Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

stoppa av politiet for å fyllekjøre, hjelp?


hansol123

Anbefalte innlegg

Du fortjener mer enn bare sperrefrist og bot. "Greit" nok at du kjørte uten førerkort, så lenge du faktisk greier å følge regelverk o.l og ikke utsette andre personer for fare, men når du i tillegg greier å dra inn alkohol og utsette uskyldige personer for fare, f.eks folk som går tur, så fortjener du etter min mening å aldri få et førerkort i hele ditt liv. De som satte på med deg viste at du var beruset, og det var et valg de tok å sitte på, men når andre utenforstående kan bli skadet :realmad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
var i avhør idag, blir ikke noe anmeldese med biltyveri ettersom eiern ga meg nøkklene. og sperrefristen gjelder fra den dagen jeg vart stoppa ;)

alstå ikke ifra jeg blir 18 men fra igår av  :D

9172349[/snapback]

Så du tysta på bileieren... Du er jaggumeg mye til kompis... Tysta du på bolefyren også? Hvis du ikke har fått det med deg, så er det uskrevne regler som gjelder ved lån av bil under slike omstendigheter. Det hele skjer det på ditt eget ansvar og risiko. Blir du stoppet så har du forsynt deg av nøklene på egenhånd og tyvlånt bilen uten eierens vitende og vilje. Du tar selv blaimen og blander ikke inn eieren i denne sammenheng. Det er sånn kamerater oppfører seg mot hverandre. Neste gang kan det hende at du selv trenger støtte og oppbakking og det spørs om noen gidder å bry seg etter en slik oppførsel.

 

Når det gjelder sperrefristen så har både Bruktbilen og Plomma2 rett. Sperrefristen gjelder fra den dagen da du rent faktisk kan ta lappen på lovlig vis, så kudos til deg igjen :tease:

 

Jeg er glad jeg ikke har deg som kompis.

Lenke til kommentar
var i avhør idag, blir ikke noe anmeldese med biltyveri ettersom eiern ga meg nøkklene. og sperrefristen gjelder fra den dagen jeg vart stoppa ;)

alstå ikke ifra jeg blir 18 men fra igår av  :D

9172349[/snapback]

Så du tysta på bileieren... Du er jaggumeg mye til kompis... Tysta du på bolefyren også? Hvis du ikke har fått det med deg, så er det uskrevne regler som gjelder ved lån av bil under slike omstendigheter. Det hele skjer det på ditt eget ansvar og risiko. Blir du stoppet så har du forsynt deg av nøklene på egenhånd og tyvlånt bilen uten eierens vitende og vilje. Du tar selv blaimen og blander ikke inn eieren i denne sammenheng. Det er sånn kamerater oppfører seg mot hverandre. Neste gang kan det hende at du selv trenger støtte og oppbakking og det spørs om noen gidder å bry seg etter en slik oppførsel.

 

Når det gjelder sperrefristen så har både Bruktbilen og Plomma2 rett. Sperrefristen gjelder fra den dagen da du rent faktisk kan ta lappen på lovlig vis, så kudos til deg igjen :tease:

 

Jeg er glad jeg ikke har deg som kompis.

9175720[/snapback]

 

 

nå har jeg og eiern av biln blitt enige på forhånd vi skulle si det som det var, han har selv sagt det til politiet at han ga meg nøkklene.

Lenke til kommentar

Syns det vil være urimelig hvis vedkommende også skulle få biltyveri på rullebladet. Kan godt snu på flisa og si at eieren av bilen aldri skulle gitt nøklene til en beruset person, det er hvertfall noe som jeg aldri hadde gjort.

 

Når ble det ynkelig å fortelle sannheten?

Lenke til kommentar
var i avhør idag, blir ikke noe anmeldese med biltyveri ettersom eiern ga meg nøkklene. og sperrefristen gjelder fra den dagen jeg vart stoppa ;)

alstå ikke ifra jeg blir 18 men fra igår av  :D

9172349[/snapback]

Så du tysta på bileieren... Du er jaggumeg mye til kompis... Tysta du på bolefyren også? Hvis du ikke har fått det med deg, så er det uskrevne regler som gjelder ved lån av bil under slike omstendigheter. Det hele skjer det på ditt eget ansvar og risiko. Blir du stoppet så har du forsynt deg av nøklene på egenhånd og tyvlånt bilen uten eierens vitende og vilje. Du tar selv blaimen og blander ikke inn eieren i denne sammenheng. Det er sånn kamerater oppfører seg mot hverandre. Neste gang kan det hende at du selv trenger støtte og oppbakking og det spørs om noen gidder å bry seg etter en slik oppførsel.

 

Når det gjelder sperrefristen så har både Bruktbilen og Plomma2 rett. Sperrefristen gjelder fra den dagen da du rent faktisk kan ta lappen på lovlig vis, så kudos til deg igjen :tease:

 

Jeg er glad jeg ikke har deg som kompis.

9175720[/snapback]

Det som er mest ynkelig er at eieren av bilen ga han nøkkelen til bilen, dette får han selv ta ansvar for.

 

Føreren av bilen kan også fint ha tatt et par øl etter at bilturen har startet. Det er også veldig enkelt for eieren og si at han ikke viste at føreren var beruset.

 

Og at eiren meldte den stjålet, syntes jeg at han er en utrolig dårlig kompis.

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men hvis eieren meldte den stjålet rett etter de ble stoppet, så er det mest sannsynlig at det er eieren sin egen feil at de blir stoppet.

Og såvidt jeg veit er ikke det noen god kompis. Låner bort bilen fult vitende om at sjåføren er beruset, og anmelder det med en gang, da vil jo patruliebiler se etter en slik og sånn bil med det reg nummeret. Og da vil man jo seff bli stoppet.

Lenke til kommentar
for så og få biltyveri på rullebladet?

9178474[/snapback]

Det er en av risikoene man må regne med når man søker det ulovlige. Selv om det heter at det ikke finnes ære blant tyver, så er dette her et lavmål av ynkelig og illojalt kameratskap. Bare fortsett sånn du. Denne gangen blir du reddet, neste gang blir du framet og bøffet. :tease:

Lenke til kommentar

Etter mitt syn, er det bileieren som sitter med ansvaret. Han ga deg jo ulovlig tilgang til bilen. Og det skjønte han nok etterhvert, da du må regne med at det ble et samtale-emne etter du dro avgårde med bilen.

 

Men fint at han har innrømt sannheten, så blir det litt enklere å få dette ut av verden. Så blir ansvarsfordelingen riktig.

 

Jeg mener å ha skumlest at du kjørte 3 mil :ohmy: . Sånt blir det skikkelig ris på rompa av, grøss :ph34r: Du har vel lært nå da sikkert?

 

Fy slemme mannen som kjørte 3 mil med promille :!:

 

Svein.

Lenke til kommentar
Etter mitt syn, er det bileieren som sitter med ansvaret. Han ga deg jo ulovlig tilgang til bilen. Og det skjønte han nok etterhvert, da du må regne med at det ble et samtale-emne etter du dro avgårde med bilen.

 

Men fint at han har innrømt sannheten, så blir det litt enklere å få dette ut av verden. Så blir ansvarsfordelingen riktig.

 

Jeg mener å ha skumlest at du kjørte 3 mil  :ohmy: . Sånt blir det skikkelig ris på rompa av, grøss  :ph34r: Du har vel lært nå da sikkert?

 

Fy slemme mannen som kjørte 3 mil med promille  :!: 

 

Svein.

9178709[/snapback]

 

 

hehe, var faktisk 4mil :p

 

kunne blitt 8 vis jeg ikke vart stoppa ;)

 

jepp, lettere og bare si det som det er så slipper vi at vi sitter der med 2 historier om hvordan alt skjedde :ph34r:

Lenke til kommentar
hehe, var faktisk 4mil :p

 

kunne blitt 8 vis jeg ikke vart stoppa ;)

 

jepp, lettere og bare si det som det er så slipper vi at vi sitter der med 2 historier om hvordan alt skjedde  :ph34r:

9178743[/snapback]

 

Du virker som en idiot, med svært liten forståelse av hvilken fare du utsetter andre mennesker for. Man skal være edru og kvalifisert for å kjøre bil i Norge, du er ingen av delene.

 

Håper at du får noen dager i fengsel, sånn at du kan tenke gjennom potensielle konsekvenser av de handlingene du har gjort. Slipper du billig unna nå, er jeg overbevist om at du, med de holdningene, kommer til å ryke på en smell senere.

Lenke til kommentar

Til dere som påstår at eieren av bilen var patetisk som anmeldte han for tyveri;

Husk på at han fikk låne bilen for å kjøre hun ene jenta to km for å hente noe. Etter det fortsatte han ferden og kjørte fire mil med den.

Hadde anmeldt den selv om noen skulle på en liten tur med bilen min og ble borte i en time.

 

 

-Shark-: Han er 16.

Lenke til kommentar

Og alt skjedde på grunn av ei stakkars tørst, søt liten dame, med strupe av gull og overbevisende sjarm? Og stakkars lille du ble helt paralysert... og gjorde alt hun ba om. Gentleman kalles det ;)

 

Det er tross alt ikke snakk om uaktsomt bildrap, så du må nesten prøve å tenke i den retningen.

 

Ønsker deg lykke til, men håper dette blir siste gangen du setter deg bak rattet med promille.

 

Svein.

Lenke til kommentar
Og alt skjedde på grunn av ei stakkars tørst, søt liten dame, med strupe av gull og overbevisende sjarm? Og stakkars lille du ble helt paralysert... og gjorde alt hun ba om. Gentleman kalles det  ;)

 

Det er tross alt ikke snakk om uaktsomt bildrap, så du må nesten prøve å tenke i den retningen.

 

Ønsker deg lykke til, men håper dette blir siste gangen du setter deg bak rattet med promille.

 

Svein.

9178965[/snapback]

 

 

takktakk :)

 

til de som lurer, blir ikke noe fengesel men hvis jeg er uheldig kan jeg få betinget fengsel.

 

og ettersom jeg var ærlig ifra begynnelsen av kommer jeg til og få strafferabatt ;)

Lenke til kommentar
Det er tross alt ikke snakk om uaktsomt bildrap, så du må nesten prøve å tenke i den retningen.

9178965[/snapback]

"Greit, du tok et maskingevær og plaffet løs i alle retninger i Karl Johan, det var farlig, dumt og ulovelig, men du drepte ingen, så vi må nesten se det fra den vinkelen og gi deg en mild straff." :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...