Gå til innhold

Dell Vostro tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke 100% sikker, men jeg vil tro at privatkunder har 5 års reklamasjonsrett.

9364754[/snapback]

 

 

Ja, vi som er privatpersoner kjøper denne som vanlige forbrukere. Det innebærer at forbrukerkjøpsloven kommer til anvendelse og da har vi 5 års reklamasjonsrett. Ingen diskusjon om dette egentlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Er det turbo minne på dell vostro 1500??

9365061[/snapback]

Det er drivere til turbominne som man kan laste ned på dell siden så det er rart om det ikke er turbominne. Noen som vet dette helt sikker?

 

 

må bare komme med et helt noob spm nå.. men hva er egentlig turbominne?  :confused:

9365107[/snapback]

Det er en artikkel på dinside som forklarer dette. Gå på dinside, søk på turbominne.

Lenke til kommentar
Nevn noen eksempler som gjør buisness så nyttig for deg =)

9355912[/snapback]

Komplett backupløsning, remote desktop, fax-støtte og domenepålogging (nødvendig for meg..)

9356634[/snapback]

 

 

Men hvis man går for toppen, dvs ULTIMATE. Vil man ikke da få buisness + home og hele pakken?

Lenke til kommentar
Du får ikke noen bedre pris som bedrift :p

 

Men du kan jo prute på telefon. Bedrifter betaler ikke moms, det var kanskje det du tenkte på? Privatpersoner må betale moms uansett.

 

Jeg har en ordning som gjør at jeg slipper betale moms, men da er maskinen min på papiret eid av mitt fars firma. Helt lovlig og veldig greit :)

9361995[/snapback]

 

i følge selgeren jeg pratet med så kan de på privat selge Vostro privat, selv om de egentlig ikke skal det. Men de har mindre muligheter til å tilpasse maskinen og mindre mulighet til å gi rabatter. Feks avslag hvis man går for home premium eller slå av frakt osv.

 

Mulig dette er avhengig av selgeren, men det var svaret jeg fikk

Lenke til kommentar

Fikk Vostroen min på fredag. Flott var det. Jeg har ikke fått brukt den så mye, og har stortsett vært fornøyd. Maskinen er en smule treg til tider, men det tror jeg er mer Vista sin skyld enn eventuelle hardware-problemer.

 

Men nå har det dukket opp et problem: PCen utstøter hele tiden en høyfrekvent pipelyd. Pipelyden er utrolig irriterende, og det er vanskelig å arbeide med maskinen i stille omgivelser. Det virker som om lyden kommer fra undersiden av selve maskinen (midt under, omtrent). Andre her som har hørt om noe lignende? Fiks? Er lite lysten på miste maskinen nå etter kun et par dager. Arr! :-\

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Fikk Vostroen min på fredag. Flott var det. Jeg har ikke fått brukt den så mye, og har stortsett vært fornøyd. Maskinen er en smule treg til tider, men det tror jeg er mer Vista sin skyld enn eventuelle hardware-problemer.

 

Men nå har det dukket opp et problem: PCen utstøter hele tiden en høyfrekvent pipelyd. Pipelyden er utrolig irriterende, og det er vanskelig å arbeide med maskinen i stille omgivelser. Det virker som om lyden kommer fra undersiden av selve maskinen (midt under, omtrent). Andre her som har hørt om noe lignende? Fiks? Er lite lysten på miste maskinen nå etter kun et par dager. Arr! :-\

9370235[/snapback]

 

Jeg har opplevd det samme selv av og til på min snart 3 år gammel whitebox cl56. Ikke ofte, men av og til. Veldig irriterende som du sier. Aner ikke hva det kan være, men har en mistanke om at det kan være noe med harddisken..?

Lenke til kommentar
Fikk Vostroen min på fredag. Flott var det. Jeg har ikke fått brukt den så mye, og har stortsett vært fornøyd. Maskinen er en smule treg til tider, men det tror jeg er mer Vista sin skyld enn eventuelle hardware-problemer.

 

Men nå har det dukket opp et problem: PCen utstøter hele tiden en høyfrekvent pipelyd. Pipelyden er utrolig irriterende, og det er vanskelig å arbeide med maskinen i stille omgivelser. Det virker som om lyden kommer fra undersiden av selve maskinen (midt under, omtrent). Andre her som har hørt om noe lignende? Fiks? Er lite lysten på miste maskinen nå etter kun et par dager. Arr! :-\

9370235[/snapback]

 

Jeg har opplevd det samme selv av og til på min snart 3 år gammel whitebox cl56. Ikke ofte, men av og til. Veldig irriterende som du sier. Aner ikke hva det kan være, men har en mistanke om at det kan være noe med harddisken..?

9370778[/snapback]

Ja. Du sier noe. Hos meg er lyden der stort sett hele tiden, og er svært irriterende. Vurderer nå om jeg skal vente litt, eller kanskje kontakte Dell med en gang. Mistenker også harddisken.

 

Ingen som har hørt om noe lignende? Da helst i forbindelse med Vostro.

Endret av Synthem
Lenke til kommentar

Ringte til privatavdelingen og fikk bestilt Vostro på første forsøk :) Kostet meg 7900 inkludert mva. Bestilte med Vista basic, som er den billigste vista løsningen, fordi jeg skal bruke Windows XP istedet.

 

Prosessor: T7300, 2,00 GHz

Skjerm: 15,4 1400x900 TrueLife

Disk: 160G 7200rpm

Skjermkort: GeForce 8600GT

Ram: 2Gb

Batteri: 6 celler

Operativsystem: Vista basic

Garanti: 1. år

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Ringte til privatavdelingen og fikk bestilt Vostro på første forsøk  :) Kostet meg 7900 inkludert mva. Bestilte med Vista basic, som er den billigste vista løsningen, fordi jeg skal bruke Windows XP istedet.

 

Prosessor: T7300, 2,00 GHz

Skjerm: 15,4 1400x900 TrueLife

Disk: 160G 7200rpm

Skjermkort: GeForce 8600GT

Ram: 2Gb

Batteri: 6 celler

Operativsystem: Vista basic

Garanti: 1. år

9385105[/snapback]

Høres veldig billig ut :) Fikk du et enda bedre tilbud enn det som var fra før?

 

Hos meg ble det 8500 ink.mva, eneste forsjellen var at jeg hadde premium. Får den sannsynligvis i morgen :)

Lenke til kommentar
Ringte til privatavdelingen og fikk bestilt Vostro på første forsøk  :) Kostet meg 7900 inkludert mva. Bestilte med Vista basic, som er den billigste vista løsningen, fordi jeg skal bruke Windows XP istedet.

 

Prosessor: T7300, 2,00 GHz

Skjerm: 15,4 1400x900 TrueLife

Disk: 160G 7200rpm

Skjermkort: GeForce 8600GT

Ram: 2Gb

Batteri: 6 celler

Operativsystem: Vista basic

Garanti: 1. år

9385105[/snapback]

Høres veldig billig ut :) Fikk du et enda bedre tilbud enn det som var fra før?

 

Hos meg ble det 8500 ink.mva, eneste forsjellen var at jeg hadde premium. Får den sannsynligvis i morgen :)

9385246[/snapback]

 

Tilbud? Bare ringte og fortalte dem hva jeg ville ha jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...