Gå til innhold

Master-IT er konkurs


Anbefalte innlegg

Er jo et klassisk svindlertriks det der - sette en så lav pris at maaange blir med, og så si at nei, nå ble det så stort at vi må få penga av dere på forskudd allikevel, osv.

 

Prisen som ble gitt på tven når de kjøpte var rimelig eventyrlig.

9176082[/snapback]

Tja, 20 948,- for TV-en i prisguiden nå, så 20 000,- var ikke akkurat urealistisk med nok personer. Dessuten hadde det blitt arrangert suksessfulle Powerbuys tidligere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes forøvrig at det er merkelig folk gjør så store innkjøp med forhåndsbetaling, til en forretning som har et så frynsete rykte.

 

Hvis prisen er for god til å være sann, så er den nettopp det.

9176124[/snapback]

 

De som ble med vle såvidt meg bekjent lovt av arrangørene at pengene IKKE skulle overføres før de fikk TVen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Er jo et klassisk svindlertriks det der - sette en så lav pris at maaange blir med, og så si at nei, nå ble det så stort at vi må få penga av dere på forskudd allikevel, osv.

 

Prisen som ble gitt på tven når de kjøpte var rimelig eventyrlig.

9176082[/snapback]

 

Langt ifra. SHG førte den for 20.612 kun dager etter 20.000 ble fastsatt, og med et slikt antall til bestilling fra Samsung i et lavkost-land er det langt ifra en eventyrlig pris.

 

Til sammenligning solgte Pixmania.se samme TV samtdig for 19.200 NOK (dog kun tilgjengelig i Sverige).

Lenke til kommentar

Det jeg synes er rart er at ikke Mastermind AS som eide Master IT (100%). Valgte å gjøre "the right thing" å betale oss tilbake, for så å kjøre Master IT konkurs. I stedet går det _rykter_ om at de brukte "våre" penger til å betale ned gjelden til et annet søsterselskap av Mastermind, for så å kjøre det konkurs. Om dette er tilfelle er i hvertfall ikke Mastermind ikke ute etter å få "goodwill".

 

Njaal

Endret av Njaal[NOR]
Lenke til kommentar
Saken ser ut til å være vanskelig å sette skyld. Men at AVforum overførte pengene, selv om de sa de ikke skulle det. Mener jeg er en feil begått av AVforum, og ikke Master-IT.

9176249[/snapback]

 

Har IKKE Master IT gjort noe feil?

 

Hva har du røyka? De har jo svindlet vekk pengene våre?

Lenke til kommentar
Saken ser ut til å være vanskelig å sette skyld. Men at AVforum overførte pengene, selv om de sa de ikke skulle det. Mener jeg er en feil begått av AVforum, og ikke Master-IT.

9176249[/snapback]

Kan vel si at avforum gjorde noe galt opp mot oss kjøpere, og Master IT/Mastermind gjorde noe galt opp mot avforum.

 

Njaal

Lenke til kommentar
Har IKKE Master IT gjort noe feil?

 

Hva har du røyka? De har jo svindlet vekk pengene våre?

9176275[/snapback]

På alle mulige måter har Master-IT gjort noe feil. Men saker rundt PowerBuy, mener jeg ansvaret ligger hos AVforum. Da mannen bak innsamlingen presiserte at pengen ikke skulle overføres før skjermene var sendt.

Lenke til kommentar

Har stor sympati med de som ble svindlet. Konseptet virker meget interessant, får håpe man tar lærdom og i fremtiden sørger for å ikke overføre noen penger før varen er mottatt. I etterpåklokskapens lys.

 

Om det stemmer at vedkommende er skyldig i det påståtte forhold så håper jeg han blir buret inne lenge. Men desverre er nok personen ute igjen før man vet ordet av det.

 

Angående prisjakt og fellesskjøp så har den godeste Dahle foreslått lignende for vårt eget forum. Den diskusjonen kan våre medlemmer gjerne være med på i denne tråden.

Lenke til kommentar
Det ER bråk på avforum for å si det sånn.

9176358[/snapback]

Har lest gjennom hver post ifra side 17. Og mitt inntrykk er at det er bare et fåtall som har freaket ut. Resten venter på at lygren skal finne en løsning. Selv om løsningen de tilbyr ikke egentlig dekker tapet. Så jeg tror flere er irritert over tilbudet de har fått i svar.

Lenke til kommentar

Vi som er kjøpere håper Masterminds tar det ansvaret de har mot oss/AVForum.

Tror ryktet til Masterminds kan få seg en knekk om de ikke tar tak.

 

Er flere av oss kjøpere som har brukt Masterminds i jobbsammenheng, og om de skulle la være å ta ansvar i dette så kan det få konsekvenser omdømmet.

 

Lygren jobber på spreng for å begrense skadene, så får vi se hvor langt vi kommer.

Vi på AVForum gjør også hva vi kan for å hjelpe Lygren i å få en god løsning på dette.

Mange av oss mener at Powerbuy må stå til ansvar i forhold til oss kjøpere, men vi håper virkelig at Masterminds gjør opp etter seg slik at AVforum/lygren kommer ut av dette med rak rygg.

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar

På alle mulig måte burde Masterminds Holding AS stå til ansvar. Men det var faktisk lygren som overførte pengene, noe som han hadde sagt han ikke skulle gjøre. Pluss at jeg mener han burde sjekke dette juridisk før han overførte nærmere 900.000,- til et firma som har fått laber kritikk. Selv etter at de hadde gjennomført to tidliger powerbuys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...