Gå til innhold

Master-IT er konkurs


Anbefalte innlegg

masterit bryr seg vel ikke om ryktet nå som de er konkurs. Men det er hårreisende at pengene ikke ble overført på en sperret konto til skjermene var sendt ut og deretter ble overført til masterit.

9176452[/snapback]

 

Master IT er eiet av Masterminds Holding, som også har et datterselskap som heter Masterminds AS.

 

Det er i Masterminds svindleren(e) er ansatt.

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

siden saken her også handlet om AV forumet.. er det kjipt for han som styrte powerbuy saken.. selv om han har forhåndsbetalt når de lovte å ikke gjøre dette.. så er det alikevelll han som sitter som en slags syndebukk for alle de medlemmene som har tapt penger..

Lenke til kommentar
siden saken her også handlet om AV forumet.. er det kjipt for han som styrte powerbuy saken.. selv om han har forhåndsbetalt når de lovte å ikke gjøre dette.. så er det alikevelll han som sitter som en slags syndebukk for alle de medlemmene som har tapt penger..

9176492[/snapback]

Enig der. Tror jeg hadde blitt temmelig rød i knotten når jeg fant ut at jeg ubevist deltok i å svindle for en knapp million.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen jurist, men i avforum-saken er det tydelig endel som ikke henger på greip.

Jeg skjønner at Avforum er privateid og ikke har millioner å ta av på bok, men når det står klart at pengene ikke overføres til MasterIT før de har fått skjermene så må man jo ta det som sikkerhet.

Slik jeg ser det da er Avforum, selvom de bare er et mellomledd, ansvarlig for at pengene går til firmaet uten av skjermene er levert.

 

Virker på meg som om det må lages skikkelige regler for powerbuys her og en kontrakt hadde vært det beste for å ha slike ting i orden først.

Det er vel heller ingen dum idé å handle av store, kjente aktører (slik som Komplett og Netshop) eller rett fra leverandør istedenfor småselskaper.

Lenke til kommentar
Det er av kilder, sagt at det er 44 brukere som var med på kjøpet. lygren inkludert tror jeg, litt usikkert på akkurat det.

 

Og jeg ser ingen grunn til at du skulle dikte opp at jeg har mastergrad i jus. Har på ingen måte vist et intrykk av det.

9176516[/snapback]

 

Det er 44 som er antallet TV'er, i dette tallet ligger det uheldige sjeler som har garantert for opp til 4 TV'er for familiemedlemmer.

Lenke til kommentar

pwnd..... HE_EH ....

 

Jeg selv kjøpte en 21"samsung nå for ca 1 månde siden via master-it... og jeg brukte sånn visa tull, hvor jeg betaler på forhånd :p men jeg har ikke sett noe til skjermen... og etterhvert så fungerte ikke siden deres, og så nå så ser jeg at de er er gått konkurs 'O_O heldigvis så har jeg ikke blitt trekt enda :D så nå skal jeg avbrytte den så fort som mulig :p

Lenke til kommentar

Synes Lygren/AVForum tar greit ansvar i denne saken hvor vedkommende er en relativt uforskyldt mellommann:

 

Jeg ønsker herved å bekrefte at AVforum kommer til å komme med følgende forslag:

 

1. TVen levert til kr. 7500.- + eventuell frakt. Det er mulig det er vanskelig å få tak i 46M86 og lettere med 46M87, men sølvlisten bør jo kanskje være akseptabelt for folk gitt forholdene?

2. 10.000.- refundert. Grunnen til at dette beløpet er noe mindre skyldes både at det skattemessig blir tyngre for likviditeten, samt også at inngående MVA på fakturaen på TVene vil kunne trekkes fra i alternativ 1.

 

Dette avskriver da AVforum for det ansvar vi eventuelt måtte ha i saken, og vi kan slippe å måtte tenke AVforum VS. brukerne, det er ingen tjent med, spesielt ikke AVforum selvsagt.

 

Vi jobber i tillegg med en dokumentasjonspakke som dere selvsagt skal få med tilbudet.

 

I tillegg skal en selvsagt melde sitt krav til bobestyrer hos Master IT AS, og får en penger ut av boet kommer dette selvsagt i tillegg. Blir totalbeløpet en får ut av boet mer enn TVens opprinnelige pris (altså mer enn 7500.- for alt. 1 og 10.000.- for alt. 2), skal AVforum ha tilbake sine utlegg, men sannsynlighet for det er vel kanskje relativt liten.

Lenke til kommentar
Var det ikke 860 000?  Om det var 20000 per TV, skal det være 43 kjøpere som står med skjegget i postkassa ...

9176601[/snapback]

Leste et innlegg av lygren som sto 44. 880.000,- vil det da utgjøre. Men porte på 600,-, kommer vi opp i 906.400,-. Men regner med at alle ikke skulle ha den tilsend.

 

Synes Lygren/AVForum tar greit ansvar i denne saken hvor vedkommende er en relativt uforskyldt mellommann:

9176658[/snapback]

I hvor stor grad er du uskyldig da du sitter på en pengesekk nærmere verdt 900.000,- og du har gitt folkene med penge ditt ord på at du ikke skal overføre de til noen andre før folkene har sett skjermene sine? Men bryter løftet og overfører de allikevel, noe som resulterer at folkene ikke for skjermene sine, og blir tilbudt et tilbud hvor du må betale ytterlige 7.500,- for tabben som din "uskyldige mellommann" gjorde.

Endret av MindTooth
Lenke til kommentar
Han handlet uforsvarlig og jeg synes det er riktig at han tar delvis ansvar, men han handlet i god tro og har gjort alt han har kunnet for å løse saken på vegne av forbrukerne. Her må man ikke glemme at det er forhandleren som er den store stygge ulven.

9176724[/snapback]

Det er klart og jeg synes synd på han.

Spør du meg burde det være mulig å saksøke enten firmaet eller at firmaet saksøker personene for svindel. Dette var jo på ingen måte en lovlig handling, am I right?

Lenke til kommentar
Han handlet uforsvarlig og jeg synes det er riktig at han tar delvis ansvar, men han handlet i god tro og har gjort alt han har kunnet for å løse saken på vegne av forbrukerne. Her må man ikke glemme at det er forhandleren som er den store stygge ulven.

9176724[/snapback]

Det er klart og jeg synes synd på han.

Spør du meg burde det være mulig å saksøke enten firmaet eller at firmaet saksøker personene for svindel. Dette var jo på ingen måte en lovlig handling, am I right?

9176753[/snapback]

 

Firmaet er slått konkurs, og da må det gjøres krav i boet, og der er det nok begrensede midler.

 

Men det jobbes med advokater mot saken.

 

Artikkelen i Aftenposten omhandler nok dette med konkurs og svindler, uten at jeg vet nøyaktig hvor stort saken blir slått opp.

Men vær forberedt på et bilde av undertegnede, ikke noe å spøke med... ;)

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...