Gå til innhold

ProgrammeringsBaren! Småprat, om det du elsker!


Anbefalte innlegg

Så til dere som er i full gang med projecteuler, har dere tatt en titt på ACM sine problemer? De er litt mer alg.dat.-orienterte, sånn som problemene i NMiP og andre programmeringskonkurranser er, sånne som kanskje er mer vanlig å møte i utviklerverden. Personlig syns jeg de er litt mer utfordrende og spennende, selv om jeg har løst alt for få av de. Får ta fram algoritmeboka og gjøre noen når det er litt mindre å gjøre på universitetet igjen. Og hvis du blir bra i de så kan du være med på Topcoder hvor det er ganske hissige pengepremier og en haug med store selskaper (google osv) som sponser turneringen og ansetter de beste :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke at jeg "hacker", men til tider så krysser min interesse for programmering og spill vei. Jeg spilte bf2: SpecialForces i dag når jeg kom til å tenke på følgende. Når man er specOp kan man plassere C4, også utløse dette med en "knapp". Også eksploderer det... du skjønner tegninga? :p

Ja, men uansett. Helt teoretisk burde man da kunne "poke" riktig kode slik at sniperriflen utløser en eksplosjon av C4 der man peker med den?

Trenger bare et ja her, her bare nygjerrig :p

Lenke til kommentar

Om serveren godtar det eller ikke er vel litt avhengig av hvilken type informasjon som overføres fra klienten. Æsj, reversing er noe dritt. Linje for linje er det enkelt, men det med å forstå strukturen i et helt spill som bf2 er vanskelig. Hvordan spillet er strukturert liksom, det er faen ikke smågreier. Tror jeg må skrive noen enkle C++ programmer som jeg prøver å "hacke", trenger litt praktisk bruk av offset også må jeg skrive en loader. Ganske avansert shit, haha. Lurer på hvor mange det er som faktisk cheater skikkelig med egenprodusert cheat.

Lenke til kommentar

På jobb CVS (urk!) og SVN. Heldigvis SVN på alt nytt, selv om det med fordel kunne vært noe bedre. Ting som ligger i CVS som det skal gjøres store endringer på flyttes over i SVN, så forhåpentlig blir vi kvitt CVS om et års tid.

 

For ting jeg gjør på privat basis bruker jeg Bazaar (http://bazaar-vcs.org/). Er ikke helt fornøyd med hastigheten så jeg vurderer å prøve Darcs neste gang.

Lenke til kommentar

Jeg husker jeg leste masse om git for noen år siden da Linus jobbet med det, det virket spennende. Ser det har blitt voldsomt populært den siste tiden så jeg bør vel ta en titt på det. Gratis hosting i tillegg er jo et pluss, så slipper man alt plunderet med å sette opp den delen selv. Takk for tipset!

Lenke til kommentar

Jeg liker darcs fordi det er så lite og utrolig intuitivt, liksom litt over 10 kommandoer. Du kan og skjønner omtrent hele darcs etter å lest en drøy time. Nå er jeg ikke helt sikker på hvordan andre distribuerte (eller udistribuerte for den saks skyld) versjonskontrollsystemer gjør det, men patch-teorien til darcs virker som en veldig riktig måte å gjøre det på. Så er det også jævla lett å branche, som jo er ganske viktig, det er bare å lage et annet repository. Men jeg har ikke brukt det så mye at jeg vet om det er noen svakheter på store prosjekter, har hørt rykter om det og at utviklingen av det er treigt. Ingenting er perfekt, men darcs er ganske nærme for små prosjekter ihvertfall.

 

Ellers har jeg hørt bra ting om git, og mye av det er faktisk bygget på patch-teorien til darcs har jeg hørt. Selv om det er et monster med noen hundre kommandoer sammelignet med darcs da. Vi skal sette opp versjonskontroll på jobben snart, så da skal jeg lobbye litt for enten darcs eller git.

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar
(snip)

Gratis hosting i tillegg er jo et pluss, så slipper man alt plunderet med å sette opp den delen selv. Takk for tipset!

 

Selv om gratis hosting (for open source prosjekter) er et plus så er det flere sider som tilbyr det samme for CVS og SVN mm. så det burde ikke være et stort argument for git.

Lenke til kommentar

CVS er ganske ubruklig, etter min mening også. brukte dette i et prosjekt tidligere, men var lite fornøyd. Brukte det med et plugin for å implementere det i VS (slik at det der fungerte som SourceSafe, eller hva MS kaller systemet sitt)

 

Har ingen erfaring med noen andre, egentlig.

Lenke til kommentar
Ingen som har "sett lyset" og prøvd Git? Anbefaler virkelig
geniale presentasjonen hvor Linus Torvalds snakker i over en time om Git.

Synes Linus brukte mesteparten av tiden til å kalle andre utviklere for idioter. Fikk meg til å tenke på et foredrag Richard Stallman hadde for data-studenter i en fullstappet sal i trondheim. Han virket sjamerende med sin "vi vi vi.. editor of the beast" opptreden og alle nikket og smilte når han bashet M$ og gjennomgikk også frihetsgradene for software. Han ytret noen meninger som softwareutvikler som yrke var "meningsløst" (noe i den duren). Lurte selv på om han med det mente at alle oss datastudenter som var i salen var idioter. Noen andre som har gjort seg opp noe formening om Stallman?

 

En liten annen sak: programlisens. Jeg har drevet å sjekket ut lisenser for en webapplikasjon jeg mekker. Tror jeg har landet på zlib lisensen, siden er er enkel og grei. Noen åpenbare ulemper med denne?

Endret av hishadow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...