Gå til innhold

Dell Vostro tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741
Da har Dell vært hos meg og byttet harddisk, prosessor, hovedkort og vifte. Jeg har brukt maskinen i cirka 15 minutter nå. For å være helt ærlig, er jeg ikke riktig sikker på om piplyden er borte - føles som om det er en lavere, mer konstant pipelyd nå. :\

9446081[/snapback]

 

Høres ikke lovende ut. Får se hva som skjer når harddisken min blir byttet ut på tirsdag. Hvis den ikke blir bedre skal dell få komme hjem til meg å finne ut hva som er galt.

 

Hvis man ikke får reparert gjenstanden etter 3 ganger, har man da samme rettigheter som forbruker om å heve kjøpet/få ny vare når man handler som bedrift?

Lenke til kommentar
Så dell kan knote så mye de vil uten at de greier å fikse dette, og likevel blir jeg sittende med et produkt som ikke virker?

9447789[/snapback]

Nei.. men det er andre kriterier i næringskjøp for å heve kjøpet, e.l. Antakeligvis er ikke denne lyden noen vesentlig mangel som gir grunnlag for heving. I forbrukerkjøp er kriteriet "ikke uvesentlig", noe som er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Så vi som har handlet gjennom en bedrift skal føle oss heldige som får hjelp i det hele tatt ved en slik pipelyd?

9448294[/snapback]

Har jeg sagt det? Nei.

 

Jeg sier at man generelt har svakere rettigheter i næringskjøp.

Man har også fordeler en forbruker ikke har, f.eks. mva-fradrag.

 

Det beste du kan gjøre er å kontakte Dell, dersom dette er et problem.

Lenke til kommentar

det er vel CSTATE du snakker om. (Intel CPUer lager lyd når dem skifter strømstarings modus [Cstate 0-5])

 

Denne fiksen er primært for Dell Inspiron 6400, ikke sikker på om den funker for Vostro.

 

Last ned:

http://www.diefer.de/speedswitchxp/index.html

Slå så over til max preformance preset i speedstepxp. klikk "options", "CPU

policy"-fliken og sett "AllowPromotion" til "No" on all C-states.

 

Grunnen til lyden er at pcen forandrer cstate hele tiden. Setter man denne til max vil pipelyden opphøre.

 

 

Funker ikke dette, ring Dell Vostro support: 6711 6846

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
det er vel CSTATE du snakker om. (Intel CPUer lager lyd når dem skifter strømstarings modus [Cstate 0-5])

 

Denne fiksen er primært for Dell Inspiron 6400, ikke sikker på om den funker for Vostro.

 

Last ned:

http://www.diefer.de/speedswitchxp/index.html

Slå så over til max preformance preset i speedstepxp. klikk "options", "CPU

policy"-fliken og sett "AllowPromotion" til "No" on all C-states.

 

Grunnen til lyden er at pcen forandrer cstate hele tiden. Setter man denne til max vil pipelyden opphøre.

 

 

Funker ikke dette, ring Dell Vostro support: 6711 6846

9462578[/snapback]

Takk for tips. Men vil ikke prosessoren da arbeide svært mye (mer varmeutvikling, mer lyd fra vifta, etc.), eller er det jeg som misforstår?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
er det mange som har pipelyden? har ikke fått lest så mye, men dellfolka kommer hjem til deg og bytter HDD? MEN fortsatt er lyden der?

 

Noen som har prøvd 9cell batteri helt ut nå? til surfing/litt spilling?

9462549[/snapback]

Hvis du vil kan du sikkert få dell karene til å skifte den, men jeg skifter den selv. Er veldig lett. Kun 4 skruer, og dra den ut og dra inn den nye. Klikk system..

Jeg får ny harddisk i morgen. Kommer tilbake til saken da.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

Hepp! fikk min vostro i går kveld. tror jeg bare har vært heldig, for her hører jeg ingen lyder i det hele tatt. merker såvidt at den går.. veldig, veldig fornøyd så langt. det eneste jeg i det hele tatt kan sette fingern til nå, er en bitteliten slark i skjermen når den er i lukket tilstand. skal kjøre noen benchmarks nå, å se hvordan ting ligger an.

Lenke til kommentar
det eneste jeg i det hele tatt kan sette fingern til nå, er en bitteliten slark i skjermen når den er i lukket tilstand.

9472889[/snapback]

Samme her, merket det i dag. Med meg er det litt bevegelse på høyre side.

 

Ellers er jeg storfornøyd, eneste andre jeg kommer på er at overflaten er ømfintelig for fingeravtrykk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...