Gå til innhold

"USA vil gå konkurs"


Kubin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, når jeg tenker på *propaganda*, så tenker jeg ikke på hva enkeltpersoner foretar seg. Da tenker jeg på noe som maktbastioner har fore.

 

Når jeg tenker over det nå, så forbinder jeg *propaganda* med noe som myndighetene har fore.

Fikk lyst til å sjekke om jeg er inne på noe.

 

Vel...

 

Fant dette :

 

"Propaganda is a concerted set of messages aimed at influencing the opinions or behaviors of large numbers of people."

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Propaganda

 

Så en kan vel ihvertfall si at en vits er ikke "a concerted set of messages"...

 

Edit :

 

En annen ting er at "propaganda" er et negativt ladet begrep. Assosiert med bedrag :

 

"...During the 20th century, however, the term acquired a thoroughly negative meaning in western countries, representing the intentional dissemination of often false, but certainly "compelling" claims to suport or justify political actions or ideologies...."

 

( Samme link )

 

For meg lyder det helt feil når en sier om ( maktkritiske ) satirikere at de driver med er propaganda.

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
En "must-see" fra CNN.

 

'Glenn Beck Highlights Threat Of Martial Law Following Economic Crisis'

 

http://www.youtube.com/watch?v=uokJzA6HD5M

 

David Walker hos Bill Maher :

 

http://www.youtube.com/watch?v=0NM5Q5VDpnA

Forrige gang jeg så på Glenn Beck var han verdens mest imbecile drittsekk i samme klasse som Bill O'Reilly, men her belyser han faktisk ordentlige problemer som jeg trodde mainstream media skygger unna. Samme med idioten Bill Maher.

 

Snart blir det vel "lov" å spekulere i New World Order og North American Union og Amero-dollars også? Uten å bli kalt for "sinnsyk konspirasjonsteoretiker".

 

Glenn Beck sa at Brad Sherman ikke ville snakke med journalister, men han snakket uansett med Alex Jones i forrige uke

Se filmen hos Youtube

 

Sjekk også Ralph Nader om uttallelsene til kongressmedlem John Olver

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Det vil være naivt å ignorere den økonomiske situasjonen i USA i dag, men jeg er skeptisk til hvor ille det kommer til å bli, konkurs vil jeg påstå er overdramatisk, men et nytt børskrakk kanskje?

Mulig jeg er overdramatisk, men ser for meg det vil "inntreffe" en eller annen spektakulær hendelse®, av typen bomber på Wall Street/finansstrukturen o.l, en "kjærkommen" konflikt Kina-Taiwan, etc. som gjør at USA kan få gehør for å få "nullstillt" seg økonomisk.

 

Vil tro at det vil bli forandringer i verdens økonomien når land som Russland og Kina opplever en voldsom oppgang.

Kina har allerede knipetak på USA, og Russland er vel på vei, hvis de får igang energi-eksport.

 

"With their hands on over $1.2 trillion dollar bills, the Chinese Government must also be watching the USD like hawks having lost $100 billion of value in less than a year. The government in China is very concerned at keeping “social unrest” at a minimum so how do you think the Chinese people will react if the USD continues declining further and further down bringing their foreign currency reserves closer and closer to worthlessness."

 

Kanskje oljefondet våres heller ikke er helt trygt fremover? :cry:

Kina vil merke det på økonomien når eksporten til USA og europa avtar pga av krisen!

 

M

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Kanskje oljefondet våres heller ikke er helt trygt fremover?

 

Da må nok hele det internasjonale pengesystemet kollapse hvis det skal skje. Dette fordi oljefondet er ikke bare investert i USA men balansert fordelt rundt i de forskjellige selskaper på verdensbasis. Noe som for øvrig er gjort med bevisthet for å sikre seg mot lignende situasjoner slik som i USA. Men at tapene i forhold til investeringer i USA kan bli betydelige er det ingen tvil om, hvis utviklingen i USA fortsetter slik den har gjort i det siste.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Nå skal Obama halvere USAs budskjettunderskudd:

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2943523.ece

 

Gleder meg til disse planene blir lagt fram på Torsdag. Noen som tror han har mulighet til å lykkes?

 

PS: Synes det er litt underlig at denne tråden er flyttet fra politikk og samfunn til økonomi. Selvom tråden handler om mulig konkurs i USA så går det vel under all elendigheten som førte til Finanskrisen og det går vel under plitikk og samfunn? :hmm:

Lenke til kommentar

Det er ofte påpekt at gjelden til USA er det som vil belaste landet mest.

Men faktisk viser det seg at gjeldsøkningen til USA de siste årene ikke er relativ mot omverden, men mer absolutt.

 

Despite heavy borrowing in recent years, the United States has financed its large current account deficits without experiencing an unusual buildup in foreign investors’ holdings of U.S. assets. A new analysis suggests that this somewhat surprising development is attributable largely to rapid financial globalization, with cross-border flows worldwide rising as fast as flows into the United States. However, it could be harder for the country to sustain large deficits on favorable terms if the current wave of globalization subsided or the rate at which U.S. investors buy foreign assets increased.

New York Fed - Current Issues

Lenke til kommentar

Det er en stor risiko for at USA, Storbritannia, kanskje hele systemet går ned som sovjetunionen. Det som vil skje da er en gigantisk konkurs, fulgt av høy inflasjon, kanskje hyperinflasjon som på Island. USA har gått konkurs 2 ganger før, sist i 1933 og 1971, en levetid på 38 år, det samme mellom 1971-2009. Det er absolutt en stor fare for dollaren. Det de gjør nå kan sammenlignes med å ommøblere Titanic.

Lenke til kommentar
Kanskje oljefondet våres heller ikke er helt trygt fremover?

 

 

Det har allerede tapt stort og er vel på 2 billioner nå. Kanskje mindre.

 

Tapene kan øke enda mer, men også inflasjon kan tømme disse pengene. Norge kan ha gjort en kjempetabbe med å pumpe mest mulig olje og plassere overskuddet i lange papirer. Men det blåser politikerne i. De som utformet politikken om mest mulig olje har tilhørt 1925-1955 generasjonene. Når dette blir et stort problem er de døde eller avgått med feit pensjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...