Gå til innhold

Activision har nå har gått forbi EA..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine største savn er spesielt Bullfrog. De hadde virkelig sansen for kvalitetspill med mye humor.

 

Også Westwood. Der stoppet det med Generals. C&C 3 har jeg bare prøvd en demo av og jeg var ikke så veldig begeistret over det jeg så. Likte spesielt dårlig det de gjorde med å lage grupper ut av fotsoldatene. Men jeg antar at jeg bør prøve C&C 3 for en endelig dom.

 

Activision vet jeg ærlig talt ikke hva har laget. Foruten et av mine favoritt strategispill som sikkertt ikke mange kjenner til. Dark Reign :)

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar
Sims2, Battlefield2, Carbon, Fifa07, Spore er under utvikling, crysis ser lovende ut, harry potter spilla slår sikkert bra ann for ungene. skjønner ikke poenget ditt.

9154910[/snapback]

Sims 2: Maxis

Battlefield: Dice

Spore: Maxis

Crysis: Crytek

 

Nå må dere lære dere å skille utgivere og utviklere. Activision er på langt ikke særlig bedre enn EA når det gjelder utgivelser av spill. EA er etter min mening en bedre utvikler, spesielt over flere plattformer.

Lenke til kommentar
Sims2, Battlefield2, Carbon, Fifa07, Spore er under utvikling, crysis ser lovende ut, harry potter spilla slår sikkert bra ann for ungene. skjønner ikke poenget ditt.

9154910[/snapback]

Sims 2: Maxis

Battlefield: Dice

Spore: Maxis

Crysis: Crytek

 

Nå må dere lære dere å skille utgivere og utviklere. Activision er på langt ikke særlig bedre enn EA når det gjelder utgivelser av spill. EA er etter min mening en bedre utvikler, spesielt over flere plattformer.

9165634[/snapback]

Skyt meg om jeg tar feil, men jeg tviler på at vi hadde sett titalls med ekstrapakker om ikke EA hadde vært innblandet.

Lenke til kommentar
Sims2, Battlefield2, Carbon, Fifa07, Spore er under utvikling, crysis ser lovende ut, harry potter spilla slår sikkert bra ann for ungene. skjønner ikke poenget ditt.

9154910[/snapback]

Sims 2: Maxis

Battlefield: Dice

Spore: Maxis

Crysis: Crytek

 

Nå må dere lære dere å skille utgivere og utviklere. Activision er på langt ikke særlig bedre enn EA når det gjelder utgivelser av spill. EA er etter min mening en bedre utvikler, spesielt over flere plattformer.

9165634[/snapback]

 

Bra du retter folk opp, hadde EA utviklet disse spillene så hadde dem sikkert aldri blitt kjent engang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Sims 2: Maxis

Battlefield: Dice

Spore: Maxis

Crysis: Crytek

 

Nå må dere lære dere å skille utgivere og utviklere. Activision er på langt ikke særlig bedre enn EA når det gjelder utgivelser av spill. EA er etter min mening en bedre utvikler, spesielt over flere plattformer.

9165634[/snapback]

Nå er DICE og Maxis fullstendig eid av EA, DICE-navnet er vel til og med kastet ut vinduet. Maxis-nanvet er vel heller ikke synlig på Sims 2 lenger. Altså, disse spillene ble utviklet av EA, annet vil jo bli feil å påstå...

Lenke til kommentar

De er under EA, men de har beholdt sitt navn. Forskjellen er bare at EA bestemmer hva de skal gjøre, i motsettning til da de var selvstendig.

 

EA har sine egne divisjoner:

EA Blackbox

EA Los Angeles

EA Montreal

 

Er en del til også som jeg ikke kommer på...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
De er under EA, men de har beholdt sitt navn. Forskjellen er bare at EA bestemmer hva de skal gjøre, i motsettning til da de var selvstendig.

 

EA har sine egne divisjoner:

EA Blackbox

EA Los Angeles

EA Montreal

 

Er en del til også som jeg ikke kommer på...

9167829[/snapback]

At de har beholdt navnet sitt er mere kosmetikk, fakta er at EA har/hadde fullstedig kontroll over utviklingen av disse spillene, ergo de utvikles av EA.

Lenke til kommentar

Les hva jeg skriver da, er det jeg omtrent skriver.

De er under EA, men de har beholdt sitt navn. Forskjellen er bare at EA bestemmer hva de skal gjøre, i motsettning til da de var selvstendig.

EA har vel ingen direkte innvirkning på utviklingen, annet enn det finansielle og kvalitetssikring.

 

edit: Og de vil fremdeles få sitt eget navn på coveret

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Altså, jeg ser på Maxis, DICE, og Westwood som en del av EA, det de lager kommer i mine øyne fra EA. Mulig vi bare er innpå en definisjonsak, men det var ikke dette som var årsaken til innlegget mitt.

 

Poenget mitt var at du kan ikke nenve spill fra disse sammen med Crysis og Crytek, hvor EA ikke har noen eierandeler i, men er kun er utgiver.

 

Du finner for øvrig kun EA-logoen på Sims 2-coveret...

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

synes det er litt tett at dere vil at EA skal brenne i helvete, da det ofte noen få toppsjefer eller et par utviklere uten erfaring og vilje sin feil. De står bak en av de mest innovative spillene noensinne, The sims, som mange trodde kom til å bli en totalfiasko. Spill som NFS: MW og SSX leverer varene fortsatt, og er EAs egen utvikler (det er ikke noe som EA har kjøpt opp), noe som er et bevis på at utviklerne der gjør en grei jobb.. De legger alltid med masse god musikk med de fleste av spillene, noe som viser at det er villige til å betale mye for et spill.

 

Kan egentlig ikke komme på så veldig mange gode spill fra activision for tiden bortsett fra guitar hero, det må vel være at de har holdt lave produksjonskostnader som har gjort at de har fått så mye overskudd.

Endret av gormers
Lenke til kommentar

Kan egentlig ikke komme på så veldig mange gode spill fra activision for tiden bortsett fra guitar hero, det må vel være at de har holdt lave produksjonskostnader som har gjort at de har fått så mye overskudd.

9169478[/snapback]

 

Kan komme på mange jeg :)

 

call of duty, Enemy Territory, doom, true crime f. eks...

Lenke til kommentar

hm de har vel ikke akkurat lagd rome total war:) men ihvertfall gitt det ut, enda en god tittel:) activision altså:) tror med store firmaer så får du både drit og kvalitet, de vil selvfølgelig tjene mest mulig penger.. og det er jo sånn verden fungerer, kvalitet blir satt til side for penger.. men noen har det i seg og kommer mange gode spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...