen. Samtlige må heve seg og jobbe mer som et kollektiv enn det man har sett de gjøre i de siste kampene. Dog er det en spiller jeg gjerne skulle sett fikk spille noe mindre fremover er det Coq. Han har rett og slett vært helt ræv så lenge nå, og gjør nesten mer skade enn godt. Så håper på at Ox og Xhaka kan finne tonen på midten, og at det første enten Wenger, eller helst den nye manageren får inn til sommeren er mer muskler på midten.

Lenke til kommentar

Anger management ja. Det samme kunne vel både Vieira og Keane hatt godt av i sin tid, men fantastiske midtbanespillere begge to var de. Man må nesten regne med at du drar på deg en del kort i den posisjonen, og synes for så vidt ikke Xhaka har gjort så mye stygt. Han vil lære når han skal takle og når han skal la være med erfaring. Mitt største problem med midtbanealternativene vi har i dag er at det fort blir for veikt. Alle er litt for like, og samtidig litt for glad i å åpne store rom bak seg.

 

Perez tror jeg vil få sin sjanse om han er tålmodig nok. Har en følelse av at Wenger mener Perez ikke er god nok defensivt, og samtidig ønsker å se Iwobi blomstre nå som han har tatt store steg denne sesongen. Dog enig i at jeg gjerne skulle sett Perez få flere sjanser,

Lenke til kommentar

Jeg tror at Arsenal kan unngå dette på samme måte som Tottenham, selv om det blir litt feil med tanke på at Tottenham aldri har vært en toppklubb. Hvis man velger rett mann fra start vil det kanskje gå bra, men det er klart at det er en stor fallgruve i en klubb som er gjennomsyret av en manns filosofi og gjøremåte.

 

Arsenal trenger absolutt ikke falle like langt som Man Utd, det kommer av på ledelsen. Rett og slett, så må rett mann hentes inn fra dag én. Det viktigste blir å bestemme seg for filosofien.

 

1) Skal dere ha en manager som passer til dagens tropp, og at det kun blir nødvendig med små endringer? Absolutt det tryggeste valget tenker jeg personlig, men så er spørsmålet om dere kanskje ønsker mer av det samme som dere har nå? På tide med en ny filosofi og fotball?

2) Hente inn ønsket manager, men kanskje må det store endringer til i troppen. Dette valget er kanskje det mest risikable med tanke på stabilitet og kontinuitet, men kanskje det beste på sikt?

 

Med Tottenham-eksemplet så mener jeg rett og slett å hente rett manager til troppen og rett man generelt. Hvem skal ta over for Arsenal og hvilke konsekvenser blir vi å se? Pengebruk blir det nok framover, det tror jeg blir uunngåelig når Wenger gir seg.

Det som er det beste for klubben på lang sikt er det som styret i AFC burde gå etter. Vi trenger ingen Wenger-kopi, en som kan redde en fjerdeplass men er enda uerfaren enn AW og kanskje tryner på en 5.plass i ligaen året etter. Men - en 5., 6., 7.ende, ja til og med 8.endeplass i et par sesonger hadde ikke vært katastrofe om den nye manageren hadde mekket sammen et stjernelag på lengre sikt ála tidlig 2000-tall, som kan kjempe om PL-titler og CL-sluttspil, ja faktisk CL-titler også.

 

Dvs i tredje og fjerde sesong. Klubben trenger virkelig fornyelse *nu*, en no-brainer at de trenger det. Jeg mener: Er Wenger sta og ikke gir seg / evt en semi-god Wenger-kopi tar trenerjobben så kan klubben fort havne på en 5 / 6.plass i flere sesonger, det er det gode muligheter for. Da havner man i situasjonen at ingen endring er gjort, stabiliteten er behold, men sluttresultatet er minst like halvdårlig som det er nå.

 

Enda en ting: AFC må ta en absolutt veivalg snart: ønsker de å være en europeisk toppklubb/blant de tre største i PL-sammenheng -- eller er det helt greit med midtsjiktet i PL og av og til CL-spill (5.-8.plasser i ligaen). For med denne treneren og dette mannskapet går det helt klart i retning 5.plass.

Endret av Calippus
Lenke til kommentar

Ikke for å virke bedrevitende eller noe, men jeg synes at vi skal være forsiktig med å anklage Özil for noe vi ser foran TV'en vår.

Jeg har vært i Englang og sett en par kamper, der får man et helhetlig bilde av formasjon og hele laget. Jeg ser ofte at laget løper ikke som et lag og det er mange som slurver med å løpe tilbake hjem, spesielt Iwobi, Walcott, Ramsey og Ox (det ser ut som at sistnevnt har skjerpet seg i det siste).

 

Vi tapte mot ManCity (jeg var der), på begge sidene var det ingen som forsvarte seg og lot dem å løpe gjennom. Samme skjedde tydeligvis mot Bayern

Lenke til kommentar

Asked whether that meant he planned to carry on for another four years, Wenger replied: “Maybe more, maybe less, I don’t know. Everybody is different. I do not want to take anything away from Ferguson, he was an absolutely unbelievable manager, but he had enough. He had enough. And I’m not at that stage.”

Selvopptatt jævla franske frosk... Han bør innse at han klarer ikke å flytte denne klubben framover i positiv retning, selv om han ikke er klar for å gi seg som manager. Ligue 2 passer han best kanskje, fordi der har han hentet guddommelige spillere fra.

Lenke til kommentar

Spørsmål til Arsenal fans:

 

Hva forventer dere av resultater i årene etter at Wenger er borte? Tror dere at det magisk blir titler og kvart/semi/finale i CL osv. eller forventer dere en periode utenfor topp 4 og litt vanskeligheter ala Man Utd post-SAF, men er villig til å gå gjennom det så fort som mulig?

 

Det eneste jeg forventer meg er en "ny start" i klubben. Det er rett og slett på tide å få inn nye ideer.

 

Det er så mange momenter som skal klaffe for at vi blir en soleklar kandidat til topplasseringer i PL/CL, både når det gjelder sportslig ledelse og spillermateriell.

 

Det er absolutt en reell mulighet for at den personen som overtar etter Wenger ikke vil være den som fører oss tilbake i den absolutte toppen. Men siden jeg er overbevist om at Wenger ikke har mulighet til å få oss tilbake i toppen, så er jeg villig til å ta risikoen med en periode utenfor topp fire. Jeg er i alle fall overbevist om at jo lenger vi venter med å gjøre endringer, jo større blir sjansen for en periode utenfor topp fire.

 

VI trenger fornyelser både i sportslig ledelse og i spillermateriellet, og med Wengers historie når det gjelder å fornye laget så er den eneste løsningen slik jeg ser det at vi må starte med en ny manager og så bygge opp laget igjen "sten for sten".

 

Men det som bekymrer meg mest er Stan & co sin kompetanse når det gjelder å finne den rette til å ta over.

 

PS!! Jeg registrerte at det var noen som ytret ønske om at Wenger måtte bli i klubben selv om han går av som manager, for å lette overgangen for en ny manager. Nå er jeg overbevist om at Wenger selv ikke ønsker en slik løsning, gir han seg som manager så har han ganske sikkert et ønske om å prøve seg i en ny klubb (på kontinentet). Jeg er også i mot en slik løsning, da en "syvende far i huset" lett kan bli en hindring for en ny manager og ikke den hjelpen man måtte ønske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...