Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor gammel må du vere for å kunne eie en bil?


Anbefalte innlegg

Jeg blir 18 om under to måneder, har akkurat fullført den mer eller mindre irriterende teoridelen av førerprøven og venter nå bare på den praktiske biten. Så jeg tenkte: Jeg har ledig garasjeplass, jeg har penger og jeg er så godt som sikret førerkortet. Så hvorfor ikke sikkre seg en grombil allerede nå, slik at den er klar for veien når lappen kommer? Da slo det meg at jeg akkurat hadde lest gjennom vegtrafikkloven som en del av teorien, men der står ingenting om aldersbegrensninger for eier av motorvogn. Som dere nå kanskje forstår er jeg en smule forvirret. Og derfor spør jeg:

Har noen av dere her på forumet vert utfor det samme og/eller har erfaring om hvordan det fungerer, og evt hvordan dette med avskiltning fungerer? Dette gjelder hele sulamitten, forsikring og registrering osv. Kan noen klare dette opp litt for meg? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er 17, eier bil og har forsikring og skilter. Funker det. Venter bare på lappen. ^^

9112094[/snapback]

 

 

Jepp, jeg kjøpte også bil når jeg var 17.. Måtte jo ha en kanonstrøken bil på 18-årsdagen, fy faen det var den beste dagen i hele livet mitt.. Glemmer det aldri.. Lappen har jeg lengta lenge etter ja..

Lenke til kommentar
Hadde også bil som var registrert og forsikret på meg når jeg var 17, og ventet på lappen. Forsikringen ble faktisk dyrere når jeg ble 18 og fikk lappen.

9112729[/snapback]

 

Ja, faktisk. Samme opplevde jeg. Kjøpte bil som 17-åring og øvelseskjørte den noen måneder før jeg fikk lappen selv. Både bil og forsikring var registrert på meg selv, selvsagt ...

Lenke til kommentar
Kjøpte og registrerte og tegnet forsikring på min første bil når jeg var 16.

 

Forsikringen er _billig_ før man fyller 18, og når man blir 18, så kommer ungdomstillegget.. Men man sparer seg opp bonus :)

 

Skjønner ikke det her på pappajenter, og pappagutter som forsikrer seg gjennom foreldrene :p

9114813[/snapback]

Fordi jeg betaler 3500 med delkasko, gjennom foreldre. Skulle jeg hatt den i mitt navn, hadde det kostet meg 12 000.

 

Greit nok at man sparer opp bonus og greier, men når jeg er 24-25 år og i fast arbeid, har de pengene mindre å si enn når man er fattig student.

Lenke til kommentar
Kjøpte og registrerte og tegnet forsikring på min første bil når jeg var 16.

 

Forsikringen er _billig_ før man fyller 18, og når man blir 18, så kommer ungdomstillegget.. Men man sparer seg opp bonus :)

 

Skjønner ikke det her på pappajenter, og pappagutter som forsikrer seg gjennom foreldrene :p

9114813[/snapback]

Vet, det er bare tull. Tenk om du kræsjer og faren din må tape bonus, populært? Neppe...

Lenke til kommentar
Vet, det er bare tull. Tenk om du kræsjer og faren din må tape bonus, populært? Neppe...

9114845[/snapback]

 

 

Det gjør han om jeg bruker dems bil også.

Var pappa som tok initiativ til at bilen står på han, slik at jeg fikk råd til å ha bil selv.

 

Om et år har jeg mer en nok inntekt til å ha bil selv, og bilen kommer da til å stå i mitt navn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...