Gå til innhold

Trenger ny PSU 500W, men hvem ville dere valgt?


Anbefalte innlegg

Ja nå har det "endelig" skjedd bråkemonsteret mitt av en tagan easycon 580w psu har tatt kvelden, ser dette som en mulighet for å skaffe noe annet, her kommer dere inn, trenger hjelp for vil ha en psu rundt 500W +/-, den skal være stille, det er det eneste kravet egentlig. Hvordan er den psu fra chieftec på 560W er den ok støymessig? Andre merker som er noe, ligger vell i teksten at jeg ikke skal ha tagan igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja nå har det "endelig" skjedd bråkemonsteret mitt av en tagan easycon 580w psu har tatt kvelden, ser dette som en mulighet for å skaffe noe annet, her kommer dere inn, trenger hjelp for vil ha en psu rundt 500W +/-, den skal være stille, det er det eneste kravet egentlig. Hvordan er den psu fra chieftec på 560W er den ok støymessig? Andre merker som er noe, ligger vell i teksten at jeg ikke skal ha tagan igjen.

9070757[/snapback]

 

Jeg anbefaler Corsair HX520W på grunn av:

Veldig lavt støynivå.

Modulære kabler.

5 års garanti.

Bruker dyre Nippon Chemi-Con kondensatorer for lang levetid.

 

Test av Corsair HX520W på www.silentpcreview.com.

Endret av LAEN
Lenke til kommentar
Jeg ville valgt Corsair HX-520 / HX-620 hvis jeg skulle kjøpt meg ny PSU idag. Ingen tvil ...

9070813[/snapback]

 

Helt enig, den er veldig god.

 

Ellers så kan du kjøpe MIST 500 W eller en av Hiper sine.

9070838[/snapback]

 

 

Ville holdt meg unna Hiper da det er minst 13 Hipere som er meldt ryket på dette forumet den siste måneden. Hiper bruker Fuhjyyu kondensatorer for ekstra kort levetid (Urban Dictionary Fuhjyyu).

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=761176&st=40

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=794985

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=792401

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=794717&hl=+hiper

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=784618&hl=

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=782907&hl=

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

ja den corsair har jeg tenkt på selv, mist holder jeg meg unna, har en mistanke om at de dør fort, selv om de er stille og stabile, hiper har jeg aldri vært borte i, men det snakkes mye om den 580W med modulære kabler, men jeg får se, trenger ingen high end psu heller, men rundt 500w er passe, så slepper jeg å stresse den for det hender jo at man oppgraderer.

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt Corsair HX-520 / HX-620

9071266[/snapback]

 

Sorry, litt OT, men ser du har et Antec P180 sammen med en Corsair PSU. Skal bygge PC til brodern og har tenkt å gå for det samme. Men lurer på om kablene på PSUen er lange nok (særlig P4-kontakten), eller om jeg må bestille en forlenger i samme slengen?

 

Edit: Kan jo gjøre det litt mindre OT og si at jeg helt klart ville gått for en fra Corsair :!:

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Stiller meg bak anbefalingene på Corsair. Dette er topp PSU. (Har HX620W selv). For å høre PSU må jeg sette øret helt inn til den.

 

Edit: Følger det forresten kabler med den modulære versjonen av MIST 500W, eller må man kjøpe disse ved siden av?

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Jeg har Corsair Hx520, den er absolutt stille, utenom en veldig lav durelyd man kun hører viss man tar øret helt inntil vifta.. Anbefales i hvert fall av meg :D Vifta sviver på lav rpm, derfor lavt støynivå, har aldri hørt den begynne å stresse, at den begynner å bråke alså :D Selv på krevende spill og sånn :p

Lenke til kommentar
Stiller meg bak anbefalingene på Corsair.  Dette er topp PSU.    (Har HX620W selv).    For å høre PSU må jeg sette øret helt inn til den.

 

Edit: Følger det forresten kabler med den modulære versjonen av MIST 500W, eller må man kjøpe disse ved siden av?

9072511[/snapback]

 

De må kjøpes ved siden av, så man må regne med et par hundre i tillegg for en kabelpakke. Sånn sett blir MISTen temmelig mye dyrere enn Corsairen også.

Lenke til kommentar
Stiller meg bak anbefalingene på Corsair.   Dette er topp PSU.     (Har HX620W selv).    For å høre PSU må jeg sette øret helt inn til den.

 

Edit: Følger det forresten kabler med den modulære versjonen av MIST 500W, eller må man kjøpe disse ved siden av?

9072511[/snapback]

 

De må kjøpes ved siden av, så man må regne med et par hundre i tillegg for en kabelpakke. Sånn sett blir MISTen temmelig mye dyrere enn Corsairen også.

9073765[/snapback]

 

Helt feil :thumbdown:

Mist kommer både med kabler og med avtagbare.

Jeg har MED kabler.

Skulle det være noen tvil prøv linken

 

Edit: Her ser du MIST 500W med kabler:

post-111727-1184504273_thumb.jpg

Endret av 19andr1
Lenke til kommentar
Stiller meg bak anbefalingene på Corsair.   Dette er topp PSU.     (Har HX620W selv).    For å høre PSU må jeg sette øret helt inn til den.

 

Edit: Følger det forresten kabler med den modulære versjonen av MIST 500W, eller må man kjøpe disse ved siden av?

9072511[/snapback]

 

De må kjøpes ved siden av, så man må regne med et par hundre i tillegg for en kabelpakke. Sånn sett blir MISTen temmelig mye dyrere enn Corsairen også.

9073765[/snapback]

 

Helt feil :thumbdown:

Mist kommer både med kabler og med avtagbare.

Jeg har MED kabler.

Skulle det være noen tvil prøv linken

 

Edit: Her ser du MIST 500W med kabler:

post-111727-1184504273_thumb.jpg

9077234[/snapback]

 

Strømforsyninger med faste kabler kan ikke leveres uten kabler.

Alle Mist strømforsyningene med avtagbare kabler, Leveres UTEN kabler.

Corsair HX-520 / HX-620 som har avtagbare kabler leveres MED kamler.

 

Link til en Mist med a avtagbare kabler og den Leveres UTEN kabler.

Du kan også se prisen på de enkelte kabler under.

Endret av LAEN
Lenke til kommentar
Stiller meg bak anbefalingene på Corsair.   Dette er topp PSU.     (Har HX620W selv).    For å høre PSU må jeg sette øret helt inn til den.

 

Edit: Følger det forresten kabler med den modulære versjonen av MIST 500W, eller må man kjøpe disse ved siden av?

9072511[/snapback]

 

De må kjøpes ved siden av, så man må regne med et par hundre i tillegg for en kabelpakke. Sånn sett blir MISTen temmelig mye dyrere enn Corsairen også.

9073765[/snapback]

 

Helt feil :thumbdown:

Mist kommer både med kabler og med avtagbare.

Jeg har MED kabler.

Skulle det være noen tvil prøv linken

 

Edit: Her ser du MIST 500W med kabler:

post-111727-1184504273_thumb.jpg

9077234[/snapback]

 

Han spør om det følger med kabler til den modulære versjonen og det gjør det ikke. Selvfølgelig følger det med kabler til en PSU med faste kabler...

Lenke til kommentar
Stiller meg bak anbefalingene på Corsair.   Dette er topp PSU.     (Har HX620W selv).    For å høre PSU må jeg sette øret helt inn til den.

 

Edit: Følger det forresten kabler med den modulære versjonen av MIST 500W, eller må man kjøpe disse ved siden av?

9072511[/snapback]

 

De må kjøpes ved siden av, så man må regne med et par hundre i tillegg for en kabelpakke. Sånn sett blir MISTen temmelig mye dyrere enn Corsairen også.

9073765[/snapback]

 

Helt feil :thumbdown:

Mist kommer både med kabler og med avtagbare.

Jeg har MED kabler.

Skulle det være noen tvil prøv linken

 

Edit: Her ser du MIST 500W med kabler:

post-111727-1184504273_thumb.jpg

9077234[/snapback]

 

Han spør om det følger med kabler til den modulære versjonen og det gjør det ikke. Selvfølgelig følger det med kabler til en PSU med faste kabler...

9077384[/snapback]

 

Greit, jeg legger meg flat :!:

Min feil!

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler Corsair HX520W på grunn av:

Veldig lavt støynivå.

Modulære kabler.

5 års garanti.

Bruker dyre Nippon Chemi-Con kondensatorer for lang levetid.

 

Test av Corsair HX520W på www.silentpcreview.com.

9070879[/snapback]

 

Er kablene sleeva? Jeg har en Zalman PSU, kjøpt for under 1 uke siden og er ikke fornøyd med støy nivået. Ser derfor etter ny, men vil ha modulær og sleeva.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler Corsair HX520W på grunn av:

Veldig lavt støynivå.

Modulære kabler.

5 års garanti.

Bruker dyre Nippon Chemi-Con kondensatorer for lang levetid.

 

Test av Corsair HX520W på www.silentpcreview.com.

9070879[/snapback]

 

Er kablene sleeva? Jeg har en Zalman PSU, kjøpt for under 1 uke siden og er ikke fornøyd med støy nivået. Ser derfor etter ny, men vil ha modulær og sleeva.

9094132[/snapback]

 

De faste kablene er sleeva, mens de modulære kablene er flate og ikke sleeva.

Se bilde under.

post-49600-1184744275_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...