Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Jaja, greit gjennomført kamp. Første omgang var katastrofe. Andre omgang var ok.

 

Mannone - 6. Ok gjennomført. Har et par gode redninger. Dårlig i distribusjonsspillet.

Jenkinsin - 6.5 Solid. Skrur av noen ganger, men generelt bra.

Kos - 2 Elendig. Skyld i målet nok engang og har en hodeløs takling i første som er på grensen til rødt.

Vermaelen - 4 Dårlig. Fortsetter med gung-ho spillet sitt.

Arteta - 5 Noen stygge feilpasninger i dag. Ikke like god som han pleier. Kanskje han kjenner noe til skaden?

Coq - 2 Meget oppskrytt. Gjør lite riktig i dag.

Cazorla - 6 meh til han å være. Burde scoret.

Ox - 1 Gjør ingenting riktig. Er ikke stabilt god nok for dette nivået. Bør benyttes som supersub eller lånes ut.

Podolski - 5 Får +2 for målet. Ellers er han komplett usynlig

Gervinho - 7 Vår beste med mål og assist. Noe flaks, men flaks kommer med dtktighet og god selvtillit.

 

Innbyttere:

Walcott - 6 Herjer på kanten de ca 20 han er på. Bør få starte snart.

Giroud - Må le av ham. Totalt vaksinert mot å score. Nok engang misser han på 2 100% sjanser. Får dog en assist som redder han litt.

Ramsey - Scorer. Hvem dør nå?

 

Edit: Ble gjort oppmerksom på at Arteta hadde 95% accuracy på pasningene. Så styggere ut enn det der var.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er fortsatt bombesikker på at Giroud vil bli en klassespiller for oss. Bare i løpet av 20 minutter kom han til to store sjanser og fikk en assist.

 

Giroud - Må le av ham. Totalt vaksinert mot å score. Nok engang misser han på 2 100% sjanser.

 

Natt og dag.

 

Jeg er forøvrig 100% enig med eksperten her. Altså Le Prof.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er fortsatt bombesikker på at Giroud vil bli en klassespiller for oss. Bare i løpet av 20 minutter kom han til to store sjanser og fikk en assist.

 

Giroud - Må le av ham. Totalt vaksinert mot å score. Nok engang misser han på 2 100% sjanser.

 

Natt og dag.

 

Jeg er forøvrig 100% enig med eksperten her. Altså Le Prof.

 

Dette sier du bare fordi du har en forutinntatt holdning til innleggene mine. Ja, han er god uten ball, men dette er hans eneste lyspunkt. Han kan rett og slett ikke avslutte. Ingen god avslutter misser på så mange sjanser som det Giroud gjør.

 

Faen skjer med at ingen sier navnet til Vermaelen riktig? Eller er det jeg som sier det feil?

 

Aner ikke. "Fermeeeelen" kan jo ikke være riktig.

Lenke til kommentar

Arteta - 5 Masse feilpasninger i dag. Ikke like god som han pleier. Kanskje han kjenner noe til skaden?

 

Orbinho:

Mikel Arteta made 103 passes with a 95% completion rate.

 

Måtte berre.

 

Heh, såpass. Så mye verre ut enn det var altså. Det var bare noe med ham som virket "off". Mulig jeg ble farget av de han hadde som var horrible.

Lenke til kommentar

Fjorårets toppscorer i den franske ligaen, spilte på et lag der han ble nødt til å skape mange av målsjansene sine på egen hånd, men skjøt dem likevel til ligamestere - er "ingen naturlig målscorer" ? Neivel.

Kan noen sørge for at Benbjo faktisk tar pillene sine hver morgen? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oh, btw ... Vermaelen uttales på belgisk nederlandsk (Flandern, flamsk): Vermælen. V'en er en blanding av v og f slik vi uttaler dem.

Lenkehttp://www.forvo.com...omas_vermaelen/

 

Samme nettside kan ofte brukes med hell på uttalen av en rekke (forholdsvis kjente) spillere. Eller andre ord eller navn. Lydklipp fra folk som faktisk kommer fra landet/språket det dreier seg om.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

La meg spørre om en ting: Hva slags holdning hadde dere hatt til Giroud dersom han spilte for Chelsea/Tottenham/topp 4 kandidat?

 

Jeg er 99% sikker på at dere hadde ledd av hvor dårlig han er. Det er lov å ta av seg brillene og kallen en spade for en spade av og til. Selv om spaden spiller på Arsenal

Lenke til kommentar

Det er ikke mange som er enig med deg i at Giroud er dårlig, det er det som er poenget. De fleste gir spillere noe tid på seg til å bevise at de kan duge. Den eneste som er "latterlig" her Benbjo, er deg - fordi du er så bastant påståelig etter at vi knapt har fått begynt på sesongen. Ledd av en spiller som ikke helt innfrir hvis han spiller på Tottenham eller Chelsea? Tja ... hvis jeg hadde vært 14 hadde jeg kanskje gjort det. Men jeg er voksen.

 

En spiller er selvfølgelig like god/dårlig uansett hvilken klubb han spiller i.

Dersom Giroud hadde blitt hentet til f.eks. Chelsea, ville jeg ha gitt ham i hvert fall en sesong til å bevise at han kan gjøre mål også i Premier League, før jeg hadde kalt ham noe som helst (og knapt nok da). Den eneste som er "latterlig dårlig" her Benbjo, er deg og den latterlige negativiteten din og den latterlig manglende fotballforståelsen din :)

 

Dersom vi snakkes her om et år, og det viser seg at Giroud fremdeles ikke duger da - det betyr likevel ikke at du hadde rett i din nåværende og alt for tidlige evaluering av spilleren, Benbjo, men at du hadde flaks :hm:

Endret av thomit
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Giroud skal ta ganske massive steg, Jenkinson-style, om han skal bli god nok for PL.

 

Flaks over tid eksisterer forøvrig ikke. Da er det dyktighet som spiller inn.

 

Mange sier at Giroud hadde "uflaks" i går som ikke scorte. Jeg sier han var udyktig. Se på den andre enorme sjansen hans f.eks der kan skyter ballen rett i skulderen på en Olympiakos forsvarer. Hadde Giroud vært en dyktig avslutter så ville han tatt en touch og plassert ballen i hjørnet i stedet for å mose det han var kar til.

 

Den første sjansen hans er noe vanskeligere og klandrer ham egentlig ikke for å misse den.

 

Ser vi på de andre situasjonene der han bommer på utrolige sjanser vil vi se det samme. Udyktighet, ikke uflaks.

 

Giroud vil antagelig score en 8-10 mål for oss denne sesongen fordi han er god uten ball og kommer i gode posisjoner. Dette er ikke godt nok for en spiss på en lag som liksom skal kjempe i toppen. Det hadde nok blitt 15-20+ hvis han hadde vært en god og naturlig avslutter. Det er han ikke, da hadde han hatt en 4-5 mål allerede.

 

Har ikke Giroud to assists nå? Jeg synes han var god i går. Virker alltid sulten på mål.

 

Jo, en til Poldi og en til Ramsey.

 

Edit: 3 assist faktisk. En i Capital One cup også.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Har ikke Giroud to assists nå? Jeg synes han var god i går. Virker alltid sulten på mål.

 

Jeg tviler egentlig på at Giroud blir noen 20+ mål-pr-sesong-spiller i Premier League. Han er en target man type spiss, og de spissene som har bøttet inn mål for Arsenal tidligere, har vært enten spillende playmaker-spisser som Henry, Bergkamp eller Van Persie, eller regelrett poachere som Wright og Wiltord. Jeg tror han vil passe bedre som en av 2 spisser, f.eks sammen med Walcott. Kanskje Wenger ser for seg at han vil bruke en slik oppstilling etterhvert, jeg vet ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...