Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Skrevet
39 minutes ago, skaftetryne32 said:

Spiss, venstreving, men også en midtbanespiller bør være prioritet, forhåpentligvis blir den midtbanespilleren Zubimendi, men får vi ikke Zubimendi så har vi syltynn midtbane selv om Nwaneri og Lewis-Skelly sannsynlig tar en plass i førstelagstallen neste sesong, men der var de i praksis allerede, forhåpentligvis får Calafiori kontroll på skadeproblemene og MLS kan vise seg frem i sin opprinnelige midtbaneposisjon, personlig liker jeg spillertypen Ekitike mye bedre enn Gyokeres eller Sesko, selv om jeg tror Sesko har potensialet til å bli ett beist av en spiss.

Tja vet ikke helt hva du kaller syltynn midtbane men vi har altså, Rice, Ødegaard, Merino, Havertz og såvidt jeg har skjønt Zubimendi. I tillegg kan vel feks Nwaneri spille midtbane. På venstrevingen har vi Trossard og Martinelli. Arteta liker ikke å rotere så det blir vel Rice, Ødegaard og Zubimendi som spiller stort sett alle kampene. Vi kan evt låne en reservespiller som sliter benken mesteparten av tiden. 

Top scoreren til Arsenal i ligaen ble altså Havertz med hele 9 mål. Det er latterlig lite for et lag som dominerer banespillet i de fleste kampene.

Ekitike vet jeg ikke nok om til å si noe. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Reg2000 skrev (16 minutter siden):

Tja vet ikke helt hva du kaller syltynn midtbane men vi har altså, Rice, Ødegaard, Merino, Havertz og såvidt jeg har skjønt Zubimendi. I tillegg kan vel feks Nwaneri spille midtbane.

Det er jo ganske tynt for en 3 mannsmidtbane, når vi legger til at vi sannsynligvis mister 2 midtbanespillere og vi allerede hadde en tynn midtbane, Nwaneri er defintivt en spiller som kan dekke for både Ødegård og Saka, men fremdeles bare 18 år gammel, det samme med MLS. Jeg vil si det er ganske tynt ja.

Jeg glemte Fabio Vieira, men han kan vel også helt greit selges, samme med Nuno Tavares, får vi solgt disse gutta til en grei pris så begynner det å bli bra.

Også kan vi gi Karl Hein plassen til Neto så kanskje vi sparer noe spenn der også. 

Reg2000 skrev (22 minutter siden):

På venstrevingen har vi Trossard og Martinelli.

Ingen av dem har vært gode nok for en plass på førstelaget dessverre. 

Reg2000 skrev (24 minutter siden):

Arteta liker ikke å rotere så det blir vel Rice, Ødegaard og Zubimendi som spiller stort sett alle kampene.

Jeg tror ikke arteta liker å rotere med spillere som han ikke anser som gode nok, forståelig på sett og vis, men definitivt ikke bra for spillerne, dette er noe han må bli bedre på. 

Reg2000 skrev (26 minutter siden):

Top scoreren til Arsenal i ligaen ble altså Havertz med hele 9 mål. Det er latterlig lite for et lag som dominerer banespillet i de fleste kampene.

Det sier vel egentlig mest om skadeproblemene våre denne sesongen. 

Skrevet
8 hours ago, skaftetryne32 said:

Jeg tror ikke arteta liker å rotere med spillere som han ikke anser som gode nok, forståelig på sett og vis, men definitivt ikke bra for spillerne, dette er noe han må bli bedre på. 

De nest beste som sitter på benken blir aldri "gode nok", men man må bruke hele laget for å holde gjennom en sesong. 

Skrevet
Reg2000 skrev (10 timer siden):

De nest beste som sitter på benken blir aldri "gode nok", men man må bruke hele laget for å holde gjennom en sesong. 

Seff, men en må ha spillere som greier å opprettholde ett visst nivå, forskjellen mellom å miste Saliba på slutten av 22/23 sesongen og miste Gabriel i år, forskjellen var temmelig stor, Holding mistet på egenhånd tittelen til city, Kiwior greide å opprettholde ett visst nivå, selv om Gabriel selvfølgelig er bedre, men Kiwior har definitivt kvaliteten til å brukes i rotasjon, selv om det ikke er skader, Arteta må bli mye bedre på dette fremover, men han har rett stallen var tynn, den er dog blitt mye bedre, Arteta henger fremdeles litt etter.   

Skrevet
Reg2000 skrev (11 timer siden):

Det er ikke så ille for en spiller vi har prøvd å bli kvitt i flere år.

Det er faktisk ganske ille for en spiller med en verdi på 25mill€ uavhengig om vi vil bli kvitt ham, Edu har helt klart lagd noen dårlige avtaler opp gjennom åra, vi har underprestert på salg i flere år nå. 

Skrevet

Enig at vi har vært dårlige på salg LENGE. 

Uavhengig veldig greit å bli kvitt Nuno. Det må nok ryddes litt i glemte spillere, men skulle ønske vi fikk litt mer sladder om spillere inn. :D 

Skrevet
skaftetryne32 skrev (9 timer siden):

Det er faktisk ganske ille for en spiller med en verdi på 25mill€ uavhengig om vi vil bli kvitt ham, Edu har helt klart lagd noen dårlige avtaler opp gjennom åra, vi har underprestert på salg i flere år nå. 

På hvilken planet er det noen som betaler €25M for Tavares..? Du lever i en drømmeverden. 8 til 10 er helt innafor imo.

• Liker 2
Skrevet

Endelig en oppdatering fra Romano. Vi jobber med sesco. Talks progressing well. 

Ny kontrakt på Gabriel, den er er viktig og deilig at den er i boks. 

Og stakkars Ange får fyken når han mirakeløst klarer vinne noe med potetene. 

Skrevet
MartinF skrev (14 timer siden):

På hvilken planet er det noen som betaler €25M for Tavares..? Du lever i en drømmeverden. 8 til 10 er helt innafor imo.

På den planeten eller skal vi si sesongen der han har fått den prislappen av transfermarkt, levert et solid antall assist for Lazio, før skade var han "on fire", han har også fått sin første kamp for Portugal denne sesongen. Hvorfor er han ikke verdt 25 mill€ ?   25 mill€ for tavares er faktisk helt realistisk sånn transfermarkedet er akkurat nå. 

Jeg vet ikke i hva slags verden du lever i, siden du mener jeg lever i en drømmeverden, men tror du dette er år 2005 ? Det er lenge siden 25mill€ var en kjempe høy pris for en medioker vingback. 

Skrevet
On 6/7/2025 at 7:53 AM, skaftetryne32 said:

På den planeten eller skal vi si sesongen der han har fått den prislappen av transfermarkt, levert et solid antall assist for Lazio, før skade var han "on fire", han har også fått sin første kamp for Portugal denne sesongen. Hvorfor er han ikke verdt 25 mill€ ?   25 mill€ for tavares er faktisk helt realistisk sånn transfermarkedet er akkurat nå. 

Jeg vet ikke i hva slags verden du lever i, siden du mener jeg lever i en drømmeverden, men tror du dette er år 2005 ? Det er lenge siden 25mill€ var en kjempe høy pris for en medioker vingback. 

Hva verdien på transfermarkt er betyr lite. Han er en middelmådig spiller vi har prøvd å bli kvitt i flere år, en spiller som hadde kort tid igjen på kontrakten og en spiller som ingen andre enn Lazio prøvde å kjøpe. Det var ingen pengesterke klubber som ville ha ham. 

• Liker 2
Skrevet
Reg2000 skrev (1 minutt siden):

Hva verdien på transfermarkt er betyr lite. Han er en middelmådig spiller vi har prøvd å bli kvitt i flere år, en spiller som hadde kort tid igjen på kontrakten og en spiller som ingen andre enn Lazio prøvde å kjøpe. Det var ingen pengesterke klubber som ville ha ham. 

Vel transfermarkt betyr så absolutt noe, for tranfermakt er anerkjent, og den verdien de gir er nær den reele verdien klubber er villig til å gi for en spiller, og nå er det faktisk rapporter om at Lazio vil ha mellom 30 og 40 millioner euro for fyren, vi får se hvordan det går 🙄, men det er uansett elendig arbeide av oss, vi har ikke prøvd å bli kvitt ham, vi har prøvd å tjene penger, og det har vi foreløpig ikke fått til. 

Det er dog snakk om sell on clause på mellom 25 og 40%, lov og håpe på et salg på 40mill€ og en soc på 40%. 

Skrevet

Ja var en del varianter i den Prime dokumentaren. Var fin når han tok opp tweeten til Ivan Toney på storskjerm  :)

Ikke alt treffer like bra 😛 

Skrevet

Ligaen kan fort være nesten "out of reach" før september er over om ting ikke går etter planen. Vi er NØDT til å naile det overgangsvinduet her i sommer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...