Gå til innhold

Dell Vostro tråden.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741
Jeg har bare ett spørsmål før jeg ringer og bestiller:

 

- Dere som fikk kjøpt: ringte dere inn på "privat" eller på "små-mellomstore bedrifter" telefon?

 

Jeg må si jeg gleder meg. Den PCen her er mye bedre enn Compal IFL90+ i mine øyne. (det var den jeg egentlig skulle kjøpe :p )

9405626[/snapback]

 

Slik jeg kan se det er vostro og compal ganske like, men vostro er mye billigere.

 

Det varierer litt, noen få har ringt til privat og det gikk, men de aller fleste ringer til bedrift. Du kan vistnok skrive privat på bedrift når du bestiller på nettsiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som aner hva som kan lage en høy frekvent pipelyd i pc'en? Den er veldig plagsom. Noen andre som har hatt samme problem?`Den er konstant i en viss periode, helt til den slutter, så starter den igjen senere. Har en mistanke om at det må være harddisk, men er ikke sikker..

 

Tips anyone? Var forresten en annen bruker som hadde samme problem..

9405206[/snapback]

Jeg har det samme problemet. Det er fullt hørbart på opptil et par meter, til tider. Tror nok jeg kommer til ringe Dell i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Noen som aner hva som kan lage en høy frekvent pipelyd i pc'en? Den er veldig plagsom. Noen andre som har hatt samme problem?`Den er konstant i en viss periode, helt til den slutter, så starter den igjen senere. Har en mistanke om at det må være harddisk, men er ikke sikker..

 

Tips anyone? Var forresten en annen bruker som hadde samme problem..

9405206[/snapback]

Jeg har det samme problemet. Det er fullt hørbart på opptil et par meter, til tider. Tror nok jeg kommer til ringe Dell i løpet av dagen.

9416369[/snapback]

 

Har dere begge 7200 rpm disker? Kan det være at disse diskene kan avgir en slik lyd?

 

Det er jo foreløpig rimelig få tilbakemeldinger her på formumet som har omhandlet denne lyden på de nye Dell'ene. Jeg slenger derfor ut denne teorien. Hvis noen som ikke har oppgradert til 7200 rpm disk også har denne ulyden, så si i fra :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som aner hva som kan lage en høy frekvent pipelyd i pc'en? Den er veldig plagsom. Noen andre som har hatt samme problem?`Den er konstant i en viss periode, helt til den slutter, så starter den igjen senere. Har en mistanke om at det må være harddisk, men er ikke sikker..

 

Tips anyone? Var forresten en annen bruker som hadde samme problem..

9405206[/snapback]

Jeg har det samme problemet. Det er fullt hørbart på opptil et par meter, til tider. Tror nok jeg kommer til ringe Dell i løpet av dagen.

9416369[/snapback]

 

Har dere begge 7200 rpm disker? Kan det være at disse diskene kan avgir en slik lyd?

 

Det er jo foreløpig rimelig få tilbakemeldinger her på formumet som har omhandlet denne lyden på de nye Dell'ene. Jeg slenger derfor ut denne teorien. Hvis noen som ikke har oppgradert til 7200 rpm disk også har denne ulyden, så si i fra :thumbup:

9416850[/snapback]

Jeg kan motbevise hypotesen din, da jeg har 5400 RPM-disk.

 

:ph34r:

Lenke til kommentar

Da har jeg snakket med Dell. De kunne egentlig ikke hjelpe meg så mye. Pipelyden ligger trolig i prosessoren, og skjer sannsynligvis fordi den ene kjernen går inn i "hvilemodus". Weird. En fremtidig chip-set- eller bios-oppdatering vil kanskje fikse det.

 

Uansett, vurderer en avbestilling her. Men jeg har en følelse av at det kan være vanskelig å få like mye maskin for pengene andre steder. :\

 

milleniam: Har du problemer med susing, støy og pipelyd gjennom høretelefon-utgangen?

Lenke til kommentar
gjelder pipeproblemet alle vostro'er? bare lurer, for om dette er noe som skjer med alle, så gidder jeg ikke bestille

9419545[/snapback]

Tror det er litt varierende..

 

For de som sliter med det, sjekk evt dette:

 

http://geekswithblogs.net/dlussier/archive.../12/113193.aspx

 

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/generic...=reg_R1002_USEN

 

-> http://cpu.rightmark.org/download.shtml

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Da har jeg snakket med Dell. De kunne egentlig ikke hjelpe meg så mye. Pipelyden ligger trolig i prosessoren, og skjer sannsynligvis fordi den ene kjernen går inn i "hvilemodus". Weird. En fremtidig chip-set- eller bios-oppdatering vil kanskje fikse det.

 

Uansett, vurderer en avbestilling her. Men jeg har en følelse av at det kan være vanskelig å få like mye maskin for pengene andre steder. :\

 

milleniam: Har du problemer med susing, støy og pipelyd gjennom høretelefon-utgangen?

9418749[/snapback]

 

Jeg har kun problemer med pipelyd, og den er mest merkbar når jeg hører på musikk via høretelefonene. Ellers kan jeg også høre den, men den er som sagt mest hørbar og plagsom med musikk.

Du vil ikke finne en pc med så mye for pengene andre steder, har undersøkt priser i en mnd før jeg gikk til innkjøp av denne :) Utenom akkurat dette er jeg veldig fornøyd med dell pc'en etter en litt kronglete (mest pga. meg) "ren" installasjon av vista på den (kom ferdig installert med bloatware).

 

Til alle dere som er "redde" for dette kan jeg betrygge dere nå! I alle fall enn så lenge. Jeg snakket med dell's kundeservice for vostro serien i dag. Han sa det sannsynligvis var en feil med et eller annet i forbindelse med spenninga, han nevnte også noe om gpu (kanskje spenninga og gpu er noe alla det samme?)

 

Uansett så ba han meg lade opp batteriet for å sjekke om jeg fikk samme problemet når jeg kun kjører på batteriet. Hvis jeg hadde det skulle det komme en mann, eller kanskje en fin dame ( :w00t: ) som bytter ut hovedkortet mitt. Og ifølge mannen jeg snakket med skulle det skje på en dag (1 year next buisness day).

 

Så langt virker det betryggende fra dell. Marerittet er hvis jeg må sende den inn, da kunne det ta opptil 6 uker før jeg fikk ny igjen. Altså hvis problemet er der hvis jeg bruker batteriet, da må jeg sannsynligvis sende den inn. I så fall ville han at jeg skulle ringe opp igjen slik at han kunne utføre en eller annen diagnostik via tlf med at jeg slo av pc'en med batteriet, og deretter trykte på "fn" knappen og power knappen, uten at han forklarte dette nærmere.

 

EDIT:

TLF nummeret til dell vostro har ikke blitt lagt ut på den automatiske tlf svareren som dere møter på dell, så jeg legger ut nummeret her :

67 11 68 46

Husk å ha service taggen klar når dere ringer, du finner den under pc'en på en lapp hvor det står "service tag: xxxxxxxxxxx"

 

EDIT 2:

Apropo susing, når jeg sitter her så hører jeg en susing i pc'en, men jeg er ikke sikker på om denne susinga er utenom det som er vanlig.. Den er litt ustabil, altså hvor høy lyden er går opp og ned. Tror jeg skal klage på dette også for å høre om det er normalt eller ikke.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Apropo susing, når jeg sitter her så hører jeg en susing i pc'en, men jeg er ikke sikker på om denne susinga er utenom det som er vanlig.. Den er litt ustabil, altså hvor høy lyden er går opp og ned. Tror jeg skal klage på dette også for å høre om det er normalt eller ikke.

9420223[/snapback]

Er ikke det bare viften som varierer på turtallet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Mulig, jeg syns bare den bråker litt mye i forhold til min gammle cl56 som var musestille, men viften bråkte av og til. Kanskje vista har litt skyld i av viften går hele tiden?

Lenke til kommentar
Da har jeg snakket med Dell. De kunne egentlig ikke hjelpe meg så mye. Pipelyden ligger trolig i prosessoren, og skjer sannsynligvis fordi den ene kjernen går inn i "hvilemodus". Weird. En fremtidig chip-set- eller bios-oppdatering vil kanskje fikse det.

 

Uansett, vurderer en avbestilling her. Men jeg har en følelse av at det kan være vanskelig å få like mye maskin for pengene andre steder. :\

 

milleniam: Har du problemer med susing, støy og pipelyd gjennom høretelefon-utgangen?

9418749[/snapback]

 

Jeg har kun problemer med pipelyd, og den er mest merkbar når jeg hører på musikk via høretelefonene. Ellers kan jeg også høre den, men den er som sagt mest hørbar og plagsom med musikk.

Du vil ikke finne en pc med så mye for pengene andre steder, har undersøkt priser i en mnd før jeg gikk til innkjøp av denne :) Utenom akkurat dette er jeg veldig fornøyd med dell pc'en etter en litt kronglete (mest pga. meg) "ren" installasjon av vista på den (kom ferdig installert med bloatware).

 

Til alle dere som er "redde" for dette kan jeg betrygge dere nå! I alle fall enn så lenge. Jeg snakket med dell's kundeservice for vostro serien i dag. Han sa det sannsynligvis var en feil med et eller annet i forbindelse med spenninga, han nevnte også noe om gpu (kanskje spenninga og gpu er noe alla det samme?)

 

Uansett så ba han meg lade opp batteriet for å sjekke om jeg fikk samme problemet når jeg kun kjører på batteriet. Hvis jeg hadde det skulle det komme en mann, eller kanskje en fin dame ( :w00t: ) som bytter ut hovedkortet mitt. Og ifølge mannen jeg snakket med skulle det skje på en dag (1 year next buisness day).

 

Så langt virker det betryggende fra dell. Marerittet er hvis jeg må sende den inn, da kunne det ta opptil 6 uker før jeg fikk ny igjen. Altså hvis problemet er der hvis jeg bruker batteriet, da må jeg sannsynligvis sende den inn. I så fall ville han at jeg skulle ringe opp igjen slik at han kunne utføre en eller annen diagnostik via tlf med at jeg slo av pc'en med batteriet, og deretter trykte på "fn" knappen og power knappen, uten at han forklarte dette nærmere.

 

EDIT:

TLF nummeret til dell vostro har ikke blitt lagt ut på den automatiske tlf svareren som dere møter på dell, så jeg legger ut nummeret her :

67 11 68 46

Husk å ha service taggen klar når dere ringer, du finner den under pc'en på en lapp hvor det står "service tag: xxxxxxxxxxx"

 

EDIT 2:

Apropo susing, når jeg sitter her så hører jeg en susing i pc'en, men jeg er ikke sikker på om denne susinga er utenom det som er vanlig.. Den er litt ustabil, altså hvor høy lyden er går opp og ned. Tror jeg skal klage på dette også for å høre om det er normalt eller ikke.

9420223[/snapback]

Omtrent det samme jeg fikk høre fra Dell da jeg snakket med dem. Fn-boot kan du kjøre selv. Ikke akkurat hokus-pokus, og som hos meg, tror jeg heller ikke testen kommer til å avdekke noe særlig. Følte at pipelyden ble litt redusert da den kun kjørte på batteri, egentlig. Men den var der fortsatt. Fikk ikke tilbud om service på døren. I mitt tilfelle sa de at jeg rett og slett måtte "leve" med problemet, og heller vente på bios- eller chip-set-oppdatering, da utbytting av hardware ville ha lite å si.

 

Jeg tror forøvrig det er snakk om to forskjellige pipelyder; én kommer fra undersiden, mens den andre kommer fra minijack-utgangen når hodetelefoner er tilkoblet.

 

klilleng: Takk for url-er. Skal sjekke ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Virker som jeg har samme problem. Det er to pipelyder. Jeg fikk tilbud om service neste dag hvis problemet var at ting ble bedre hvis batteriet ble plugget i. Hvis ikke tok det 6 uker før jeg kunne få ny :(

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på det oppsettet du har satt opp der og Acer Aspire 5920G? Står mellom disse to nå, og siden acer koster 11 000 har jeg litt ekstra så jeg kan oppgradere harddisk og skjerm ytterligere på dell'en..

9422187[/snapback]

 

forskjellen er at jeg har valgt dårligere deler der hvor jeg ikke trenger bra. Med dette sparte jeg mye penger.

 

Det jeg trengte var:

 

CPU: 2ghz dual core intel

RAM: 2gb

HDD: 80g whateverspeed

GFX: 8600M GT 256MB

OS: har jeg.

 

Derfor valgte jeg rimeligste HDD og OS. Jeg sparte rundt 1000kr der. Trenger ikke OS heller, fordi jeg fikk Vista Buisness gjennom skolen. Batteri syns jeg at jeg trengte litt mer, 9 cellers burde holde mål. Når det gjelder 1års garanti, så er jeg rimelig ok med hardware fikling, så hvis det skjer noe utover det, så fikser jeg det selv (med mindre noe faktisk dør).

 

Forskjellen er at jeg syns Vostro ser mer solid+ren ut, og at jeg har fått den customet max til mine behov. Han karen som solgte den var kos.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Vostro lappen har stillig design og det føles som det er god byggekvalitet :)

 

Noen som vet hva den hengelåsen med ett 9-tall er fornoe? Den lyser hele tiden, begynner å bli litt lei av den :p

Lenke til kommentar

Takk for tipset SBS. :)

 

Angående Vostro og pipelyd kjenner jeg meg ikke igjen i det dere beskriver. Har bedt flere kompiser høre på den, og de hører ikke noe. MEN, hører litt bakgrunnslyder når jeg plugger i et headsett.

 

Så langt veldig fornøyd, viften speeder seg opp kun når jeg spiller eller driver med tyngre oppgaver. Eller er den ganske stille, går fint å bruke den i skoletimer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...