Gå til innhold

ProgrammeringsBaren! Småprat, om det du elsker!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Er det noen som driver med programmering som hobby og faktisk klarer å lage noe bra? Selv blir det stort sett bare å lese om programmering, leser bare. Det er faktisk sjeldent jeg skriver noe kode. Leser og lærer. Delvis pga mangel på tid men også fordi hoppet mellom å lese om noe å produsere noe brukbart er stort føler jeg. Irriterer meg bare at jeg har enorm mangel på praktisk erfaring, jeg "kan-lage" hva jeg vil. Altså, jeg vet hva jeg må lese og hva jeg skal spørre etter for å få noe til. Men ja, det blir liksom bare med å lese :p Frister å ta laptopen under armen for å så marsjere til skogs og ikke komme tilbake før jeg har laget noe kult. :wee: Haha. Flere som føler det sånn? If not, tell me about what youve made! :D

(Tar vel av når jeg faktisk begynner å studere noe dataish)

Lenke til kommentar

Lager "sosialt nettverk" i PHP (ligger i worklogkategorien) , men har veldig lyst til å ta opp C++ igjen og begynne med spillprogrammering.

 

Lagde også en drøss av store programmer da jeg 13-14 år gammel satt med Visual Basic (teksteditor (ganske avansert om det skal være sagt :) ), hjelpefil-generator, skjermkompis, pokédex (hehe :p) ++)

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Eg spyr snart, prøver å lage noen enkle klasser.

Hva er disse: -> :: . ? Når brukes de?

Det er altså C++

 

. brukes når det som står før ikke er peker

-> brukes når det som står før er peker

:: brukes når funksjonen eller variablen som står etter :: er statisk (har andre bruksområder også, men her snakker jeg om klasser)

 

edit: endret på linje 2 (fra . til ->)

Endret av Giddion
Lenke til kommentar

Etter å ha installert Inkscape (vektor basert grafikkprogram) begynte jeg å tegne litt firkanter. Det utartet seg selvfølgelig og endte i et eksperiment for å lage noe nyttig for noe GUI ting jeg mekker i javascript. Nå har jeg sikkert ubevisst stjålet en haug med ideer fra øst og vest, men jeg synes nå illustrasjonene ble mektig fine. ;)

Endret av hishadow
Lenke til kommentar
Manfred: Hva er det da du diller med til daglig? Web stuff?

 

Btw: Noen som driver med native iphone utvikling?

Jeg driver med webstuff når jeg må. :p

 

Men utenom det driver jeg en sms gateway og et par sms-tjenester. Sitter for tiden og koder på en noe avansert applikasjon for bedrifter / organisasjoner for bruk mot sms gatewayen, for organisasjoner som ikke implementerer de i egne eksisterende systemer.

Lenke til kommentar
Link: http://www.the-cluster.org/words/programmi...yout-management

(Jeg har en midlertidig implementasjon ferdig i javascript, men programmet er dessverre ikke klart.)

 

Ellers: anbefaler dere å teste ut Inkscape. Det var utrolig enkelt å mekke til ting der. Er ofte ting blir enklere å forstå (og forklare) med gode figurer.

 

Hvilke fordeler får man av dette?

 

Når det gjelder Inkscape, så er det et bra program, men forhold til kommersielle programmer har det fortsatt et stykke å gå. Blant annet er GUI-en utrolig kranglete laget. Det irriterer meg grenseløst at Fill vinduene forsvinner bak hovedvinduet blant annet, pluss at GUI-en ser utrolig amatørmessig ut, noe som vel er fordi den er det.

Snap to grid fungerer ikke skikkelig.

 

Så i forhold til programmer som Adobe Illustrator, Xara eller Corel Draw, så er det et stykke igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...