Gå til innhold

[AoC]spør Erling Ellingsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg kom over denne siden i dag. Tenkte at hvis noen hadde noen spørsmål så kunne kanskje han svare ^^

Han svarer i Fredag Fredag 17. august

9296188[/snapback]

eneste jeg kunne tenkte å spørre om er: om "female" kan bli barbar.. vist det er tilfelle så er det JÆVLA teit:p har dere noen gang sett en kvinnelig barbar? :no:

Skrevet
Jeg kom over denne siden i dag. Tenkte at hvis noen hadde noen spørsmål så kunne kanskje han svare ^^

9296188[/snapback]

eneste jeg kunne tenkte å spørre om er: om "female" kan bli barbar.. vist det er tilfelle så er det JÆVLA teit:p har dere noen gang sett en kvinnelig barbar? :no:

9297969[/snapback]

Og du noen gang sett drager eller ildkuler som spruter ut av hendene til folk?

Skrevet

9296188[/snapback]

9297969[/snapback]

9298331[/snapback]

ja det har jeg sett ofte i conan blader/filmer osv.. har ikke du?

Skrevet

9296188[/snapback]

9297969[/snapback]

9298331[/snapback]

ja det har jeg sett ofte i conan blader/filmer osv.. har ikke du?

9298645[/snapback]

Hyboria passer nok ikke damene pga det er ytters få kvinner der inne som gjør skade fra seg, så skulle dem ha nektet kvinnelige barbarer så måtte dem nok ha gjort det med de fleste andre klasser også....

Spiller man på en RP server, så kan du jo heller selv spørre jentene der inne om at de er "fake" ellerno..

"You're not a real fighter... So.... Come here be my sex slave"

Så har du jo en grei opener for en fight ^^

Skrevet

Eh.....det er jo faktisk en del kvinnelige figurer i Hyboria som kan slå skikkelig fra seg.. . . .

Skal jeg tippe så må de fleste cimmerianske kvinner være noen skikkelige rivjern. Ellers så hadde de ikke overlevd lenge nok til å bli kjønnsmodne, og derav ville det heller ikke blitt noen nye cimmerianske barn.....Skjønner.

Det er kanskje ikke sikkert at de er spesielt vakre, men tøffe.....jaggu

Skrevet

Hadde vaert artig om barbar var male only, men at de la til en egen klasse for females, om det var noe slikt som fantes i Conan historien.

Skrevet
spør du meg så burde barbar vært male only, og får å ikke skuffe female chars så kunne de adda jern jomfruene eller noe..

9299011[/snapback]

Hmm, mener å huske en av seriene hadde en kvinnelig barbar. Som Conan faktisk virket å ta for å være litt mer enn ett objekt til penetrering. Hun ble vel offer for en eller annen forbannelse og ble gudinne eller noe slikt. Nå er det åresvis siden jeg leste denne serien, så ... hukommelsen kan svikte ;)

Skrevet

Om ein skal vere historisk rett så er navnet på ein kvinneleg barbar amasone, og viss eg husker min Conan-historie rett så har dette vore med den i bladet. i perioden 95-98.

Skrevet
Eh.....det er jo faktisk en del kvinnelige figurer i Hyboria som kan slå skikkelig fra seg.. . . .

Skal jeg tippe så må de fleste cimmerianske kvinner være noen skikkelige rivjern. Ellers så hadde de ikke overlevd lenge nok til å bli kjønnsmodne, og derav ville det heller ikke blitt noen nye cimmerianske barn.....Skjønner.

Det er kanskje ikke sikkert at de er spesielt vakre, men tøffe.....jaggu

9299391[/snapback]

joda, det er MANGE kvinnelige med sikkerlig rivjern i conan's tid.. som f.eks Belit, Røde Sonja, Valera, jern jomfruene osv.... men som sakt så bruker de kun "rogue" våpen (sverd [både korte og lange], dolker, kniver osv). slåsse måten demmes er mer teknikk og smidighet enn hos en barbar, som har 100 x mer styrke enn kvinnene. sier ikke at females ikke skal få være fighters, men barbar blir for dumt..

Skrevet
eneste jeg kunne tenkte å spørre om er: om "female" kan bli barbar.. vist det er tilfelle så er det JÆVLA teit:p har dere noen gang sett en kvinnelig barbar?  :no:

9297969[/snapback]

Røde Sonja.

9299987[/snapback]

som nevnt tidligere så er sonja's sterke side teknikk og smidighet. vist no conan og sonja skulle tatt en duel så hadde hun aldri klart å ta imot en slag fra han, selv om ho blokker med sverdet. sier IKKE at conan hadde vunnet lett over henne, men de har en så forskjellig måte å slåss på.

Den av jentene som ligner mest på en barbar er Belit, siden ho aldri bruker rustning (kun lær), slås med øks ofte og har en mer "sprø" holdning enn de andre.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ah... dette er en givende og fantastisk diskusjon, ja, ikke la damer være barbarer.. nei nei.. det finnes ingen kvinnlige barbarer.. jeg er så stor og sterk.. ugh..ugh..

Kjære Gud.. det blir som å si: "Jeg syns ikke det er kult at man skal kunne spille i timesvis uten at karakteren må på do. Det er urealistisk at man ikke må drite av og til.."

skjærpings..

(nå skal det sies at jeg er selv mot likestilling, for likeverd, men kom med litt orntlig arumentasjon, ikke bare dette tullet..*)

Skrevet
Ah... dette er en givende og fantastisk diskusjon, ja, ikke la damer være barbarer.. nei nei.. det finnes ingen kvinnlige barbarer.. jeg er så stor og sterk.. ugh..ugh..

Kjære Gud.. det blir som å si: "Jeg syns ikke det er kult at man skal kunne spille i timesvis uten at karakteren må på do. Det er urealistisk at man ikke må drite av og til.."

skjærpings..

(nå skal det sies at jeg er selv mot likestilling, for likeverd, men kom med litt orntlig arumentasjon, ikke bare dette tullet..*)

9389289[/snapback]

Helt enig med deg der... blir litt for dumt!

Skrevet

Wow, jentene for lov til å velge om å skippe militæret....

men vi må dit..

NÅ MÅ VI OGSÅ FÅ KVINNELIGE BARBARER PÅ GRUNN AV LIKESTILLING?!

DET ER BARE FYSISKT UMULIG, SORRY JENTER! MEN DET ER SANNHETEN. rp'ere kommer til å bli forbanna. lol.

Skrevet (endret)

hehe.. teit.. kjæresten min hadde så kicka assen din.. det hadde jeg og..

men det er ikke det som er poenget her.. dere har ingen peiling, hverken på bruken av ordet barbar eller bakgrunnen for klassen..

(fra Wikipedia):

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Barbarer var opprinnelig et gresk begrep som betegnet alle utlendinger, en som ikke hørte til en anerkjent kultur eller farget av taleren eller forfatteren som brukte begrepet. Ordet utrykker med fornærmende dobbelhet («bar-bar») påståtte forsøk av utlendinger å snakke et «ekte» språk. Barbarisk er et beslektet begrep. En som babler uforståelig.

Barbarisk er brukt av Paulus i sin hellenistiske betydning i det nye testamentet (Romerne 1,14) for å beskrive ikke-grekere og for å beskrive en som knapt snakker et annet språk (1.Korinterbrev 14,11). Ordet er ikke brukt i disse skriftene i den moderne betydningen hedning.

Historisk har begrepet blitt utstrakt brukt. Mange folkeslag har forkastet ukjente kulturer og til og med rivaliserende silvilisasjoner som barbariske fordi de var ugjenkjennelige og merkelige. Grekerne beundret skytherne og de østlige gallerne som heroiske individer, men regnet deres kultur som barbarisk. Romerne regnet de forskjellige germanske stammene, de bosatte gallerne og de plyndrende hunerne som barbarere, mens Han-kineserne har regnet Xiongnu, tatarere, tyrkere, mongolere, jurchere, mandchu og europeere som barbarer. Japanske mennesker kalte europeerne nanban, direkte oversatt «barbarere fra sør», fordi portugisiske skip så ut til å komme fra sør.

I vår tid brukes begrepet mest om «primitive» folkeslag som angrep og herjet de teknologisk mer avanserte sivilisasjonene i oldtiden og middelalderen. I tillegg blir begrepet i dag brukt om noen som er voldelige, primitive og generelt usiviliserte.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
The Barbarian is a core class in the Dungeons & Dragons fantasy role-playing game and is one of the base character classes presented in the Player's Handbook. The barbarian is seen as the archetypal warrior who uses brute strength and raw fury to excel in combat, instead of the honed skills of the Fighter or measured strength of the Monk. Of all the classes, only the barbarian begins the game illiterate and is forced to expend extra skill points or multiclass in order to read and write.

Alignment Any non-lawful

Based on Barbarian

For å oppsummere for dere som ikke gidder å lese, to definisjoner av Barbar:

1. en person som ikke er gresk

2. en klasse i d&d rollespillet

så på hvilket grunnlag dere mener at alle damer er greske eller en klasse i d&d eller hva dere nå måtte finne på, så er dere uansett nå blitt forklart hva det egentlig betyr.

Om noen skulle komme med: "ja, men damer kan ikke løfte store tunge sverd" "damer er mye svakere enn menn"... ja damer er svakere enn Conan.. ALLE er svakere enn Conan.. Men det finnes en masse damer som hadde banka både deg og meg. Og jeg har sloss med endel av de.. Ja, med sverd og øks..

Endret av hallgeirg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...