Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

stoppa av politiet for å fyllekjøre, hjelp?


hansol123

Anbefalte innlegg

Det kan bli vanskelig å finne troverdige vitner når det er på en fest, folk er ikke klar i hodet, så du stiller dårlig på den fronten.

 

Du fyllekjørte uten lappen, har ikke noe å si hvor langt du kjørte, så den straffen får du.

 

Det at du ble truet er vel ganske rart, du kunne bare gått ut av bilen, hadde du blitt slått ned så er det bare å anmelde personen. Det er LAAAAANGT bedre enn å faktisk kjøre en fullpakket bil når du ikke er edru.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er 16 år for de som lurte på det.

9168821[/snapback]

 

Du er bare så ute å kjører på tynn is....pun intended!

 

Skulle ønske dommere i Norge kunne utvød personlig skjønn og dømt deg til livslang straff om aldri å kunne kjøre en bil igjen. Selv som 16 åring vet du at sekundet du fikk nøklene gjorde du noe du viste du ikke hadde 100% kontroll over eller burde gjøre.

 

Det er faktisk ting du lærer når du tar lappen som er essensiselt for alle sjåfører. Annsvar og respekt for miljøet, og andre biler. Jeg tviler ikke på at du tror du kan kjøre bil. Men bilkjøring består av UTROLIG mange flere faktorer enn bare å gasse å svinge. Dette er noe du har INGEN erfarinng med. Du har satt deg selv, dine venner og andre kjørende i livsfare!!

 

Boten er det minste som bør bekymre deg....ditt totale respektløse forhold til andre liv er det som virkelig bør bekymre deg.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

16år? Jeg foreslår at du tar straffen som kommer, og tar det som en lærepenge.... Det er lov å drite seg ut, men forestill deg konsekvensene dersom du hadde kjørt ut/eller noen hadde kjørt i deg, og du hadde full bil.

 

Dersom mannen som lånte deg nøklene visste at du hadde drukket, bør han også få en smekk. Men siden det er en venn av deg, skjer vel det neppe.

 

Ta gjerne med deg den hissige treningstufsen med i dragsuget. En anmeldelse er på sin plass...

Lenke til kommentar
er 16 år for de som lurte på det.

9168821[/snapback]

 

Du er bare så ute å kjører på tynn is....pun intended!

 

Skulle ønske dommere i Norge kunne utvød personlig skjønn og dømt deg til livslang straff om aldri å kunne kjøre en bil igjen. Selv som 16 åring vet du at sekundet du fikk nøklene gjorde du noe du viste du ikke hadde 100% kontroll over eller burde gjøre.

 

Det er faktisk ting du lærer når du tar lappen som er essensiselt for alle sjåfører. Annsvar og respekt for miljøet, og andre biler. Jeg tviler ikke på at du tror du kan kjøre bil. Men bilkjøring består av UTROLIG mange flere faktorer enn bare å gasse å svinge. Dette er noe du har INGEN erfarinng med. Du har satt deg selv, dine venner og andre kjørende i livsfare!!

 

Boten er det minste som bør bekymre deg....ditt totale respektløse forhold til andre liv er det som virkelig bør bekymre deg.

 

AKIRA

9168910[/snapback]

 

 

veit at jeg ikke er noen god sjåfør fordet om jeg klarte og holde bilen på veien, og er klar over at jeg satte andre mennesker i fare, men Gjort er gjort, angrer meget idag på at jeg sa at jeg kunne kjøre den jenta. men så man er full og tenker hva kan liksom gå galt?

Lenke til kommentar
16år? Jeg foreslår at du tar straffen som kommer, og tar det som en lærepenge.... Det er lov å drite seg ut, men forestill deg konsekvensene dersom du hadde kjørt ut/eller noen hadde kjørt i deg, og du hadde full bil.

 

Dersom mannen som lånte deg nøklene visste at du hadde drukket, bør han også få en smekk. Men siden det er en venn av deg, skjer vel det neppe.

 

Ta gjerne med deg den hissige treningstufsen med i dragsuget. En anmeldelse er på sin plass...

9168936[/snapback]

 

 

16år ja, ja skal seffølgelig ta straffen jeg får, er ikke og komme foruten.

 

men det med sprerrefristen som irriterer meg mest, gjelder sperringa ifra jeg blir 18 eller ifra den dagen jeg vart stoppa?

Lenke til kommentar
men så man er full og tenker hva kan liksom gå galt?

9168943[/snapback]

 

Ouch, den unnskyldningen bør man droppe. Det gir blod på tann om man prøver å unnskylde fyllekjøringa si. Så bare legg deg helt flat, det er mitt tips.

9168972[/snapback]

 

 

jepp får gjøre det ;) letteste måten.

Lenke til kommentar
Du er bare så ute å kjører på tynn is....pun intended!

 

Skulle ønske dommere i Norge kunne utvød personlig skjønn og dømt deg til livslang straff om aldri å kunne kjøre en bil igjen. Selv som 16 åring vet du at sekundet du fikk nøklene gjorde du noe du viste du ikke hadde 100% kontroll over eller burde gjøre.

9168910[/snapback]

Nå er faktisk lovene i Norge bygget opp slik at man har lov til å drite seg ut uten at man skal svi for det resten av livet. Som en 16 åring er det fort gjort å drite seg ut, det kan skje alle i et svakt øyeblikk.... Om man ikke trives med et slikt lovverk, så er det andre land som er bedre å bo i (som for eksempel nord-korea).

 

At man blir tatt av politiet er forøvrig kanskje det beste som kan skje, så skjer det sannsynligvis ikke igjen... Utsettelse på førekortet er vel også en av de værste straffene en kan få i den alderen. ;)

Lenke til kommentar

Du _kan_ få fengsesstraff istedenfor bot, men i de fleste tilfeller får du ikke sitte i fengsel, pga. at det allerede er overfylte fengsler i dette landet. Sperrefristen blir stående, man kan søke om dispensasjon til å kjøre bil med tanke på jobb o.l., men det tror jeg neppe du får invilget med tanke på alderen din.

Lenke til kommentar
Sprerrefristen gjelder fra den dagen du blir 18.

9168973[/snapback]

 

okei, det jeg regna med egentli.

 

kan man be om fengsels straff istede for sperrefristen eller bota?

9168997[/snapback]

 

Nei, du kommer ikke i fengsel før ikke kan betale boten din, det er ikke noe du kan velge.

9169057[/snapback]

 

 

okei ;)

Lenke til kommentar
Du er bare så ute å kjører på tynn is....pun intended!

 

Skulle ønske dommere i Norge kunne utvød personlig skjønn og dømt deg til livslang straff om aldri å kunne kjøre en bil igjen. Selv som 16 åring vet du at sekundet du fikk nøklene gjorde du noe du viste du ikke hadde 100% kontroll over eller burde gjøre.

9168910[/snapback]

Nå er faktisk lovene i Norge bygget opp slik at man har lov til å drite seg ut uten at man skal svi for det resten av livet. Som en 16 åring er det fort gjort å drite seg ut, det kan skje alle i et svakt øyeblikk.... Om man ikke trives med et slikt lovverk, så er det andre land som er bedre å bo i (som for eksempel nord-korea).

 

At man blir tatt av politiet er forøvrig kanskje det beste som kan skje, så skjer det sannsynligvis ikke igjen... Utsettelse på førekortet er vel også en av de værste straffene en kan få i den alderen. ;)

9169039[/snapback]

 

Eller USA, om man skal velge ett eksempel som også er ett demokrati. Ut fra hva jeg har sett kan dommere der utøve personlig dømmekraft innenfor de lover og regler som er der.

 

Å knuse ett vindu...stjele en mobil...havne i en sloss kamp...er små tabber.

 

Å fyllekjøre 2 år før du skal ha lappen med en full bil og leke med sitt og andre sine liv er i så mange grader mer alvorlig.

 

Synes ikke du det skal ha seriøst alvorlige konsekvenser?

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Man kan komme i fengsel hvis man ikke betaler boten, men politiet velger ofte å trekke et visst beløp av dine fremtidige lønninger/trygdeytelser. Dette blir trukket før du får tilgang til pengene, så da er det umulig å snike seg unna betalingen. Hvis man har flere bøter (da snakker vi kanskje over 10stk av litt større kaliber), så er det lettere å "komme inn i fengsel".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...