Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HP Pavilion VS Acer

 

Har nå hatt HP Pavilion HDX i 2 uker og er kjempefornøyd, desidert den beste bærbare jeg har hatt, har heldigvis ikke hatt noen som helst problemer med den.

 

Ser det er noen som fremhever Acer her, må bare si at min erfaring er stikk motsatt, aldri hatt så mye problemer med en PC som jeg har hatt med Acer 9804 (også en 20 tommer)

 

Den første måtte returneres pga ødelagte lydutganger, TV kort var en vits på begge Acer maskinene, bildet hakket hele tiden, var ett problem med Windows XP 64, men Acer svarte ikke engang på mailene vi sendte dem om dette, fant til slutt en uoffisiell fix for dette.

Dette var ett problem som gikk igjen på diverse forum, så her sendte Acer også ut maskiner uten å få testet dem skikkelig.

 

Til slutt så var det en meget bugget Acer programvare installert ( begge maskinene jeg hadde, låste seg veldig ofte). Akkurat nå er jeg livredd på om harddisken på den begynner å svikte, hver gang den starter kjører den checkdisk. (etter 1 år)

Lenke til kommentar
HP Pavilion VS Acer

 

Har nå hatt HP Pavilion HDX i 2 uker og er kjempefornøyd, desidert den beste bærbare jeg har hatt, har heldigvis ikke hatt noen som helst problemer med den.

 

Ser det er noen som fremhever Acer her, må bare si at min erfaring er stikk motsatt, aldri hatt så mye problemer med en PC som jeg har hatt med Acer 9804 (også en 20 tommer)

 

Den første måtte returneres pga ødelagte lydutganger, TV kort var en vits på begge Acer maskinene, bildet hakket hele tiden, var ett problem med Windows XP 64, men Acer svarte ikke engang på mailene vi sendte dem om dette, fant til slutt en uoffisiell fix for dette.

Dette var ett problem som gikk igjen på diverse forum, så her sendte Acer også ut maskiner uten å få testet dem skikkelig.

 

Til slutt så var det en meget bugget Acer programvare installert ( begge maskinene jeg hadde, låste seg veldig ofte). Akkurat nå er jeg livredd på om harddisken på den begynner å svikte, hver gang den starter kjører den checkdisk. (etter 1 år)

9585678[/snapback]

 

Tja,delte erfaringer altså,siden jeg har en kompis som også kjøpte den da den kom ut,har fungert perfekt fra dag en,det er liksom den jeg har tenkt litt på når jeg har sammenlignet her + den min datter har,dog er ikke hennes en 20" da .

I tillegg har jeg en sønn som jobber på Svalbard, hans Acer er med når han kjører scooter mellom Svea og Longyearbyen, en tøff tur,den fungerer like bra nå som den gjorde for 3 år siden da den var ny.

Men uannsett,dette er en tråd om HP HDX og dens svakheter og styrker så får vi ta dem her :)

Sitter nå med det tredje eksemplaret nå siden de to første var levert med alvorlige feil,så får vi se, kommer tilbake med rapport :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Prøver å skrive ut recoverycder på maskinen,men kommer til 98% så får jeg feilmelding og det var den dvd platen  :hmm:

Gjør nå fjerde forsøk,nei det er ikke feil med dvd platene  :hmm:

9586806[/snapback]

 

Bruker du roxio til det ? eller har du prøvd Nero. eller er dette noe MS tull ?

Lenke til kommentar
Prøver å skrive ut recoverycder på maskinen,men kommer til 98% så får jeg feilmelding og det var den dvd platen  :hmm:

Gjør nå fjerde forsøk,nei det er ikke feil med dvd platene  :hmm:

9586806[/snapback]

 

Bruker du roxio til det ? eller har du prøvd Nero. eller er dette noe MS tull ?

9586833[/snapback]

 

Sjekket ikke hvilket programm som brukes,jeg bare gikk på den fila på maskinen som heter hp recovery make a disk og så skjer alt automatisk,men regner med det er ok nå, for jeg tok en restart av maskinen og da kom det slik det skulle :)

Lenke til kommentar

AUREKA

 

Endelig ser det ut som jeg har fått en maskin som fungerer som den skal og som er uten skader i chassiet :w00t:

Denne maskinen starter i alle fall opp slik jeg er vant til at en maskin skal starte, ingen sort skjerm som blinker,ingeb DVD spiller som prøver å få maskinen til å forlate skrivebordet :)

Ja endelig ser det ut som det skal være mulig å nyte de postive sidene med denne maskinen etter ca 1 mnd med frustrasjon og 2 defekte maskiner :thumbup:

Må få lov å takke Netshop her for en utrolig service,for hadde HP fått råde grunnen hadde maskin nr 1 fortsatt vært på verkstedet deres .

Lenke til kommentar
Jeg hadde selv perfekt pc i 2-3 dager, så begynte det ...

9587243[/snapback]

 

Får håpe dette varer denne gangen,da jeg begynte å bli temmelig lei.

Supporten hos HP derimot trenger en kraftig oppdatering,for slik det er nå kunne de bare sparket han som sitter der og montert en telefonsvarer,for uansett hva en spør om har de jo bare ett svar :thumbdown:

 

Fikk den berømte "tastefeilen" men en restart etter å ha tatt ut batteriet fikset det :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Så har jeg fått prøvd maskinen litt i dag og alt virker ok så langt.

Men vi har altså 3 utgaver i denne serien:

 

HDX9050 C2D T7300

 

Prosessor Intel Core 2 Duo T7300 / 2 GHz ( Dual-Core )

Optisk enhet : DVD-Brenner med to formater

Harddisk : 240 GB SATA-harddisk 2x120GB)

 

14 750,-ink. mva.

 

 

HDX9130 C2D T7500 Burde vel hete 9060

 

PROSESSOR Intel Core 2 Duo T7500

HARDDISK GB 320 GB (2 x 160 GB)

DRIVE TYPE DL DVD+- RW

 

15 995,-ink. mva.

 

HDX9070 C2D T7500 HD DVD

 

Intel® Core™ 2 Duo prosessor T7500

Intern harddisk

500 GB (2 x 250 GB)

HD DVD ROM med SuperMulti DVD ±R/RW tolags

 

19 195,-ink. mva.

 

Resten er likt på disse maskinene og prisene er hentet hos en og samme netbutikk,vet at de sikkert kan får rimeligere,men det spiller ingen rolle da prisene er med for å vise forskjellene mellom modellene.

 

Er så 9070 utgaven verdt 4450,- kr mere enn 9050 eller 3200 kr mere enn 9130 ?

Nei selvsagt ikke,dette er en helt vill pris å betale for stor sett en HD-DVD.

forskjellen ellers er en liten differanse på størelsene på diskene,som ikke har noen praktisk betydning.

Og selv med en 9050 med mindre cpu er forskjellen så liten at ingen vil merke den i praktisk bruk.

Så etter å ha prøvd både den største og den minste i denne serien vil jeg klart annbefale den minste, og må man absolutt ha større cpu ja gå da for 9130.

For de som da sitter igjen og sikler på HD-DVD, vent med det eller kjøp en ekstern,en HD-dvd er ikke ferdig utviklet og få/ingen har pr i dag særlig nytte av den.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Bestilte en HDX 9050 fra Amentio i forrige uke og fikk den levert på døra i går. Rask levering med tanke på at jeg bor i Nord Norge, så den må innom flere forskjellige postterminaler før den kommer fram :)

 

Førsteinntrykket var bra, maskinen har stor skjerm og er ellers stilig å se på.

 

Siden da har jeg både hatt positive og negative erfaringer med maskinen.

 

Negative:

Quick-Launch knappene øverst på tastaturet fungerte ikke i det hele tatt, men fikk løst dette ved å ta ut batteriet, som anbefalt tidligere i tråden.

Maskinen bruker veldig lang tid på å starte opp. Målte tiden til ca 4 min 30 sek fra knappen trykkes inn til maskinen er ferdig med å starte, og jeg kan åpne programmer. Dette virker veldig lenge for en helt ny maskin, men regner med at det kan ha noe å gjøre med alle programmene som er installert fra leverandøren?

Det virker også som om maskinen bruker unormalt lang tid på enkle ting som f. eks. utforskeren. Av og til kan det ta veldig lang tid å åpne mapper o.l.

 

Får heller ikke kjørt 3Dmark testene, men prøver å finne ut av det nå.

 

 

Positive:

Fjernkontrollen er veldi praktisk ved avspilling av DVD-filmer of videoklipp/musikk i Windows Media Player. Eneste minus er at det kan være vanskelig å få respons når du trykker på en knapp.

Stor skjerm med bra bilde, fin lyd for å være en laptop.

Touchpad'en kan skrus av :p

Maskinen er stort sett ganske stille. DVD-en gir litt lyd fra seg av og til.

 

 

Ellers har jeg prøvd et par spill på maskinen, og fant ut at den ikke yter noe særlig bedre enn den stasjonære PC-en til broren min, som er snart 2 år gammel, har 3,2 GHz prosessor, 1G RAM, og et nVidia Geforce 6800 kort. Litt skuffa her :(

 

Er egentlig bare halvfornøyd så langt, men tar gjerne imot tips hvis det går an å forbedre noe selv :)

Lenke til kommentar

Det negative du her nevner ang tid bekymrer meg, for slik var det på min andre maskin,bare at den også frøs og jeg måtte slå den av flere ganger for å restarte.Dette økte imidlertid på og selv ver recovery,altså ny innstallasjon ble det ikke bedre,den maskinen starter ikke lengre,eller rettere sagt skjermen forblir svart.Har prøvd den i flere timer uten res :hmm:

Lenke til kommentar
Vet du, Snekker`n (eller noen andre) om HDX maskina kommer med HD skjerm etter hvert? Har hørt rykter om dette. Vil det i tilfelle ta lang tid?

9590794[/snapback]

 

Det vet jeg ikke,jeg spurte HP service om de hadde noen planer om annen skjerm eller annet grafikkort og det fikk jeg negativt svar på,eller de sa "det er i alle fall noe vi ikke har hørt noe om".

Så det er det jeg kan si om den saken så langt .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...