Gå til innhold

Anbefaling av rpg til noenlunde erfaren gamer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Kuroneko

 

Night of the Raven er eit must. Det flettar seg inn i hovudspelet, forbetrar det (gjer det vanskelegare) og legg inn masse nytt innhald. Gothic 1 er òg absolutt ein god idè. Grafikken og grensesnittet er ikkje so polert som i Gothic 2, men det kjem ein over etter ei stund. Og so er det jo greit å få med starten på historia når du har spelt dei to andre spela i serien. :)

 

Det kan vere litt vanskeleg å få tak i desse spela...trur eg sjølv bestilte dei direkte frå Piranha Bytes over nettet.

 

Kay

Lenke til kommentar

Arcanum: Of Steamwork and Magic Obscura.

Er et steampunk RPG satt til 1800-tallet. Er meget fengende.

Du har de vanlige klassene der man slenger rundt med slegge, går rundt med en Staff Of E-Penis +10 etc, men du har også tech-classes hvor du kan bygge dine egne ting (reolvere, gevær, "roboter" som følger etter deg, etc). Et annerledes RPG som er veldig dypt med en bra historie. Litt vanskelig i begynnelsen, men tar seg opp etter hvert.

Lenke til kommentar

Jævlig mange her som slenger ut titler som ikke har noe med RPG å gjøre. Bruk termen Fantasy ellernoe hvis du snakker om spill som HOMM, Overlord, QFG etc etc etc på denne måten.

 

De er selvsagt egentlig en helt annen sjanger, strategy, og adventure.

 

 

Jeg er egentlig i samme boks som deg Kuroneko. Det fins rett og slett ingen rpgspill som er verdt å spille for øyeblikket (utenom de som er allerede nevnt her seff). Jeg har måttet ty til japanske PS2 spill, mange av de er overaskende bra. Liker både FFXII, Rogue Galaxy og ikke minst Suikoden serien. Spesiellt Suikoden serien er meget _meget_ bra.

Lenke til kommentar
Jævlig mange her som slenger ut titler som ikke har noe med RPG å gjøre. Bruk termen Fantasy ellernoe hvis du snakker om spill som HOMM, Overlord, QFG etc etc etc på denne måten.

 

De er selvsagt egentlig en helt annen sjanger, strategy, og adventure.

 

 

Jeg er egentlig i samme boks som deg Kuroneko. Det fins rett og slett ingen rpgspill som er verdt å spille for øyeblikket (utenom de som er allerede nevnt her seff).  Jeg har måttet ty til japanske PS2 spill, mange av de er overaskende bra. Liker både FFXII, Rogue Galaxy og ikke minst Suikoden serien. Spesiellt Suikoden serien er meget _meget_ bra.

9142867[/snapback]

 

QFG er rpg/adventure. Du kommer ikke vekk ifra den. Du kan være med på å skape heltens historie, blant annet bli paladin ved gode handlinger. Samt at du kan importere klasser helt frem til QFG 5. Ja, homm er nok turn based strategy, men om han ikke har spilt det før, er det nok av rpg elementer å kose seg over. Så det er bare å sette i gang å spille.

 

Dog tror jeg at The Witcher blir det nye store single player RPG'et, så det er bare å glede seg.

Endret av skromt
Lenke til kommentar

Et spill du bør sjekke ut er Gods - Land of Infinity SE. Spiller kun det om dagen, og koser meg skikkelig. Mens noen av de store spilla kan være litt for mektige, og føles litt for mye som "jobb" innimmellom, så har dette spillet en balanse som passer meg utmerket. Det har veldig fin og stemningsfull grafikk, man har frihet til å dra til hvilket område man vil (av de man kjenner til) når man vil, man forflytter seg kjapt fra sted til sted, osv. Spillet er i sanntids førsteperson bortsett fra i kampmodus hvor man går over til turbasert og tredjeperson (noe a la Final Fantasy X). Det er et eller annet veldig sjarmerende ved dette spillet. Masse morsomme detaljer. Og musikken er veldig bra. Definitivt en idé å i det minste sjekke ut demoen.

 

Spillet kan kjøpes på nett i nedlastbar versjon her.

Endret av XE800
Lenke til kommentar
Jævlig mange her som slenger ut titler som ikke har noe med RPG å gjøre. Bruk termen Fantasy ellernoe hvis du snakker om spill som HOMM, Overlord, QFG etc etc etc på denne måten.

9142867[/snapback]

QFG-spela (i alle fall dei eg har spelt, 1 og 2) synest eg absolutt har sterke nok RPG-trekk til å komme under sjangeren. Ved første augnekast kan dei sjå ut som vanlege Sierra "Quest"-eventyrspel, men i motsetnad til til dømes Police Quest, velger du her klasse (fighter, mage, thief), du har kampar, du bygger karakteren din, og der er alternative løysningar på problem.

 

Kay

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jævlig mange her som slenger ut titler som ikke har noe med RPG å gjøre. Bruk termen Fantasy ellernoe hvis du snakker om spill som HOMM, Overlord, QFG etc etc etc på denne måten.

9142867[/snapback]

QFG-spela (i alle fall dei eg har spelt, 1 og 2) synest eg absolutt har sterke nok RPG-trekk til å komme under sjangeren. Ved første augnekast kan dei sjå ut som vanlege Sierra "Quest"-eventyrspel, men i motsetnad til til dømes Police Quest, velger du her klasse (fighter, mage, thief), du har kampar, du bygger karakteren din, og der er alternative løysningar på problem.

 

Kay

9163464[/snapback]

 

Du trenger absolutt ikke forklare meg hva spillet handler om, tror jeg er en av de i norge som har spilt serien absolutt mest :-p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...