Gå til innhold

Mange som bruker IE7?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøvde kun IE7 i 2 dager da den kom før jeg gikk

over til den gamle IE6.

Det jeg ikke ble komfortabel med var den "intelligente

utskriften" som IE benytet seg av.

Allt av utskrift ble med liten skrift.

Vet ikke om dette er rettet på ved senere oppdateringer.

Er det mange av dere som forsatt bruker IE6?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

selv bruker jeg IE7 ( en vane ), men de nye safari for pc ( beta ) blir stadig bedre.

skriften i safari er litt feitere og bedre å lese, syns jeg.

den er verd å prøve:

http://www.apple.com/safari/

lykke til

ps. har prøvet FF og Opera, men liker dem ikke.

Skrevet
Tror jeg holder meg til IE6 ennå en stund.

Det er jo den man kjenner best.

Får bare håpe microsoft fikser det med utskriften.

9217974[/snapback]

IE6 er bare håpløst utdatert.

Firefox som jeg bruker er mange lysår foran.

Med funksjoner som IE6 ikke er i nærheten av.

Skrevet
IE6  er bare håpløst utdatert. .

9220515[/snapback]

enige, men IE6 var stabilt :dribble:

aldri har hatt disse problemer med IE6 som det er med IE7:

" beklager, ,.......blablabla, vi stenger for ikveld :p "

Skrevet

IE 7 må jo være en skandale. Så utrolig lite funksjoner. Det føles som en ribba høne i forhold til Opera som jeg foretrekker.

Sider som ikke vises skikkelig i opera bruker jeg firefox.

Så lenge man har Xp med IE6 er det INGEN grunn til å oppdatere. Bytt heller nettleser!

Skrevet

hmmm? hva er egentlig i veien med IE7? det er en webbrowser, og den gjør jobben sin glimrende, har ingen problemer med den.

Ikke det at opera ikke er blitt en glimrende webbrowser (for det har det blitt, noe helt annet en den søpla de kalte 3.0 som jeg testet først), men widgets? helt unyttig funksjon.

Ad-block er alt jeg trenger av utvidelser.

Skrevet

Firefox 2 :love: Alt er bra der, det eg likar best er at om dataen plutseli skulle slå seg av som med strømbrudd eller noko når en då sler på dataen å ska innat på firefox kjem der opp et valg om ein vil "restore session" eller "start new session" Pluss at firefox er kjappare enn Ie

Skrevet
hmmm? hva er egentlig i veien med IE7? det er en webbrowser, og den gjør jobben sin glimrende, har ingen problemer med den.

Ikke det at opera ikke er blitt en glimrende webbrowser (for det har det blitt, noe helt annet en den søpla de kalte 3.0 som jeg testet først), men widgets? helt unyttig funksjon.

Ad-block er alt jeg trenger av utvidelser.

9226857[/snapback]

IE gjør jobben sin, den viser sider, og du kan taste inn web adresser. Men nå er det jo litt mer en bruker nettet til, så lett til gang til favoritter og masse sånn er jo unektelig kjekt.

Skrevet
Sider som ikke vises skikkelig i opera bruker jeg firefox.

9226061[/snapback]

... ja, og til oppdatering av windows bruker du ie, dvs du bruker minst 3 forskjellige webbrowsere for å få gjort tingene dine på Internett. For min del gidder jeg ikke herje med 3 eller flere webbrowsere for å få å gjort tingene. Det holder med IE7, den fikser behovene, fordi dem aller fleste websites er jo optimalisert mht IE, fordi den er verdens suverent mest brukte webbrowser. Den site som ikke greier å få websidene til å fungere korrekt i IE, den site kan nok være grei nok som en privat greie for familie og venner, men som en site som ønsker flest mulig besøkende og som stadig vender tilbake, blir den neppe noen suksess. Så med IE7 står man friere på Internett enn med for eksempel FF eller Opera, men til hvilken pris? Mer utsatt for virus vil nok enkelte si, men denne fare ligger mer i brukerens hode enn i webbrowseren vil nå jeg si da, hihi.

Skrevet

Jeg bruker firefox til alt. Oppdatering av windows får "Automatiske oppdateringer" ta seg av. De websidene som ikke vises riktig i Opera eller FX er ikke verdt å besøke :p

Skrevet
IE gjør jobben sin, den viser sider, og du kan taste inn web adresser. Men nå er det jo litt mer en bruker nettet til, så lett til gang til favoritter og masse sånn er jo unektelig kjekt.

9226990[/snapback]

Nei, det gjør den faktisk ikke. IE har mangelfull støtte for CSS, standarden som bestemmer hvordan en nettside skal vises. (Ja, tok det litt ut av kontekst, og ellers er dette Off Topic, men blir irritert når folk kan påstå at IE gjør jobben sin.)

Skrevet (endret)
07/08-2007 : 15:50]

9226061[/snapback]

... ja, og til oppdatering av windows bruker du ie, dvs du bruker minst 3 forskjellige webbrowsere for å få gjort tingene dine på Internett. For min del gidder jeg ikke herje med 3 eller flere webbrowsere for å få å gjort tingene. Det holder med IE7, den fikser behovene, fordi dem aller fleste websites er jo optimalisert mht IE, fordi den er verdens suverent mest brukte webbrowser. Den site som ikke greier å få websidene til å fungere korrekt i IE, den site kan nok være grei nok som en privat greie for familie og venner, men som en site som ønsker flest mulig besøkende og som stadig vender tilbake, blir den neppe noen suksess. Så med IE7 står man friere på Internett enn med for eksempel FF eller Opera, men til hvilken pris? Mer utsatt for virus vil nok enkelte si, men denne fare ligger mer i brukerens hode enn i webbrowseren vil nå jeg si da, hihi.

9227325[/snapback]

Her må jeg nok protestere litt.

Jeg bruker kun Firefox på nettet.

Også til oppdatering av windows.

Jeg surfer mange timer hver eneste dag , og har ikke det minste problemer med Firefox. Den bare funker overalt.

:)

Endret av johome
Skrevet
"IE har mangelfull støtte for CSS, standarden som bestemmer hvordan en nettside skal vises".

Den er grei, men hva er vitsen å bruke ting i CSS som ikke støttes av IE når langt dem fleste internettbrukere bruker IE? Jo, man oppnår at bare dem med FF eller Opera får oppleve websiden som den egentlig skal være, og det er jo langt fra dem fleste.

"Her må jeg nok protestere litt. Jeg bruker kun Firefox på nettet... Jeg surfer mange timer hver eneste dag , og har ikke det minste problemer med Firefox. Den bare funker overalt".

funker overalt...? Tja, hva hvis en webside du svært gjerne skulle inn på bruker activeX og/eller vbscript? Enig i at activeX og vbscript ikke er bra å bruke i websider, men når en svært nyttig webside nå en gang bruker disse tingene, hva da? Det blir vel å måtte bite i det sure eplet ... eller?

Gjest Slettet-77do0b
Skrevet

Bruker Mozilla 2.0 på laptopen/arbieds pcn og IE7 på den stasjonære..

Kan ikke akkurat påstå at jeg er missfornøyd med noen av delene og bekke utfører de handlingene jeg ønsker på en grei måte..

Selv om IE7 er noe tregere enn Firefox..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...