Gå til innhold

Ny World of Warcraft-ekspansjon (PC)


Anbefalte innlegg

4: Kjipt med mer timesink, Normal spiller trenger vel rundt 10 dager til 60, 8 dager til 70 og 12 dager til 80. Det betyr at du har 30 dager = 720 spilletimer om man starter en ny character og for å nå 80. På den positive siden, så er det masse av spillet du kan oppleve, det er 720 timer du kan spille alene, uten å tenke på gear osv. Den store majoriteten av spillet ligger faktisk her.

De skal også speede opp tiden det tar fra 1-60 og gi bedre questrewards der.

 

NORMALE folk bruker minst 6mnd på å komme til lvl60, og gjerne flere måneder å kommer til lvl70.

 

For å klare det du sier så KREVER det at du er en jævla samfunnstaper som sosialklient, arbeidsledig eller er student med mål om å stryke på alle fag. Spillet er fullt av disse menneskene, og ja jeg vet at de er slike for jeg snakker med ganske mange.

 

Det finnes noen som ikke har et liv etter jobb. De kan forsåvidt også komme langt fort. Men disse har lite kontakt med venner osv siden de er nødt til å grinde gull/mats/items før raid kl 19.00, så spiller de ofte til 23.00++ HVER DAG.

 

De som er normale mennesker vil i aller flese tilfelle ikke være så effektive, og ikke så flinke til å bite tennene sammen for å bli lvl60. WOW krever sykt mye kunnskap, og du slutter definitivt ikke å lære nye ting om din egen figur selv etter lvl70 og mange turer i raids. Derfor så jobber de fleste folk ineffektivt hele tiden og derfor bruker lang tid på å raide.

 

Klarer du lvl70 på 10 dager så krever det at du systematiserer dine tissepauser, og holder dem på ekstremt minimum. Spising foregår mens du spiller. Tlf skrus av, eller du spiller minst like effektivt mens du snakker. Ikke dra ut og treff venner, og ikke lukk opp for dem om dem kommer på besøk. Avliv bikkja for lufteturer tar for mye tid.

 

Skal du begynne med wow, og håper du kan spille med din kompis som også spiller wow? Glem det. Du kan ikke spille med din kompis FØR du har blitt lvl70, grindet masse utstyr for å møte minimumskrava til raids, gjort masse quester for ditt og datt ... og selv da så er det ikke sikkert at kompisen din sitt guild har plass til flere. Hehe spiller er skikkelig sykt...

 

ok satt på spissen ... men jeg trappa ned for lenge siden dette tullete kjøret. Jeg går kun å venter på conan, og selv det blir kun for å se om sjangeren blir bedre.

9219821[/snapback]

 

Når man sier 10 dager til 60, +8 til 70 og +12 til 80 så er jo dette dager spillt, ikke at man kjøper spillet på en mandag og er lvl 60 onsdagen etter. Man kan fint være sosial, jobbe/gå på skole osv og samtidig spille wow i ditt eget tempo. Langt ifra alle guilds krever at du bruker 5t hver kveld 5 kvelder i uka på raids. Og glemme å begynne å spille sammen med kompiser som spiller? Jeg vet av veldig mange som har begynt å spille sent, blitt boosta gjennom instances av kompiser for å få opp litt tempo på levlinga, eller at kompiser rett og slett starter en ny char sånn at man spiller seg opp til maxlvl sammen.

 

MMORPG trenger ikke nødvendigvis være et hardkjør hvor du MÅ forsake andre ting, jeg trives veldig godt med å raide et par kvelder i uka. Hva går jeg glipp av pga dette? Et par serier på tv. Jeg syns ikke det gjør meg hverken til sosialklient, ambisjonsløs student eller samfunnstaper på noen som helst måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4: Kjipt med mer timesink, Normal spiller trenger vel rundt 10 dager til 60, 8 dager til 70 og 12 dager til 80. Det betyr at du har 30 dager = 720 spilletimer om man starter en ny character og for å nå 80. På den positive siden, så er det masse av spillet du kan oppleve, det er 720 timer du kan spille alene, uten å tenke på gear osv. Den store majoriteten av spillet ligger faktisk her.

De skal også speede opp tiden det tar fra 1-60 og gi bedre questrewards der.

 

NORMALE folk bruker minst 6mnd på å komme til lvl60, og gjerne flere måneder å kommer til lvl70.

 

For å klare det du sier så KREVER det at du er en jævla samfunnstaper som sosialklient, arbeidsledig eller er student med mål om å stryke på alle fag. Spillet er fullt av disse menneskene, og ja jeg vet at de er slike for jeg snakker med ganske mange.

 

Det finnes noen som ikke har et liv etter jobb. De kan forsåvidt også komme langt fort. Men disse har lite kontakt med venner osv siden de er nødt til å grinde gull/mats/items før raid kl 19.00, så spiller de ofte til 23.00++ HVER DAG.

 

De som er normale mennesker vil i aller flese tilfelle ikke være så effektive, og ikke så flinke til å bite tennene sammen for å bli lvl60. WOW krever sykt mye kunnskap, og du slutter definitivt ikke å lære nye ting om din egen figur selv etter lvl70 og mange turer i raids. Derfor så jobber de fleste folk ineffektivt hele tiden og derfor bruker lang tid på å raide.

 

Klarer du lvl70 på 10 dager så krever det at du systematiserer dine tissepauser, og holder dem på ekstremt minimum. Spising foregår mens du spiller. Tlf skrus av, eller du spiller minst like effektivt mens du snakker. Ikke dra ut og treff venner, og ikke lukk opp for dem om dem kommer på besøk. Avliv bikkja for lufteturer tar for mye tid.

 

Skal du begynne med wow, og håper du kan spille med din kompis som også spiller wow? Glem det. Du kan ikke spille med din kompis FØR du har blitt lvl70, grindet masse utstyr for å møte minimumskrava til raids, gjort masse quester for ditt og datt ... og selv da så er det ikke sikkert at kompisen din sitt guild har plass til flere. Hehe spiller er skikkelig sykt...

 

ok satt på spissen ... men jeg trappa ned for lenge siden dette tullete kjøret. Jeg går kun å venter på conan, og selv det blir kun for å se om sjangeren blir bedre.

9219821[/snapback]

Du tar jo litt hardt i her.

 

Ja, jeg nevnte i dager spilt. Om du ser, ar jeg også skrevet om til spilletimer. Spiller du kun 2 timer om dagen, tar det deg ca et år å bli 80. Derfor de skal speede opp.

 

Og pass munnen din om hjem du kaller samfunnstapere. Fleste av oss er ganske normale mennesker. Alle er ikke sosialklienter og folk som stryker i fag (men dessverre ALTFOR mange, dvs. mer enn 0), men det er inntrykket man får av de som spiller aller mest og kommer frem i mediene.

 

Jeg personlig har samboer og studerer fjerde året på medisin. Har vært i forskjellige raideguilds med uker med 6x4 timer og 3x5 (som er guildet mitt nå og egentlig majoriteten av guilds).

 

Jeg levelet en warrior til 70 på 13 dager /played, så ca 300 timer. Enkelte klarer det på 9 dager, 216 timer.

 

Og om det at du MÅ rushe til 70 for å spille med venen dine, kan ikke han lage en character han kan spille sammen med deg med? Det er mye på level 70, men ikke essensielt for spillet.

Lenke til kommentar
Og om det at du MÅ rushe til 70 for å spille med venen dine, kan ikke han lage en character han kan spille sammen med deg med? Det er mye på level 70, men ikke essensielt for spillet.

9224084[/snapback]

 

Det var det jeg gjorde, og jeg ser ikke noe problem med det. Meg og kjæresten laget hver vår nye level 1 character. Det er halvannet år siden vi begynte og vi nærmer oss nivå 60 nå (jeg hadde en nivå 60 fra før). Vi har egentlig ingen guild eller klan, vi spiller bare sammen med hverandre. Instancer holder vi oss unna, det er så mange sure spillere der.

 

Er mange som sier at dette går på bekostning av skole, venner, liv og helse. Jeg fikk karakter 6 på avsluttende eksamen og husker fremdeles hva opptil flere av vennene heter, så det tror jeg er individuelt.

 

Det som jeg syntes er mest positivt med spillet er at det holder vennene fra klassen samlet selv om vi ikke lenger går på skolen.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
WOW krever sykt mye kunnskap, og du slutter definitivt ikke å lære nye ting om din egen figur selv etter lvl70 og mange turer i raids.

 

Ja, det er fryktelig vanskelig å selecte en mob og trykke 1, 1, 1, 2, 1, 1. osv.

De andre tingene i det spillet er lite vanskeligere enn det og. Pvp kanskje, men det går mer på hvor IMBA du er og reflekser.

Lenke til kommentar
WOW krever sykt mye kunnskap, og du slutter definitivt ikke å lære nye ting om din egen figur selv etter lvl70 og mange turer i raids.
Egentlig ikke. Du behøver bare huske en haug med tall(+1 ditten og +5 daten). Kampsystemet er stort sett automatisert og krever lite fra spilleren annet enn et minimum av strategi når dt gjelder hvilken nummer-tast du skal trykke når. Ikke akkurat brain-surgery kan du si.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
WOW krever sykt mye kunnskap, og du slutter definitivt ikke å lære nye ting om din egen figur selv etter lvl70 og mange turer i raids.
Egentlig ikke. Du behøver bare huske en haug med tall(+1 ditten og +5 daten). Kampsystemet er stort sett automatisert og krever lite fra spilleren annet enn et minimum av strategi når dt gjelder hvilken nummer-tast du skal trykke når. Ikke akkurat brain-surgery kan du si.

9224739[/snapback]

 

Er mangen knapper, og du skal jo trykkje på den rette. :!:

 

Ikkje tru at det er noko "Click-2-Win" button, krever mer en det. :)

Endret av DanielKorshar
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...