Gå til innhold

Ditt favoritt sitat fra en politiker.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er Pakistanerne som med blod, svette og tårer har bygget opp Norge til det som det er i dag.

 

 

Kristin Halvorsen   :thumbup:

9115083[/snapback]

Kilde? Jeg klarer ikke finne det.

9118181[/snapback]

VG 12.07.05

9118479[/snapback]

 

I artikkelen du lenker til blir det sagt noe ganske annet, med en helt annen mening "Takk for all den blod, svette og tårer dere har brukt for å bygge opp Norge"

 

AtW

Lenke til kommentar

Off-topic:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det er Pakistanerne som med blod, svette og tårer har bygget opp Norge til det som det er i dag.

 

 

Kristin Halvorsen  :thumbup:

9115083[/snapback]

Kilde? Jeg klarer ikke finne det.

9118181[/snapback]

VG 12.07.05

9118479[/snapback]

 

I artikkelen du lenker til blir det sagt noe ganske annet, med en helt annen mening "Takk for all den blod, svette og tårer dere har brukt for å bygge opp Norge"

 

AtW

9118860[/snapback]

 

Det er sant, og et viktig poeng, men nå har det seg sånn at rasister, som Piperenser, sjedent har vært aktive brukere av korrekt kildehenvisning. Det er rart med det.

 

 

(Trenger jeg en kilde for å backe up den påstanden? :))

 

 

On-topic:

 

Winston Churchill er en meget quotable mann synes jeg. Begge sitatene i signaturen min er fra han. Det nederste rager høyt på min toppliste. :)

Endret av Brukerkonto
Lenke til kommentar
Sauer er ålreite dyr

 

Genialt, kort og konsist og helt uten mening...

9117345[/snapback]

Det var Liv Finstad fra RV. Og det var ikke helt uten mening, men ble sagt i en av de beryktede revolverintervjuene som NRK hadde i valgkampen den gangen. Hvor hensikten ikke var å opplyse seerene om partiets politkk, men å finne et punkt i partiprogrammet eller en uttatelse fra en partikollega som man kunne sette representanten fast på. Dermed ble det gjerne noe som ikke hadde noen ting med vedkommendes fagområde i eller utenfor partiet å gjøre.

 

Så kriminolog og byjente Finstad ble selvsagt spurt om partiets landbrukspolitikk, og hvorfor RV ønsket å støtte sauehold, og svarte da med den nå så kjente replikken.

 

Etterhvert var det vel bare NRK sine reportere som synes at de drev med vettige bidrag i valgkampdekningen på denne måten, og etterhvert ble programformen lagt om.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Vanskelig å velge her. Churchill har noen av de beste, men siden alle andre siterer ham, tenkte jeg at jeg skulle bidra med et par fra Reagan. Latterliggjort som president av mange utenfor USA, men talegavene hadde han i orden.

 

"Government's view of the economy could be summed up in a few short phrases: If it moves, tax it. If it keeps moving, regulate it. And if it stops moving, subsidize it." – Ronald Reagan

 

Og ikke minst klassikeren:

 

"Politics I supposed to be the second-oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first." – Ronald Reagan

 

Geir :)

Lenke til kommentar

- Hvorfor er Jarlsberg-osten full av hull når det er pultosten som trenger ventilasjon? (Lars Sponheim)

 

har alltid hatt sansen for Sponheim... en av de få politikeren som tør å si hva han mener, uten å bry seg om hvilke resultater det kan få for oppsluttningen.

(kanskje derfor oppsluttningen er som den er også :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...