Gå til innhold

Omtale av Pokémon Pearl (DS)


Anbefalte innlegg

Karakteren er passende den. Sammenligner man grafikken med GBA variantene så er det ikke sånn veldig stor forskjell. Savner flere angreps-effekter under kampene. Plottet er ganske tregt og bruken av touchscreen i spillet er irriterendes. Da hadde det vært bedre hvis man kunne styre alt med knappene.

Som Final Fantasy fan, vil jeg heller anbefale Final Fantasy VI Advance til GBA til rollespill interesserte.

 

Ellers henger jeg meg på dem som foretrekker de eldre spillene i serien.

9158211[/snapback]

 

Liker touchscreen-bruken, jeg. Den passer utmerket inn. Dessuten er det TUSENVIS av angrepseffekter :ermm:

 

Anbefaler for øvrig Final Fantasy III til DS - kongespill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns karakteren sitter akkurat der den skal, alt mista vel egentlig sjarmen når pokemonene ble uorginale, noe som skjedde ca rett etter gold,silver and crystal.. syns de rett og slett mista fantasien og det gav ikke samme feelinga lenger:( desverre..

 

forresten er det noen som vet om det er mulig å få kjøpt en gameboy fortsatt og de gamle spilla?:p

Lenke til kommentar
Syns karakteren sitter akkurat der den skal, alt mista vel egentlig sjarmen når pokemonene ble uorginale, noe som skjedde ca rett etter gold,silver and crystal.. syns de rett og slett mista fantasien og det gav ikke samme feelinga lenger:( desverre..

 

forresten er det noen som vet om det er mulig å få kjøpt en gameboy fortsatt og de gamle spilla?:p

9170886[/snapback]

 

Enig med deg der, du.

 

Du kan emulere gb/gbc spill på DS, i hvert fall. Jeg spiller Crystal på DS-en min :cool: Du trenger ekstrautstyr da, som flashkort, M3/PassMe osv.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk spilt gjennom spillet, og jeg var ikke imponert.

 

Jeg har ikke spilt spillene mellom red/green/yellow og pearl. Tror det var noe Gold Silver Ruby Sapphire i mellomtiden (rett meg gjerne hvis jeg tar feil).

 

Så etter noen generasjoner trodde jeg at det skulle være mange forbedringer og nye ting i spillet, men det er det samme gamle.

 

Vet ikke om det er fordi de er late og ikke gidder å re-kode eller er redd for å ødelegge og ødelegge "sjarmen" i de gamle spillene, men etter min mening er spillet alt for likt de forrige. De har lagt til trådløs trading noe som er en selvfølge nå, husker da jeg måtte bruke "link-kabel" i gamle dager. Og noe som heter underground, men med relativt få pokemon i spillet og økt antall "typer" har det blitt mindre utvalg. Hvor mange flamme-pokemon er det f.eks. i selve spillet (ikke traded fra eldre spill).

 

Kunne jo ha lagt til bedre grafikk, og morsommere animasjoner på kampene. Historimessig og lydmessig kunne også bli gjort bedre. Og utnyttelse av touchscreen kunne også vært gjort mye bedre. Kanskje utnyttet den i kampsystemet, slik at ferdighet med pennen har noe å si om du greier å evade , critical hit osv. Da hadde kampene blitt litt morsommere enn bare å trykke på A 100 ganger :)

Lenke til kommentar

Hvorfor ødelegge noe som er perfekt? Veldig mange liker den stilen Pokemon spillene er på i dag. Hvertfall med tanke på at Pokemon D/P har solgt over 10 millioner.

 

Om du ikke liker den orginale Pokemon stilen finnes det MANGE spinn-offs som er en helt annen vri på Pokemon serien. Det at du ikke kan fange så mange Pokemon i spillene er nok helt feil, du kan nesten fange ALLE Pokemonene som noen gang har kommet. Du må bare bruke forskjellige nye ting som Poke-Radar osv.. :)

 

Men for all del dette er min mening :) Er bare å hate spillene om du vil, gjør ikke meg noe ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor ødelegge noe som er perfekt? Veldig mange liker den stilen Pokemon spillene er på i dag. Hvertfall med tanke på at Pokemon D/P har solgt over 10 millioner.

 

Om du ikke liker den orginale Pokemon stilen finnes det MANGE spinn-offs som er en helt annen vri på Pokemon serien. Det at du ikke kan fange så mange Pokemon i spillene er nok helt feil, du kan nesten fange ALLE Pokemonene som noen gang har kommet. Du må bare bruke forskjellige nye ting som Poke-Radar osv.. :)

 

Men for all del dette er min mening :) Er bare å hate spillene om du vil, gjør ikke meg noe ;)

9224309[/snapback]

 

Oppfølgerspill selger og det koster mindre å utvikle og derfor er det lettjente penger.

 

Hater ikke spillet, om jeg gjorde det hadde jeg ikke spilt så mye som jeg gjorde, men det er bare at det kunne ha vært bedre. De prøvde jo litt på en slags 3D grafikk i en av gymene, men det bare for at trærene skulle skule for NPCer.

 

Og hvor mange av de "nye" digitech sakene var det som egentlig var nyttige?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...