Joachim_F Skrevet 6. august 2007 Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 Det neste spillet fra skaperne av Doom, Quake og Wolfenstein heter Rage, og blander bilkjøring med førstepersons skytespill. Les mer Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 6. august 2007 Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 Satser på at dette er et openGL-spill som også kommer med en klient for Linux (slik id er flinke til å gjøre). Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 6. august 2007 Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 Får håpe på det, siden det er ikke alle som er like glad i fps heller. Tror uansett jeg må ha meg quake wars og det ser jo ganske lovende ut. Støtter de som lager spill for alle plattformer. Siden det er planlagt i fremtiden skal de kanskje benytte seg av openGL 3 å, som kommer snart Lenke til kommentar
Sirius Cobra Skrevet 6. august 2007 Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 Satser på at dette er et openGL-spill som også kommer med en klient for Linux (slik id er flinke til å gjøre). 9217316[/snapback] Har iD noen laget noe som ikke er basert på OpenGL? (Jeg mener i allefall at de ikke har gjort det.) Lenke til kommentar
mESA Skrevet 6. august 2007 Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 Det såg ganske bra ut. Spennende spill ;D Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. august 2007 Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 Dette spillet ga litt "Mad Max" feel. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 6. august 2007 Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 Satser på at dette er et openGL-spill som også kommer med en klient for Linux (slik id er flinke til å gjøre). 9217316[/snapback] Har iD noen laget noe som ikke er basert på OpenGL? (Jeg mener i allefall at de ikke har gjort det.) 9218147[/snapback] Wolfenstein 3D og Doom var hvertfall ikke OpenGL :!: Men nei, ID er flink til å bruke OpenGL Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 6. august 2007 Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 Men lurer litt på en ting her. De bruker ikke dx10 eller direct X i hele tatt såvidt jeg forstod det riktig. Vil da spillet kunne kjøre like bra mon tro? Ser jo at spillet har plent med pixel shaders og fancy effekter. Så hva er det som gjør Dx10 så bra dersom dette kan gå rett i strupen på de argeste konkurrentene? (crysis) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 6. august 2007 Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 OpenGL er vel eit mer "profesjonellt" biblotek enn DX. Er, så vidt eg har skjønt, mykje meir tidkrevanes å skrive i OpenGL enn i DX. Uansett så skal ein god grafikk-motor kunne kjøyre begge like bra. Skal kjøpe detta spelet Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 6. august 2007 Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 At det er OpenGL trenger nok ikke ha noe med ytelsen å gjøre, det er det grafikkortene som bestemmer. Alle grafikkort støtter jo forskjellige versjoner av OpenGL og DirectX. Det som er unikt med de nye kortene som støtter DX10 er at utviklerene har tilgang til hele kraften i kortet samtidig, dvs at de bestemmer selv hvor mye av kortet som skal brukes til de forskjellige grafiske operasjonene, istedet for før da forskjellige deler av grafikkortene var designet for å ta seg av spesifikke operasjoner. Dette gjelder altså uansett om man bruker OpenGL eller DirectX. Dårlig forklart, men dog. Altså så har utviklerene større spillerom når de programmerer. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 6. august 2007 Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 Interessant... Ser fram til mer informasjon (bilder, filmer osv). Lenke til kommentar
Dvil Skrevet 6. august 2007 Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 Typen i hatt må da være Gollum fra ringenes herre.Ellers kan dette spillet bli bra med mye variert action forhåpentligvis. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 6. august 2007 Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 Etter å ha sett hele demonstrasjonen, må jeg bare si at jeg er psyched! Ser sinnsykt bra ut den editoren! Får bare håpe Bethesda tar til vett og kjøper denne motoren til fremtidige Elder Scrolls spill! Tror de har kunnet trengt det. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 6. august 2007 Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 Ser ut som en blanding av Motorstorm og Doom 3 i dagslys. Lenke til kommentar
Debate Skrevet 6. august 2007 Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 Helt enig! OT: Haha konge fet avatar... Spiderpig, spiderpig does whatever a spiderpig does Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 6. august 2007 Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 (endret) At det er OpenGL trenger nok ikke ha noe med ytelsen å gjøre, det er det grafikkortene som bestemmer. Alle grafikkort støtter jo forskjellige versjoner av OpenGL og DirectX. Det som er unikt med de nye kortene som støtter DX10 er at utviklerene har tilgang til hele kraften i kortet samtidig, dvs at de bestemmer selv hvor mye av kortet som skal brukes til de forskjellige grafiske operasjonene, istedet for før da forskjellige deler av grafikkortene var designet for å ta seg av spesifikke operasjoner. Dette gjelder altså uansett om man bruker OpenGL eller DirectX. Dårlig forklart, men dog. Altså så har utviklerene større spillerom når de programmerer. 9218628[/snapback] Det som er problematisk med OpenGL samanlikna med DX er åpen standard mot ein standard. Åpne standarder ender opp med å bli diskutert inn og ut for dei kjem til ein konklusjon. I mellomtida så har Microsoft sluppe ut ein ny DX versjon som er deiras eigen standard. Både Ati og Nvidia pleier å legge ut sine eigne standarder som ofte favoriserer deiras eigen hardware. Doom3 motoren er eit eksempel på det. Der Nvidia sin standard var vanvittig bra for Nvidia kort, men heilt ubrukeleg for Ati. Då programmerte Carmack inn to standarder (den andre er ARB standard som står Architecture Review Board der og Carmack er medlem i) som betydde masse ekstra arbeid, men til gjengjeld så blei gpu'ane frå begge sider maksimalt utnytta. OpenGL og DX er som regel like effektivt i utviklingshastigheit. DX har fått eit breiare biblotek og er derfor litt raskare for *vanlege* oppgåver. Samtideg så er OpenGL framleis hakket raskare enn DX når ein tenker på rein ytelse. OpenGL er mykje meir vanleg å programmere til andre plattformer, f.eks PS3 og Wii som kjem frå eit land som satser ekstremt mykje på åpne standarder Ellers synes eg Rage ser fantastisk ut, og håper ID leverer. Men Tim Willits er ingen god spel designer, langt under snittet i bransjen er han. Endret 6. august 2007 av siDDIs Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. august 2007 Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 Personlig er jeg lite tilfreds med at de insisterer på å stappe inn halvhjertede kjøresekvenser i "alle" fps-spill. AtW Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 6. august 2007 Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 Ble vell annonsert for flere dager siden? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. august 2007 Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 I tillegg til det siDDIs sa, vil jeg tilføye at OpenGL har blitt litt uoversiktlig de siste versjonene med alle tilleggene. Dette skal visst bli ryddet opp snart. Dette har betydning for utviklere men ikke for brukere ellers. Ytelsen er veldig god i OpenGL. Jeg vil nok prøve dette spillet når det kommer. Jeg er spent på hvilken versjon av OpenGL som blir brukt. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 6. august 2007 Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 Så spenende ut dette her ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg