Gå til innhold

Master-IT er konkurs


Anbefalte innlegg

Hehe. Skal komme meg oppover snart .)

 

Ønsker deg lykke til med 40". Men ikke forvent verdens beste bilde da, for det tilbyr ikke disse skjermene ennå. Dog kan jo noe skje når vi får digitalt bakkenett i 2027, eller at vi begynner å få et bredt utvalg på HD DVD / Blu-Ray / SD minnekort i 2015.

 

Men da har du kanskje kastet denne tv'n :)

 

Skal ikke være for negativ jeg, men skal se hva jeg får til i morra .)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Det er nå opprettet en støttetråd for de rammede. Der kan det gis støtte til de som er blitt svindlet, og jeg håper så mange som mulig vil vise sin støtte ved å bidra. Jeg regner med alle her hadde vært taknemlige om de hadde blitt hjulpet ut av tilsvarende situasjon.

 

http://avforum.no/forum/generell-info/5724...html#post681943

 

Vi hjelper hverandre :)

 

Øyvind

Lenke til kommentar
Ikke får å fyre altfor mye oppunder.

 

Denne tv`n får jeg for 15000,- av kompis som jobber i elbutikk..

Og når jeg tenker over det, skal jeg ha den eller 37"èrn.. hehe

9185393[/snapback]

 

 

Da taper butikken han jobber i penger, så jeg har mine tvil..

Jeg hadde hvertfall ikke solgt noe med et stort tap, da det ikke henger på greip :)

Lenke til kommentar
Ikke får å fyre altfor mye oppunder.

 

Denne tv`n får jeg for 15000,- av kompis som jobber i elbutikk..

Og når jeg tenker over det, skal jeg ha den eller 37"èrn.. hehe

9185393[/snapback]

 

 

Da taper butikken han jobber i penger, så jeg har mine tvil..

Jeg hadde hvertfall ikke solgt noe med et stort tap, da det ikke henger på greip :)

9185615[/snapback]

 

 

Beklager dette det var 40" èrn.. 46" koster jo en del mere. Skulle kanskje funnet riktig pris til rikta ant. tommmer...

 

Litt kjapp på skrivinga der.. lol

Lenke til kommentar
Jeg vil tro at Master-IT har hatt en salgspantavtale med sin leverandør, slik at om denne Ivar har hatt utroskapsambisjoner over hele linjen, vil det være betydelige summer som selskapet skylder leverandøren. Med et salgspant for de videredistribuerte varer, vil plutselig alle eiendeler ved konkurs bli dirigert i retningen salgspantholder. Kort fortalt: Avforum-gjengen får bare smulene som er til overs.

9179060[/snapback]

Men hvor/på vilken måte kommer i såfall underslag-anmeldelsen inn i bildet? (forresten "noen" som har sett at anmeldelse ER innlevert?) Hvis disse 860 000 har gått med til å dekke andre ubetalte fakturaer firmaet hadde på tidspunktet, så skjønner jeg ikke hvorfor N.N. (angivelig) er anmeldt for underslag? Slik jeg tolker ordet "underslag", så er det noe man gjør for å berike seg selv, og det har ikke skjedd(?) :dontgetit:

 

Underslagssaken blir en parallell sak. Hvordan den løses, kan vel kanskje få en innvirkning på pengefordeling/omstøtelser i konkurssaken, med tanke på styrets ansvar og lignende, men da tror jeg det vil kreve ekstremt mye tid i domstolene før alle trådene nøstes opp. Om denne personen blir dømt skyldig, vil han nok dømmes til å betale tilbake penger til konkursboet, men erfaringsmessig er det ikke store summene slike lovbrytere sitter igjen med etter et år eller mer med venting for å få saken tatt opp. Uansett må man se på den begrensede pengesummen som finnes i konkursboet sett opp mot de forskjellige kreditorer som krever sitt.

 

Skyldneren er insolvent når denne ikke kan oppfylle sine forpliktelser etter hvert som de forfaller, medmindre betalingsudyktigheten må antas å være forbigående. Insolvens foreligger likevel ikke når skyldnerens eiendeler og inntekter tilsammen antas å kunne gi full dekning for skyldnerens forpliktelser, selv om oppfyllelsen av forpliktelsene vil bli forsinket ved at dekning må søkes ved salg av eiendelene.

 

Insolvens er et av kravene som må legges til grunn for å kunne slå noen konkurs. Jeg vet ikke om det er dette som er tilfellet her, men jeg forutsetter det, på grunn av det jeg har lest om saken. Denne setningen viser enkelt og greit at noen vil tape penger på konkursen; det finnes ikke nok penger i boet til at alle kan få det de har krav på. Dekningslovens kapittel 9 viser rekkefølgen kreditorene vil få betalt etter, og det er en del krav som automatisk kommer før avforum. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
HD-tuneren fra CD leveres vel med RCA-utganger?

9186190[/snapback]

Ja, men det er jo ikke så interessant å benytte DA-konverteren i selve tuneren. Jeg hadde problemer med å få lirket ut digital lyd fra RCA samtidig som HDMI ble benyttet til bilde. Men har ikke forsøkt veldig mye ennå.. Tuneren virker generelt å være dårlig ellers også. Vrient å slå den på med fjernkontroll blant annet. Kan legge til at dette gjelder parabol-versjonen.

 

Her er det forresten en som har vært vel så uheldig som Lygrens kunder: link

 

Kjip sak uansett... Får håpe det ordner seg for alle parter. Tilbudet om 40" skjermen er ikke spesielt dårlig synes jeg.. TV'en koster bare 1500 mindre på Elkjøp; og de fleste vil nok klare seg med den. Det er iallfall mye bedre enn å kun få 10.000 igjen.

Lenke til kommentar
Så spørsmålet her vil jo være om avforum faktisk har tjent penger på dette. Har de krevd noen former for gebyrer fra kjøperne? Dersom de har det er det jo en form for næring/inntekt. Da bør en også kunne forvente at de opptrår ryddig og seriøst for sine medlemmer.

 

Og i næringslivet så vet en jo at fra tidligere rettskraftige dommer at dumskap, uvilje til å sjekke fakta og generell naivitet faktisk kan innbære økonomisk ansvar.

9180226[/snapback]

 

Hentet fra en annen tråd:

 

Det betyr ikke nødvendigvis noenting at AVforum er en profesjonell part i forbindelse med handelen. En mellommann kan juridisk sett fraskrive seg ansvaret for en handel, uavhengig av om mellommannen er en privatperson eller en profesjonell part. Det har AVforum også korrekt gjort i betingelsene for å delta i PowerBuy.

 

Det stridende punktet juridisk sett er avtalebruddet som har foregått ved at leder for AVforum har betalt ut pengene til MasterIT, til tross for at han skriftlig har bekreftet at det ikke vil skje før varene er "i hus".

Lenke til kommentar
For min del har saken løst seg, jeg får levert en relativt dyr 40M86 (20 000,-). Jeg orker ikke krangle (les: gå videre med saken, ta den fremfor retten etc) om småpenger, det er nok ingen tjent med. :)

9184202[/snapback]

 

Tja hvem er du, og HVORDAN har saken løst seg for deg? Å bli buffet for 20 laken det er slett ikke småpenger. Ikke i min verden i allefall. Og så slenge inn et slikt innlegg i en debatt der så mange har tapt så mye blir nesten for dumt. Hva med å fortelle hvordan saken har løst seg for deg? Hva ble kjernen i saken, ordnet alt seg for deg uten at du faktisk tapte noen ting? Og i såfall, hvordan kan det ha seg at den har løst seg for deg? Et konkursbo kan jo ikke bare velge å betale ut penger til utvalgte.

 

Her synes jeg du burde utdype.

Lenke til kommentar

Jeg er en student med lav biinntekt som ikke orker å la dette ødelegge resten av ferien min før jeg returnerer til NTNU.

 

Jeg får TV'n min, selv om den ble et par tusen kroner dyrere enn det jeg hadde planlagt.

 

Forhåpentligvis vil drysse noen ekstra kroner på underteknede og resten av deltakerne på powerbuyet etter at man har fått oversikt over konkursboet (det er dog meget tvilsomt).

 

Akkurat nå er jeg mest opptatt av å nyte de siste fridagene før laboratoriet kaller. :)

Lenke til kommentar
Så spørsmålet her vil jo være om avforum faktisk har tjent penger på dette. Har de krevd noen former for gebyrer fra kjøperne? Dersom de har det er det jo en form for næring/inntekt. Da bør en også kunne forvente at de opptrår ryddig og seriøst for sine medlemmer.

 

Og i næringslivet så vet en jo at fra tidligere rettskraftige dommer at dumskap, uvilje til å sjekke fakta og generell naivitet faktisk kan innbære økonomisk ansvar.

9180226[/snapback]

 

Hentet fra en annen tråd:

 

Det betyr ikke nødvendigvis noenting at AVforum er en profesjonell part i forbindelse med handelen. En mellommann kan juridisk sett fraskrive seg ansvaret for en handel, uavhengig av om mellommannen er en privatperson eller en profesjonell part. Det har AVforum også korrekt gjort i betingelsene for å delta i PowerBuy.

 

Det stridende punktet juridisk sett er avtalebruddet som har foregått ved at leder for AVforum har betalt ut pengene til MasterIT, til tross for at han skriftlig har bekreftet at det ikke vil skje før varene er "i hus".

9189703[/snapback]

 

Dette er nok ikke helt korrekt. Det er faktisk ikke slik at alle bare kan avfeie alt med å si at de ikke er ansvarlig. Så enkelt er det ikke. Avforum drives av firmaet til Lygren, som da altså er ansvarlig for det Lygren og forumet hans finner på. Her er det vel liten tvil om at forumet har inntekter fra blant annet reklame, gebyrer etc. Dermed er det slik at siden drives som en næring. Lygren har også fartstid i netthandel og drift av nettsider og er på ingen måter en noob. Dermed vil nok jurister se annerledes på saken. At Lygren i tillegg lover at ingen penger overføres FØR varene er i hus, får så å gå bak ryggen til medlemmene vil selvsagt også svekke saken hans.

 

Kort sagt, jeg ville snarest rettet mitt krav mot Lygren via hans selskaper og holdt han ansvarlig for hele saken. Hvordan han så da velger å fremme sin sak mot konkursboet blir egentlig helt opp til han. Je gmener det nå er tindrende klart at Lygren har opptrått klanderverdig og derfor må holdes økonomisk ansvarlig for pengene.

 

OT/

Ser det er startet en aksjonsgruppe som også samler inn penger. Sett utenfra blander dere kortene nå og det blir vanskelig å se hva som skal skje med midlene og hvem som disponerer dem. Forslag: Gå i fellesskap og finn dere gode jurister og legg heller saken frem for dem slik at dere kan få en juridisk vurdering.

 

Ikke gå etter hverken konkursboet eller moderselskapet. Der er det så mange inkassosaker og også flere pantstillelser med prioritetskrav at der vil det bli nesten umulig å få igjen penger. Master It har og lånt penger med pant i fordringer for 2.500 000,-, moderselskapet masterminds har 7.450 000,- som de har git pant i varelager/fordringer/driftstilbehør. Dette kommer jo på toppen av all inkassogjelden som selskapene har. Dessuten kan de også ha betydelig gjled til stat/kommune og de vil også få prioritet fremfor dere fra avforum. Slik er verden.

 

Sett inn kreftene på det som kan gi dere resultater. Gå etter Lygren så har dere kanskje muligheter til å få igjen pengene.

Blir alt for galt alt dere skal tape alle disse pengene!

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...