Bruker-104685 Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Hadde vært fint om Crysis hadde kommet til X360. Mye bedre å kjøpe en konsoll til vel 3500 ,- enn å kjøpe en PC til rundt 12k for å kjøre et spill. 9183096[/snapback] Den satt vel spikeren i kista , du traff sikkert mangen hoder nå ja Der støtter jeg deg 100%
ShredLord Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 jasså? du er klarover at 360 og ps3 banker de fleste monster pc i tøffla..dessuten tror jeg ikke crysis krefer så alt for mye bortsettfra dx10 9182463[/snapback] Problemet ligger i RAM. Xbox 360 har 512MB, mens PS3 har 256MB. Dagens spillmaskiner har ca. 2048MB +, stor forskjell. Crysis bruker såpass store teksturer og verden at både 360 og PS3 vil slite slik Crysis er i dag. En nedkuttet versjon vil nok sannsynlig fungere fint. Helt sikkert, hvertfall i en eller annen form. Crytek har søkt etter folk som kan kode for blant annet Xbox 360 (usikker på PS3). 9181515[/snapback] link 9182510[/snapback] Ja, det var sant. Mente å huske noe om det, men var ikke sikker. 9182682[/snapback] Kvifor sprer du feilinformasjon? PS3 har 256Mb + 256 Mb mens 360 har 512Mb. Det er ikkje det altfor vanskeleg reknestykket å løyse for å komme fram til at begge har 512 Mb Ram. Det er heitl latterlig at det framleis er folk faktisk trur PS3 har halvparten Ram av det 360 har. Og du kan sjølvsagt ikkje samanlinke minnet til PS3 og 360 ked vanlege PC`ar. Ps2 har 32 Mb Ram. Det burde då etter din logikk vere fullstendig utenkeleg for ei slik maskin å presse fram grafikken i t.d. GoW.
prebenl Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Problemet ligger i RAM. Xbox 360 har 512MB, mens PS3 har 256MB. Dagens spillmaskiner har ca. 2048MB +, stor forskjell. Crysis bruker såpass store teksturer og verden at både 360 og PS3 vil slite slik Crysis er i dag. En nedkuttet versjon vil nok sannsynlig fungere fint. Må bare påpeke at begge systemene har 512MB RAM. 360'en har all RAM delt mellom CPU og skjermkort, mens PS3ens RAM er delt inn i 256MB til hver av dem, med mulighet for å låne av hverandre.
Lakus Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Hva tror dere? Tro kan man gjøre i kirka, her leser man og konkluderer. Jeg leser, og konkuderer med at ett CryTek spill vil komme til minst en av de to (Xbox 360 og PS3) Da med lavere grafikknivå naturligvis, men like fullt ett CryTek spill.
TCi Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Kvifor sprer du feilinformasjon?PS3 har 256Mb + 256 Mb mens 360 har 512Mb. Det er ikkje det altfor vanskeleg reknestykket å løyse for å komme fram til at begge har 512 Mb Ram. Det er heitl latterlig at det framleis er folk faktisk trur PS3 har halvparten Ram av det 360 har. Og du kan sjølvsagt ikkje samanlinke minnet til PS3 og 360 ked vanlege PC`ar. Ps2 har 32 Mb Ram. Det burde då etter din logikk vere fullstendig utenkeleg for ei slik maskin å presse fram grafikken i t.d. GoW. 9184201[/snapback] Totalt 512MB RAM ja, men GPU og CELL kan bare bruke 256MB hver etter det jeg har fått med meg. Gjerne si ifra om det er feil også. Og dette vil begrense noe av effektiviteten da dette går via bussen mellom CPU/GPU og RAM. Nå er jeg ingen ekspert innen PS3 sin maskinvare, så mulig jeg feiltolker det jeg har fått med meg.
Bebeluv Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 (endret) Problemet ligger i RAM. Xbox 360 har 512MB, mens PS3 har 256MB. Dagens spillmaskiner har ca. 2048MB +, stor forskjell. Crysis bruker såpass store teksturer og verden at både 360 og PS3 vil slite slik Crysis er i dag. En nedkuttet versjon vil nok sannsynlig fungere fint. Må bare påpeke at begge systemene har 512MB RAM. 360'en har all RAM delt mellom CPU og skjermkort, mens PS3ens RAM er delt inn i 256MB til hver av dem, med mulighet for å låne av hverandre. 9184203[/snapback] Nå trur jeg du blander her, det er 360 som kan låne minne til hverandre mens ps3 har "fast" minne Hadde vært fint om Crysis hadde kommet til X360. Mye bedre å kjøpe en konsoll til vel 3500 ,- enn å kjøpe en PC til rundt 12k for å kjøre et spill. 9183096[/snapback] Selvfølgelig hadde det vært fint, men hvor dårlig det hadde sett ut i forhold til pc utgaven er en annen sak, du kan jo kjøpe noen deler og bygge din egen pc for 6000 og fortsatt klarer og kjøre crysis bedre enn det ser ut på x360. Vi har jo fått sett Far Cry som var veeldig bra på pc, men ble jo elendig på 360 utenom vannet har jeg hørt. Endret 1. august 2007 av Zaleeeek
Bear^ Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 Selvfølgelig hadde det vært fint, men hvor dårlig det hadde sett ut i forhold til pc utgaven er en annen sak, du kan jo kjøpe noen deler og bygge din egen pc for 6000 og fortsatt klarer og kjøre crysis bedre enn det ser ut på x360.Vi har jo fått sett Far Cry som var veeldig bra på pc, men ble jo elendig på 360 utenom vannet har jeg hørt. Det er vel derfor de sier de vil først gi det ut til PC og så forsøke å få det over til konsoller. Alle vet at porting går til helvette vis ikke utvikleren holder tunga rett i munnen og gir spillet den tid det trenger for å portes skikkelig. PC og konsoll er 2 helt forskjellige platformer, er jo klart at de må ta seg tid til å porte om de først skal gjøre det, men det vil ikke med andre ord si at det blir dårligere på konsollen. Fallhøyden derimot er større på konvertering mellom PC/konsoll enn konsoll/konsoll.
phewBAR Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 du kan jo kjøpe noen deler og bygge din egen pc for 6000 og fortsatt klarer og kjøre crysis bedre enn det ser ut på x360. Den har jeg dårlig for å tru på Når man klarer å få Alan Wake utgitt på 360 burde de jammen meg klare å få til en mer enn bra nok utgave av Crysis også!
-Mr.T- Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 (endret) du kan jo kjøpe noen deler og bygge din egen pc for 6000 og fortsatt klarer og kjøre crysis bedre enn det ser ut på x360. Den har jeg dårlig for å tru på 9184977[/snapback] Det tviler jeg og på! Det kan hende spillet hadde sett bedre ut på en slik PC (DX10 effekter) og du hadde jo fått høyere oppløsning, men ikke kom og fortell meg at Crysis hadde kommet til å kjøre bedre på en slik PC! Noen som sa sirup? Endret 1. august 2007 av Appleseed
trydis Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 [bilde] 9184470[/snapback] Damn, hastigheten på local memory for CELL var temmelig skral. 16 MB/s lesehastighet
Bebeluv Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 du kan jo kjøpe noen deler og bygge din egen pc for 6000 og fortsatt klarer og kjøre crysis bedre enn det ser ut på x360. Den har jeg dårlig for å tru på 9184977[/snapback] Det tviler jeg og på! Det kan hende spillet hadde sett bedre ut på en slik PC (DX10 effekter) og du hadde jo fått høyere oppløsning, men ikke kom og fortell meg at Crysis hadde kommet til å kjøre bedre på en slik PC! Noen som sa sirup? 9184986[/snapback] Man får jo ganske mye for en pc til 6000kr =/ min kosta da ikke mer enn 6 lapper uten WindowsXp og sånn teoretisk sett så har jeg jo sterkere hardware enn hva en ps3 og 360 har.
-Mr.T- Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 (endret) Eh... du er klar over at å sammenligne hardware i en xbox360/ps3 og en PC er bak mål når det gjelder å finne ut praktisk ytelse? Edit. Hvis man følger din resonering så burde en PC på 733MHz, med Geforce 3 kort og 64MB delt systemminne være like kraftig som den gamle xboxen? Edit2. Eller for å si det på en annen måte så burde en slik PC klare å presse ut like bra grafikk? Endret 1. august 2007 av Appleseed
Bebeluv Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 Derfor jeg skreiv teoretisk sett, viss jeg bare sammenligner HW vs HW, men har jo skrivd før at dataen sin hw konsentrer seg ikke bare om spilling
kilik Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 (endret) Med nok optimisering kan man få til det meste. Husk at Xbox greide å kjøre HL2 og Doom 3 uten noen særlige nedgraderinger sammenlignet med PC-versjonen. Og se bare hva PS2 klarer på sine eldre dager som i f.eks. GoW2 med stusselige 300 MHz, 32 MB RAM og 4 MB grafikkminne. Er ikke i tvil om at Crysis kan kjøre på PS3/X360 uten nevneverdig dårligere grafikk med nok optimisering. Joda, en ny PC i dag er selvsagt kraftigere enn en Xbox 360, men det folk glemmer å ta med i slike sammenligninger er at dagens PC-spill som f.eks. Crysis skal kunne kjøre greit på 2 år gamle PC-er også. Med andre ord kan ikke Crytek optimisere spillet for dagens PC-hardware fullt ut, mens folk som lager spill til konsoll kan utnytte hver minste bits og byte tilgjengelig i hardwaren. Endret 1. august 2007 av kilik
Bebeluv Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 Såpass for Doom 3 krever jo minimum 512mb ram på pc, så da er det bevist at det funker.
MistaPi Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 Doom3 og HL2 var nå ganske kuttet ned på Xbox og dette er mer eller mindre korridor skytere. Minne er nok i aller høyste grad en begrensing med å få Crysis med sine store områder over på konsoll med nogenlunde samme grafikk kvalitet, så jeg tror nok det isåfall blir en en egen versjon noe slikt dem gjorde med Farcry.
Kenny Bones Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 HL2 så jo helt forjævlig ut på xbox da. Utrolig nedgraderte teksturer og effekter. Og Gears Of War ser veldig bra ut ja, men så har ikke GoW på langt nært like lang view distance som crysis. Dessuten har Crysis dynamisk loading, noe GoW ikke har.
Haansi Skrevet 1. august 2007 Forfatter Skrevet 1. august 2007 Dessuten har Crysis dynamisk loading, noe GoW ikke har. 9185717[/snapback] Det vil si hva?
Bebeluv Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 Sikkert loading uten at det synes, loader uten at man merker det liksom. Reint gjetting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå