Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Det å slå mennesker


pumba50

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd å bli klappa til av en venn tidlig en morgen før skolen begynte (endel år siden) fordi han ikke fikk røyken jeg røyka på, han var fri for røyk. Jeg røyker ikke idag. Jeg tok ikke igjen, han var rimelig forbanna, når man er røyksugen så blir man som regel forbanna, hehe.

 

Men huff, vi har vel alle dritt på skoen. Jeg har dog slått endel folk. To av dem er døde idag, så jeg sitter på en måte igjen med en litt skyldfølelse for det. altså, dem er døde av helt andre grunner, selvfølgelig hehe.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke å rakke ned på deg, jeg bare syntes at du virker til å skryte av at du er en slåsskjempe, da de andre som har vært i denne tråden som har vært på den siden av knytteneven som du har vært virker til å oppriktig skamme seg over å ha vært på den siden. Denne oppriktigheten syntes jeg ikke du har. I en tråd vil jeg ikke la min personlige mening om deg komme i veien, jeg ville kommentert det om det var Arbakadarba som virket til å like vold, og ikke du.

Lenke til kommentar
Det er ikke å rakke ned på deg, jeg bare syntes at du virker til å skryte av at du er en slåsskjempe, da de andre som har vært i denne tråden som har vært på den siden av knytteneven som du har vært virker til å oppriktig skamme seg over å ha vært på den siden. Denne oppriktigheten syntes jeg ikke du har. I en tråd vil jeg ikke la min personlige mening om deg komme i veien, jeg ville kommentert det om det var Arbakadarba som virket til å like vold, og ikke du.

9079767[/snapback]

Greit, så var du ikke personlig. Men det virket sånn hvertfall. Jeg liker ikke å sloss, men jeg kan ikke si at jeg er den som slår sist. Og det gidder jeg ikke å juge om. Greit jeg er ikke som alle andre her inne og som du sikkert har skjønt så er jeg dønn ærlig.

Lenke til kommentar

Ingenting som er negativt ved å være ærlig, grunnen til at jeg kommenterte det er rett og slett fordi du minner om min bror, og han er en av de tingene som skremmer meg mest. Folk som slåss på fylla og sånn er en av grunnene til at jeg sjelden beveger meg ut en lørdagskveld.

Lenke til kommentar
Ingenting som er negativt ved å være ærlig, grunnen til at jeg kommenterte det er rett og slett fordi du minner om min bror, og han er en av de tingene som skremmer meg mest. Folk som slåss på fylla og sånn er en av grunnene til at jeg sjelden beveger meg ut en lørdagskveld.

9079888[/snapback]

Trist det med bror din.

 

Jeg er på fylla hver helg, så er ikke rart det blir noen episoder gjennom tiden. Er som regel ærligheten min som gjør så jeg havner i trøbbel, den og brennevin.

 

Men som sagt så mener jeg at slossing ikke er morro.

 

Jeg kan ikke helt se for meg at noen vil banke deg på fest.

Lenke til kommentar

Sist jeg sloss ordentlig var vel i 4 klasse, og da var det en fyr jeg bestandig føyk i tottene på. Siden den gang har jeg holdt meg unna slåssing =)

 

Synes egentlig det bare er idiotisk med slåssing. Ypper derfor aldri til slosskamp, men ikke faen om jeg står å ser på at en kompis blir banket opp heller.

Lenke til kommentar

Var ein episode for ein del år sidan. Eg var med min da bestevenn, og vi hadde snøballkrig saman med naboguten i hage hans. Plutseleg kjem faren ut drita full og begynner å hiva meg rundt. Blei ingen skader, takka vere mykje snø og vinterklede, men må innrømme at eg blei litt utav meg (var vel 7-8 år gammal). :p

 

Også vore i ein del slåstkampar, men aldri slåst skikkeleg. Folk innser som oftast at dei ikkje kjem til å vinne, og sidan eg er så snill (k9z) så har det aldri blitt noko vald. Ikkje nødvendigvis fordi eg er så supersterk, men fordi folk som yppar til bråk sjeldant er det. Kan vel også legge til at eg er pasifist, og aldri tyr til vald om det ikkje er nødvendig.

 

Har ikkje opplevd vald i heimen. Småting som øyrefikar har forekomme, men aldri noko slag og spark. Så har eg jo ein lillebror då, og då hendte det vel at det blei samanstøyt når me var små.

Lenke til kommentar

Jeg hater når folk slåss eller slår.. hva er vitsen?? må man bruke henda til å "snakke" med så får man holde seg hjemme eller slå på seg selv :mad:

 

Var 2 jenter som sto og venta på meg nede på ett rom på en ungdomsklubb en gang, da jeg kom ned visste ikke jeg at de var der og venta. Hu ene holdt meg fast og hu andre slo og sparka meg.. jeg hadde ikke gjort noenting!! :ohmy: Eneste forvarslet jeg fikk var at de tidligere på kvelden kom med noen rasistiske utbrudd mot meg, men jeg bare overså dem og gikk videre.. fikk krabba ut derfra med litt blod i trynet og noen blåveiser i ansiktet og på kroppen etter de hadde stikki.. var ganske støl i noen dager ja.. dro til politikammeret noen dager etter og fikk anmeldt dem, men skjedde ikke no mer enn det.. de fikk ikke no straff eller noe..

 

Det skjedde bare fordi jeg var litt mørkere enn dem og hadde svart hår liksom!! Hva ville de jeg skulle gjøre da?? rive av meg huden og håret mitt da eller?? :ermm::hmm:

 

Nei, jeg hater vold på alle nivåer.. :mad:

 

Det verste er å bli slått i ansiktet, ikke fordi det gjør vondt, men fordi det er så jævlig flaut og gå rundt offentlig med det!! ser ut som om man er den bølla haha :D:cry:

Lenke til kommentar

Fikk meg en suser i ansiktet for et par helger siden av en tidligere klassekamerat. Dette var fordi jeg ikke vil være med til neste vorspiel.

 

Slaget var ikke så hardt, jeg tok ingen fysisk skade, men jeg vil si at prinsippet teller veldig mye. En slår ikke andre, enkelt og greit.

 

Spesielt å få sitt første slag i en alder av 24.

Lenke til kommentar

fikk en knyttneve midt i fleisen av en kar som var 1 år eldre enn meg fra 10ende.. begynte å blø, fikk store hevelser og ble senere bokstavelig talt både blå og gul.

 

han klarte nå å presse fram et unnskyld i fylla når han var på en fest hos storesøstera mi.

 

effekten av hendelsen var først en utrolig stor ydmykelse, deretter veldig sint og hevnlysten.. som igjen har vært en av grunnene til at jeg har begynt å trene

 

edit: selv er jeg en ganske rolig person. trekker meg unna om noen vil sloss i fylla eller hva det nå skulle være. har innsett at slikt ikke er verdt det, å sloss kan ha fatale konsekvenser. som å ende opp i en rullestol for resten av livet, og det skal det ikke mer enn et slag i fjeset til. så derfor kryper jeg heller i søla enn å ta opp en strid

Endret av ErikBlodøks
Lenke til kommentar

Min gylne tommelfinger-regel overstyrer alt.

 

Mennesker er som hunder.

De små og patetiske må slå og sparke og slåss for å hevde seg.

De store og rolige forholder seg forholdsvis rolige inntil videre.

 

Kall meg usaklig, men det er mitt subjektive syn.

Blir sjelden sint, og har aldri slått noen. Har blitt slått ja.

 

 

Dessuten vil jeg kommentere at et slag gjerne kommer av en grunn.

Kun de aller færreste velger å starte et slagsmål uten grunn (selv om den typen mennesker dessverre finnes). Jeg tror at alle mennesker kan presses til en grense hvor det klikker i hodet og vold er den eneste utveien de ser, men det er tydeligvis enorme forskjeller i forskjellige menneskers temperament.

Endret av fredrikg-ohoi
Lenke til kommentar
Dessuten vil jeg kommentere at et slag gjerne kommer av en grunn.

9085076[/snapback]

 

 

vel, IKKE i mitt tilfellet!! kanskje de ble sinna fordi jeg overså dem og bare gikk videre, men hadde fortsatt ikke gjort noenting! :mad: greit det skjedde når vi var rundt 14, men det kan fortsatt kalles for blind vold! :angry: faen ikke andre sitt problem bare fordi noen tror de kan kalle seg nazister bare fordi de går i bombejakke og henger med idioter som har skinna seg dah!... som jeg skrev tidligere, hvis de ikke klarer å kontrollere seg, så får man for f... holde seg hjemme!

 

 

ps. denne er ikke rettet mot deg da.. men til alle de man leser om i avisa hver dag, som lar sine egne problemer gå utover andre uskyldige..

Lenke til kommentar
Dessuten vil jeg kommentere at et slag gjerne kommer av en grunn.

9085076[/snapback]

hvis de ikke klarer å kontrollere seg, så får man for f... holde seg hjemme!

9085416[/snapback]

 

 

 

...Hvis de ikke klarer å kontrollere seg, kan de for faen holde seg ute av Norge! (Nei, den var ikke rasistisk, men verdens beste land burde ha verdens beste folk!)

Lenke til kommentar

Har forresten aldri blitt slått, men jeg har slått i en vegg engang av grunner som ikke skal diskuteres online. Det resulterte i to bristede knoker og en hel del grining!

 

Jeg vil gjøre det helt klart at det ikke er morsomt å slå i veggen, du burde heller slå i magen på en feit kompis eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Rasefrykt er et gammelt begrep som ligger å "ruster i systemet". Det kan gjerne være et mindretall som fremdeles bruker rasistiske uttrykk, men faktumet er at det er egentlig et dødt begrep, ingen frykter lengre innvandrerne. Vi har levd sammen i lang lang tid. Halve Oslo består jo av innvandrere. Innvandrerne er blitt endel av den norske kulturen kan man si.

 

Men disse innvandrerne som er voldelige, i gjenger osv, skal jo selvfølgelig dømmes på lik linje med en annen vanlig nordmann.

Lenke til kommentar
Rasefrykt er et gammelt begrep som ligger å "ruster i systemet". Det kan gjerne være et mindretall som fremdeles bruker rasistiske uttrykk, men faktumet er at det er egentlig et dødt begrep, ingen frykter lengre innvandrerne. Vi har levd sammen i lang lang tid. Halve Oslo består jo av innvandrere. Innvandrerne er blitt endel av den norske kulturen kan man si.

 

Men disse innvandrerne som er voldelige, i gjenger osv, skal jo selvfølgelig dømmes på lik linje med en annen vanlig nordmann.

9085776[/snapback]

 

Jeg kan ikke si meg helt enig. Det er fortsatt en stor gruppe nordmenn som ikke vil la innvandrere integrere seg i Norge, nettopp på det grunnlag at mange av de oppfører seg dårlig, og siden verden ikke er rettferdig burde alle straffes. Personlig er jeg for totalstopp av innvandring til Norge, og at de som slipper inn må gjennomgå tester og opplæring, så de blir fornorsket. På en måte det samme som skjedde med samene(var det 80 tallet?), men ikke så groteskt.

 

Jeg støtter også tankegangen til Nasjonaldemokratene, og dermed utsagnet "verdens beste land for verdens beste folk. De som ikke kan bevise at de vil ofre deler av sin kultur og levemåte for å få bo i Norge, burde ikke få det. Det er USA som er mulighetenes land, ikke Norge.

 

Men dette er veldig OT, la oss holde oss til saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...