Gå til innhold

Rånere - Et problem?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men jeg skjønner ikke helt hvorfor råning skulle føre til noe positivt. Man har forurensning, bråk og irritasjon. Kan man heller ikke samles en plass og prate, spille fotball eller tennis, spille på LAN eller gjøre noe som er mer sosialt enn å bare sitte i en bil og kjøre? Jeg kan godt ta bilen og kjøre litt med noen venner, men når de samme gjør det hver eeeneste dag i mange mange timer, så skjønner jeg ingenting. Spesielt med tanke på hvor kjedelig det er å kjøre en bil.

<snip>

9109938[/snapback]

 

At du kaller råning usosialt sier sitt om hvor lite du kjenner til kulturen og hva den går ut på. Du kunne ikke vært lengre fra sannheten. Det råning handler om er at ungdom med felles interesse samles og driver nettopp med denne. Prinsippielt er det ingen forskjell på 10-15-20 som råner ei gate, flere i bilen, skravler, stopper ("lainer") opp steder og prater, diskuterer det som måtte passe - og om samme antall skulle samle seg på en fotballbane og skyte ei lærkule villt rundt seg.

 

Ingen er i en posisjon til å kalle en hobby tåpelig og unødvendig så sant den ikke er lovstridig. Jeg skal være enig i at vrenging av anlegg på flytte-møbler-decibel, burning ikke er noe særlig, men så er nettopp sistnevnte også ulovlig.

 

Mange her er utrolig flinke til å generalisere - noe som igjen tyder på mangelfull innsikt i kulturen. I mine yngre dager var jeg en ganske aktiv råner sjøl, og kan ikke si jeg faller inn under beskrivelsen mange her gir av den typiske råner. En typisk råner er hverken mer eller mindre en helt vanlig A4-ungdom med andre interesser enn fotball.

 

Det er klart det finnes ekstremeksempler også (se bare dem siste hendelsene på Notodden) uten at det nødvendigvis er standpunktene til alle.

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar
Prinsippielt er det ingen forskjell på 10-15-20 som råner ei gate, flere i bilen, skravler, stopper ("lainer") opp steder og prater, diskuterer det som måtte passe - og om samme antall skulle samle seg på en fotballbane og skyte ei lærkule villt rundt seg.

 

Nå har det seg sånn da at fotball spilles på en plass som utelukkende er laget for å drive med sport, synes at rånere kan dra en plass hvor de ikke plager andre og der det er mere øde. Men da forsvinner vell hele poenget tenker jeg, å briefe vilt med bilen og damene som er under 14 som sitter på.

 

Voksne mennesker samler seg på biltreff hvor det på forhånd er søkt om tillatelse, ikke midt sentrum foran folk som driter en lang en i bilene deres.

Lenke til kommentar
Jeg bor midt i Storgata (annen by). Det er ikke rånerne som er problemet, men all tungtrafikken!

 

Hele leiligheten rister når de kjører forbi. Og det er ikke få i timen.

9113476[/snapback]

 

Rånere flest er vel ikke et problem,men det er ikke til å stikke under en stol at det finnes sorte får dær som ødlegger for all, med feks "rake rør og fri eksos" og såkalt burning i gatene .

Det er ikke særlig hyggelig å bo et sted dær biler med enormt med støy kjører unødvendig forbi 30-40 ganger for kvelden/natten og i tillegg har enorme annlegg i bilene dær bassen får det til å klirre i vindusrutene :hmm:

Hadde disse vist litt hensyn så hadde muligens slike tiltak som dette vært ungått .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Ser at endel sier at de ikke kan flytte ut de som bor der, sant nok, det ville være mye å forlange. Men det er egentlig ikke et tema heller, for de flyttet inn og viste hva som ventet dem: Tungtrafikk og råning, de viste at det kom til å bli bråkete å bo der.

 

Men hovedargumentene til kommunen var ikke dette med bråk, derimot ville de lage en gågate for familien og andre. Absurd med tanke på TimeExpressen hver halvtime i full fart+ andre busser og taxier.

Lenke til kommentar

Man snakker om at rånere skal ta hensyn, vise respekt osv:

Jeg kunne quotet hele jævla tråden, men la meg holde meg til stikkord: Folk mener rånere er umodne, bønder, problem for samfunnet, kriminelle, rasister, voldelige, arbeidsledige, narkomane, lavutdannede, etc etc (deres ord)

 

Kan noen fortelle meg hvorfor rånere skulle respektere og ta hensyn for slike folk? Jeg har litt problem med å se det... Vrikelig enorme store mentale sperrer i hue for å fatte det...

 

Dessuten så er alt det som rånere beskyldes for reinspikka fri fantasi, og bassert på tabloidnyheter. Stikk fingeren i jorda ffs. Lenge siden Dagbladet var fakta...

Presenter en seriøs undersøkelse istedet ok? Den finns ikke.

 

Jeg kommer fra landet, har vært med på råning og vet nøyaktig hva det er. Men beskrivelsene deres stemmer like godt som at negre er svarte fordi de er skitne. Men det er jo typisk ola dunk argumentasjon det.

 

Nordmenn er så jævla flinke til å rakke ned på andre. Nå er jeg ikke råner, men metalhue. Folk rakker ned på meg på nøyaktig samme måte, ene og alene fordi jeg går med svart t-skjorte med et metal band på. Greit jeg velger det selv, og er faen stolt over det. Men det er skremmende å se hvor sinnsvakt mange, og hvor fordomsfulle og kunnskapsløse skitne nordmenn er, uten at jeg har gjort en dritt som fortjener det.

Men dere innestengte, navlebeskuende mennesker, som sitter og råtner på et forum, dere vet jo best for dette har dere god peiling på. Kanskje det er på tide å stikke hue ut og hilse på litt flere folk en bare bikkja deres og kassadama på Rimi?

 

Råning er en ungdomsaktivitet. Ungdom har provosert de voksne/etablerte i 1000vis av år pga av deres ymse aktiviteter. Dere syns det er fint å forby/sloss mot slikt, men det er ikke en rævva dust av dere som tenker at "oj, de liker å råne, kanskje vi kan finne et bedre egnet sted for dem, eller lage aktiviteter i vår lille kommune så de får litt flere valgmuligheter".

 

"BUR JÆVELSKAPET INNE, LÅS DØRA, KAST NØKKELEN, JEG HATER DERE" - genial løsning på alle problemer. Flytt sier jeg, dere som suttrer og er misunnelige på de som har det gøy. Siden ungdom flytter med foreldre så er dere aldri kvitt problemet muhhahaha - you loose.

 

HVOR i huleste tror du fotball ble spillt FØR den dustete fotballbanen kom? Men det er jo typisk i norge at ALLE SKAL LIKE FOTBALL ELLER KORPS - chees. Grow a brain mmmkey? Kanskje dere da klarer å komme opp med l-ø-s-n-i-n-g-e-r?? Jeg tviler, men det er lov å bli overrasket.

 

Men dere får sitte her og klage - deres sorg - ikke min, I couldn't care less :)

Endret av DarkSlayer
Lenke til kommentar
Nå har det seg sånn da at fotball spilles på en plass som utelukkende er laget for å drive med sport, synes at rånere kan dra en plass hvor de ikke plager andre og der det er mere øde. Men da forsvinner vell hele poenget tenker jeg, å briefe vilt med bilen og damene som er under 14 som sitter på.

 

Voksne mennesker samler seg på biltreff hvor det på forhånd er søkt om tillatelse, ikke midt sentrum foran folk som driter en lang en i bilene deres.

9113416[/snapback]

 

Om man ikke har en fotballbane blir det spilt i gater, hager og andre steder hvor folk ferdes - så eksemplet ditt holder ikke helt vann. Mener du at ei storgate ikke er ment for å kjøres i? Hva i allverden er forskjellen på folk som kjører mellom der grunnet gjøremål eller folk som kjører opp og ned der fordi dem liker det? Plager det deg så inn i hampen mye at noen bedriver en hobby du syntes er tåpelig?

 

Ikke kom med argumenter som burning og anleggsbruk for det gjelder langt ifra alle, som jeg nevnte innledningsvis.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Man snakker om at rånere skal ta hensyn, vise respekt osv:

Jeg kunne quotet hele jævla tråden, men la meg holde meg til stikkord: Folk mener rånere er umodne, bønder, problem for samfunnet, kriminelle, rasister, voldelige, arbeidsledige, narkomane, lavutdannede, etc etc (deres ord)

 

Kan noen fortelle meg hvorfor rånere skulle respektere og ta hensyn for slike folk? Jeg har litt problem med å se det... Vrikelig enorme store mentale sperrer i hue for å fatte det...

 

Dessuten så er alt det som rånere beskyldes for reinspikka fri fantasi, og bassert på tabloidnyheter. Stikk fingeren i jorda ffs. Lenge siden Dagbladet var fakta...

Presenter en seriøs undersøkelse istedet ok? Den finns ikke.

 

Jeg kommer fra landet, har vært med på råning og vet nøyaktig hva det er. Men beskrivelsene deres stemmer like godt som at negre er svarte fordi de er skitne. Men det er jo typisk ola dunk argumentasjon det.

 

Nordmenn er så jævla flinke til å rakke ned på andre. Nå er jeg ikke råner, men metalhue. Folk rakker ned på meg på nøyaktig samme måte, ene og alene fordi jeg går med svart t-skjorte med et metal band på. Greit jeg velger det selv, og er faen stolt over det. Men det er skremmende å se hvor sinnsvakt mange, og hvor fordomsfulle og kunnskapsløse skitne nordmenn er, uten at jeg har gjort en dritt som fortjener det.

Men dere innestengte, navlebeskuende mennesker, som sitter og råtner på et forum, dere vet jo best for dette har dere god peiling på. Kanskje det er på tide å stikke hue ut og hilse på litt flere folk en bare bikkja deres og kassadama på Rimi?

 

Råning er en ungdomsaktivitet. Ungdom har provosert de voksne/etablerte i 1000vis av år pga av deres ymse aktiviteter. Dere syns det er fint å forby/sloss mot slikt, men det er ikke en rævva dust av dere som tenker at "oj, de liker å råne, kanskje vi kan finne et bedre egnet sted for dem, eller lage aktiviteter i vår lille kommune så de får litt flere valgmuligheter".

 

"BUR JÆVELSKAPET INNE, LÅS DØRA, KAST NØKKELEN, JEG HATER DERE" - genial løsning på alle problemer. Flytt sier jeg, dere som suttrer og er misunnelige på de som har det gøy. Siden ungdom flytter med foreldre så er dere aldri kvitt problemet muhhahaha - you loose.

 

HVOR i huleste tror du fotball ble spillt FØR den dustete fotballbanen kom? Men det er jo typisk i norge at ALLE SKAL LIKE FOTBALL ELLER KORPS - chees. Grow a brain mmmkey? Kanskje dere da klarer å komme opp med l-ø-s-n-i-n-g-e-r?? Jeg tviler, men det er lov å bli overrasket.

 

Men dere får sitte her og klage - deres sorg - ikke min, I couldn't care less :)

9115051[/snapback]

 

Her var det jo kjempemange gode løsninger:) Det har jo blitt nevt tidligere at råning kunne bli gjort utenfor sentrum, jeg vet at det høres radikalt, om ikke umulig ut, men kanskje det kan la seg gjøres med bare litt godvilje. :thumbup:

Altså ikke ubedode strøk, men kanskje en parkeringsplass til ett kjøpesenter et lite stykke utenfor sentrum, jeg vet at det vil ta minst 5 minutter å kjøre så langt og det er kanskje litt for mye å forlange, men rånere er greie folk å ha med å gjøre slik som jeg har lest i media i det siste (spesielt dagbladet). Så da regner jeg med at det kan kanskje la seg gjøre:)

Lenke til kommentar
Nå har det seg sånn da at fotball spilles på en plass som utelukkende er laget for å drive med sport, synes at rånere kan dra en plass hvor de ikke plager andre og der det er mere øde. Men da forsvinner vell hele poenget tenker jeg, å briefe vilt med bilen og damene som er under 14 som sitter på.

 

Voksne mennesker samler seg på biltreff hvor det på forhånd er søkt om tillatelse, ikke midt sentrum foran folk som driter en lang en i bilene deres.

9113416[/snapback]

 

Om man ikke har en fotballbane blir det spilt i gater, hager og andre steder hvor folk ferdes - så eksemplet ditt holder ikke helt vann. Mener du at ei storgate ikke er ment for å kjøres i? Hva i allverden er forskjellen på folk som kjører mellom der grunnet gjøremål eller folk som kjører opp og ned der fordi dem liker det? Plager det deg så inn i hampen mye at noen bedriver en hobby du syntes er tåpelig?

 

Ikke kom med argumenter som burning og anleggsbruk for det gjelder langt ifra alle, som jeg nevnte innledningsvis.

9115160[/snapback]

 

Nei det gjelder ikke alle,men som jeg sa så gjelder det en god del og denne delen klarer å ødlegge for alle akkurat som om feks alkohol ble et problem blandt et visst antall ungdommer på en ungdomsklubb og at denne derfor ble stengt (ja det har skjedd) :hmm:

Lenke til kommentar

Noe av poenget er vel at det å råne på parkeringsplasser er uønsket av både grunneieren og rånerne selv, de vil møte folk på byen, det er ikke så mange som går rundt Tuven sentret klokka 03:00 om natta.

 

Rånere skader ingen, det gjør derimot ungdomsgjenger, dop, tyveri, tagging og annet faenskap som er større samfunnsproblemer, la de få være i fred - De plager tross alt ingen andre enn de som bevist valgte å flytte inn i et område de viste det var bråk og råning i. Man stiller seg ikke fremfor toget og ber det stoppe "Jeg står her nå, du må kjøre et annet sted." Dessuten så er musikken fra utestedene relativt støyende den også, og for å ikke snakke om tungtrafikken.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Man snakker om at rånere skal ta hensyn, vise respekt osv:

Jeg kunne quotet hele jævla tråden, men la meg holde meg til stikkord: Folk mener rånere er umodne, bønder, problem for samfunnet, kriminelle, rasister, voldelige, arbeidsledige, narkomane, lavutdannede, etc etc (deres ord)

 

Kan noen fortelle meg hvorfor rånere skulle respektere og ta hensyn for slike folk? Jeg har litt problem med å se det... Vrikelig enorme store mentale sperrer i hue for å fatte det...

 

Dessuten så er alt det som rånere beskyldes for reinspikka fri fantasi, og bassert på tabloidnyheter. Stikk fingeren i jorda ffs. Lenge siden Dagbladet var fakta...

Presenter en seriøs undersøkelse istedet ok? Den finns ikke.

 

Jeg kommer fra landet, har vært med på råning og vet nøyaktig hva det er. Men beskrivelsene deres stemmer like godt som at negre er svarte fordi de er skitne. Men det er jo typisk ola dunk argumentasjon det.

 

Nordmenn er så jævla flinke til å rakke ned på andre. Nå er jeg ikke råner, men metalhue. Folk rakker ned på meg på nøyaktig samme måte, ene og alene fordi jeg går med svart t-skjorte med et metal band på. Greit jeg velger det selv, og er faen stolt over det. Men det er skremmende å se hvor sinnsvakt mange, og hvor fordomsfulle og kunnskapsløse skitne nordmenn er, uten at jeg har gjort en dritt som fortjener det.

Men dere innestengte, navlebeskuende mennesker, som sitter og råtner på et forum, dere vet jo best for dette har dere god peiling på. Kanskje det er på tide å stikke hue ut og hilse på litt flere folk en bare bikkja deres og kassadama på Rimi?

 

Råning er en ungdomsaktivitet. Ungdom har provosert de voksne/etablerte i 1000vis av år pga av deres ymse aktiviteter. Dere syns det er fint å forby/sloss mot slikt, men det er ikke en rævva dust av dere som tenker at "oj, de liker å råne, kanskje vi kan finne et bedre egnet sted for dem, eller lage aktiviteter i vår lille kommune så de får litt flere valgmuligheter".

 

"BUR JÆVELSKAPET INNE, LÅS DØRA, KAST NØKKELEN, JEG HATER DERE" - genial løsning på alle problemer. Flytt sier jeg, dere som suttrer og er misunnelige på de som har det gøy. Siden ungdom flytter med foreldre så er dere aldri kvitt problemet muhhahaha - you loose.

 

HVOR i huleste tror du fotball ble spillt FØR den dustete fotballbanen kom? Men det er jo typisk i norge at ALLE SKAL LIKE FOTBALL ELLER KORPS - chees. Grow a brain mmmkey? Kanskje dere da klarer å komme opp med l-ø-s-n-i-n-g-e-r?? Jeg tviler, men det er lov å bli overrasket.

 

Men dere får sitte her og klage - deres sorg - ikke min, I couldn't care less :)

9115051[/snapback]

 

Say no more..... case closed :w00t:

 

PS! legg merke til hvor mange innlegg darkslayer har her på forumet, det virker som om han rakker litt ned på seg selv :p

Endret av rawrabbit
Lenke til kommentar

Dessuten tror jeg kanskje ikke det er dagbladet som har skapt alle "fordommer" mot rånerne... De har vært flink å bygd oppunder dette selv gjennom alle år.

 

Folk har da vært i den alder at de har kjent rånere...og det har alltid fulgt bråk og spetakkel i deres hjulspor. Tenker da mest på de dunkelydene som truer med å slå av enhver bolt i karrosseriet akkompagnert av en solid dose frieksos. Pluss at gutta der gjerne holder seg til damer i 14-16 års alderen selv om de avanserer på aldringsskalaen... Damer som det holder å ha bil for å imponere.

 

Men det verste er deres totale mangel på respekt for trafikkregler og sunn fornuft når en ferdes i trafikken. Brenne gummi, skli gjennom svinger, hasardiøse forbikjøringer...gjerne gjennom uoversiktlig sving. Uerfarne sjåfører med alt for stor tiltro til egne ferdigheter. Det at de opplever sin 20-årsdag er ofte ikke deres feil.

 

Nå kan en kanskje si at det finnes andre idioter i trafikken som kjører slik også...spesielt det med hasardiøse forbikjøringer, men det spesielle med rånere er at det er fullt akseptert...og kanskje til og med oppfordret til.

 

Skjønner godt at rånerne er uønsket...og de hjalp ikke akkurat egen sak på Notodden...

Lenke til kommentar
Man snakker om at rånere skal ta hensyn, vise respekt osv:

Jeg kunne quotet hele jævla tråden, men la meg holde meg til stikkord: Folk mener rånere er umodne, bønder, problem for samfunnet, kriminelle, rasister, voldelige, arbeidsledige, narkomane, lavutdannede, etc etc (deres ord)

 

Kan noen fortelle meg hvorfor rånere skulle respektere og ta hensyn for slike folk? Jeg har litt problem med å se det... Vrikelig enorme store mentale sperrer i hue for å fatte det...

 

Dessuten så er alt det som rånere beskyldes for reinspikka fri fantasi, og bassert på tabloidnyheter. Stikk fingeren i jorda ffs. Lenge siden Dagbladet var fakta...

Presenter en seriøs undersøkelse istedet ok? Den finns ikke.

 

Jeg kommer fra landet, har vært med på råning og vet nøyaktig hva det er. Men beskrivelsene deres stemmer like godt som at negre er svarte fordi de er skitne. Men det er jo typisk ola dunk argumentasjon det.

 

Nordmenn er så jævla flinke til å rakke ned på andre. Nå er jeg ikke råner, men metalhue. Folk rakker ned på meg på nøyaktig samme måte, ene og alene fordi jeg går med svart t-skjorte med et metal band på. Greit jeg velger det selv, og er faen stolt over det. Men det er skremmende å se hvor sinnsvakt mange, og hvor fordomsfulle og kunnskapsløse skitne nordmenn er, uten at jeg har gjort en dritt som fortjener det.

Men dere innestengte, navlebeskuende mennesker, som sitter og råtner på et forum, dere vet jo best for dette har dere god peiling på. Kanskje det er på tide å stikke hue ut og hilse på litt flere folk en bare bikkja deres og kassadama på Rimi?

 

Råning er en ungdomsaktivitet. Ungdom har provosert de voksne/etablerte i 1000vis av år pga av deres ymse aktiviteter. Dere syns det er fint å forby/sloss mot slikt, men det er ikke en rævva dust av dere som tenker at "oj, de liker å råne, kanskje vi kan finne et bedre egnet sted for dem, eller lage aktiviteter i vår lille kommune så de får litt flere valgmuligheter".

 

"BUR JÆVELSKAPET INNE, LÅS DØRA, KAST NØKKELEN, JEG HATER DERE" - genial løsning på alle problemer. Flytt sier jeg, dere som suttrer og er misunnelige på de som har det gøy. Siden ungdom flytter med foreldre så er dere aldri kvitt problemet muhhahaha - you loose.

 

HVOR i huleste tror du fotball ble spillt FØR den dustete fotballbanen kom? Men det er jo typisk i norge at ALLE SKAL LIKE FOTBALL ELLER KORPS - chees. Grow a brain mmmkey? Kanskje dere da klarer å komme opp med l-ø-s-n-i-n-g-e-r?? Jeg tviler, men det er lov å bli overrasket.

 

Men dere får sitte her og klage - deres sorg - ikke min, I couldn't care less :)

9115051[/snapback]

 

Du tror da vel ikke seriøst at du er den eneste her inne som vet hva du snakker om?

 

I forhold til de tusenvis av år med ungdommer mot det etablerte som du selv nevner har du og din generasjon endelig funnet den ultimate løsningen liksom, hvilket innebærer evig kamp for 100 meter asfalt og rustne gamle volvoer med horelys under dashbordet heller enn bremser både foran og bak?

 

La gå at det var morsomt, men særlig betydningsfullt har det vel aldri vært, og tro det eller ei, det finnes faktisk viktigere ting å kjempe for :)

Endret av trn100
Lenke til kommentar
De plager tross alt ingen andre enn de som bevist valgte å flytte inn i et område de viste det var bråk og råning i. Man stiller seg ikke fremfor toget og ber det stoppe "Jeg står her nå, du må kjøre et annet sted." Dessuten så er musikken fra utestedene relativt støyende den også, og for å ikke snakke om tungtrafikken.

9116412[/snapback]

Jeg tror beboende i områder der rånere ferdes forbeholder seg retten til å klage på det de mener er et problem. Forbedringer skader aldri. Videre; er det greit at råning - som strengt tatt er komplett unødvendig - skal hindre innflytting i et område?

Lenke til kommentar
De plager tross alt ingen andre enn de som bevist valgte å flytte inn i et område de viste det var bråk og råning i. Man stiller seg ikke fremfor toget og ber det stoppe "Jeg står her nå, du må kjøre et annet sted." Dessuten så er musikken fra utestedene relativt støyende den også, og for å ikke snakke om tungtrafikken.

9116412[/snapback]

Jeg tror beboende i områder der rånere ferdes forbeholder seg retten til å klage på det de mener er et problem. Forbedringer skader aldri. Videre; er det greit at råning - som strengt tatt er komplett unødvendig - skal hindre innflytting i et område?

9130086[/snapback]

 

Det hindrer ikke innflytting, man kan fint flytte inn, sålenge man vil leve med støyen. Det blir som tungindustri som nabo, det hindrer ikke innflytting, det er noe man velger.

 

- - -

 

Foresten, ser at endel angriper standaren på bilene til rånerne, joda, det finnes et par holker rundt om, men absolutt flesteparten av bilene er av høy kvalitet i forhold til normalen i den norske bilparken.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642
Foresten, ser at endel angriper standaren på bilene til rånerne, joda, det finnes et par holker rundt om, men absolutt flesteparten av bilene er av høy kvalitet i forhold til normalen i  den norske bilparken.

9135393[/snapback]

 

Dette varierer fra landsdel til landsdel. Her på Nordveslandet er de fleste rånebilene i elendig stand. Støtfangere og eksosanlegg henger og slenger, dekkene er utslitte etter alle burningen og så videre.

 

edit: nå snakker jeg om min hjemkommunene og nabobygdene.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Foresten, ser at endel angriper standaren på bilene til rånerne, joda, det finnes et par holker rundt om, men absolutt flesteparten av bilene er av høy kvalitet i forhold til normalen i  den norske bilparken.

9135393[/snapback]

 

Fast and the furious er en film...

Riktignok er det noen som har drevet med råningen noen år og jobbet seg opp kapital til å spandere på seg et lite glis...noen har en pappa som har råd til flott bil...men dersom flesteparten av rånerne har bil med høyere kvalitet enn det som er normalen i den norske bilparken, så må de komme seg litt mer ut :D

 

Mulig det er slik på Bærum eller hvor du nå kommer ifra, men ta å reis litt rundt i landet og fortell meg hvilke biler rånerne har... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...