Gå til innhold

Dell Vostro tråden.


Anbefalte innlegg

Hehe, jeg bor i Nord-Norge, i dag ringte Schenker og spurte om den kunne leveres i dag. Jeg ble litt overasket ettersom jeg ringte dell i går og de sa den lå i København! Litt flaks for meg eller er det noe med at de ikke kan kjøre til Nord-Norge - Tromsø at det må ta fly og til midt-Norge kjører dem med lastebiler?! Jeg vet ikke men ble i allefall glad!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk min vostro i dag:)

Hører ikke denne pipinga som alle snakker om så godt, men vis jeg legger øret inntil PC-en kan jeg høre den.

Men det var en ting jeg reagerte litt på, og den var støyen. Jeg synest min PC lagte en del lyd, og det høres ut som den kommer fra en vifte på venstre sida eller noe sånn. Er det noe jeg kan gjøre for å minske denne støyen?

Endret av Stianlol
Lenke til kommentar

Min Vostro er svært stille. Jeg tror det kan være Vista (med Dells bloathware?) som tar opp en del ressurser og at viften dermed overarbeider pga. dette. Vista kjører forresten utrolig mye mer smooth etter at jeg la det inn selv.

 

Jeg snakket forøvrig med Dell igjen i dag. Det kommer et bud og henter maskinen i løpet av kvelden, så skal den til Oslo. Hele prosessen tar visst omlag en uke. Håper jeg da blir kvitt djevelskapen av en lyd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Fikk min vostro i dag:)

Hører ikke denne pipinga som alle snakker om så godt, men vis jeg legger øret inntil PC-en kan jeg høre den.

Men det var en ting jeg reagerte litt på, og den var støyen. Jeg synest min PC lagte en del lyd, og det høres ut som den kommer fra en vifte på venstre sida eller noe sånn. Er det noe jeg kan gjøre for å minske denne støyen?

9512862[/snapback]

 

Vet ikke om det er samme lyden, men jeg hadde også en ustabil og kjip lyd på venstre side hvor harddisken var plassert og trodde at dette var normalt. Men etter et harddisk bytte (grunnet pipelyd) så merket jeg at harddisken absolutt ikke skulle suse så mye.

 

Vet ikke om det er harddisken eller vifte som er problemet hos deg..

 

 

Er en smule frustrert over dell supporten! Det tar i snitt 20 min før jeg får svar med dem! :realmad:

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Fikk min vostro i dag:)

Hører ikke denne pipinga som alle snakker om så godt, men vis jeg legger øret inntil PC-en kan jeg høre den.

Men det var en ting jeg reagerte litt på, og den var støyen. Jeg synest min PC lagte en del lyd, og det høres ut som den kommer fra en vifte på venstre sida eller noe sånn. Er det noe jeg kan gjøre for å minske denne støyen?

9512862[/snapback]

 

Vet ikke om det er samme lyden, men jeg hadde også en ustabil og kjip lyd på venstre side hvor harddisken var plassert og trodde at dette var normalt. Men etter et harddisk bytte (grunnet pipelyd) så merket jeg at harddisken absolutt ikke skulle suse så mye.

 

Vet ikke om det er harddisken eller vifte som er problemet hos deg..

 

 

Er en smule frustrert over dell supporten! Det tar i snitt 20 min før jeg får svar med dem! :realmad:

9513415[/snapback]

 

Eg har og en litt kjip lyd på venstresiden.. ikkje piping, men virker som om harddisken eller ei vifte går av og på heile tida.. eller som om harddisken jobber annakvert sekund..

 

Er det slik lyd dere har ? og det går bort med et harddisk skifte ?

 

synes dere skjermen deres er litt kornete ? Noken som veit korleis en sjekker produsent navnet på skjermen ? Dell bruker vist forskjellige skjermer, og dei varierer betydelig i kvalitet.. LG sin skal vere den beste, og UOA (trur eg det hette) den verste...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Det med skjermene virker interessant. Håper noen kan forklare hvordan man finner ut hvilken skjerm man har.

 

Ja, det er en slik pipelyd, slik den er nå skal jeg klare å leve med den, er mest pga. det er så ergelig i og med at den er ny, og i tilfelle den skal bli værre om litt over 1 år, for da har jeg ingen garanti på den. Dere som har handlet som privat har ingenting å bekymre dere for, siden dere har 2 års garanti, og 5 års reklamasjonstid.

Lenke til kommentar

Eg har og en litt kjip lyd på venstresiden.. ikkje piping, men virker som om harddisken eller ei vifte går av og på heile tida.. eller som om harddisken jobber annakvert sekund..

 

Er det slik lyd dere har ? og det går bort med et harddisk skifte ?

 

synes dere skjermen deres er litt kornete ? Noken som veit korleis en sjekker produsent navnet på skjermen ? Dell bruker vist forskjellige skjermer, og dei varierer betydelig i kvalitet.. LG sin skal vere den beste, og UOA (trur eg det hette) den verste...

9517628[/snapback]

 

Hos meg går vifta(eller noe annet) på venstresida hele tida.

Er litt kjipt med tanke på at eg skal bruke den på skolen.

Vifta kjører på selv om jeg ikke bruker PC-en til noe:/

 

Hadde vert fint om noen kunne gitt meg tips til hva jeg kan gjøre for at den skal bli stillere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Jeg har samme problem med at vifta går hele tiden. Noen som vet hvorfor? Er det pga. vista?

 

Forresten, jeg snakket med dell i dag ang trådløse nettverkskortet som sluttet å virke. Tror dere ikke at servicemannen hadde plugga det trådløse kortet i feil slot! Fikset dette selv via tlf.

 

Pipelyden får jeg ingen klarhet i. Jeg fikk beskjed om at det er slik, og det ikke er noen løsning på det. Ergo må man leve med det. Hvis du kjøper som bedfrift kan du heller ikke bruke angreretten på det så dette er litt sugent! Pipelyden er irriterende og hjelper ikke på hodepinen som jeg allerede har etter alle problemene dell har skapt for meg!

 

Utenom alt dette så virker maskinen helt greit. Dell karene er veldig hyggelige. Men at det tar 20 min i snitt før jeg får snakket med noen (har ringt 7 ganger til sammen) er for dårlig!

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Det med skjermene virker interessant. Håper noen kan forklare hvordan man finner ut hvilken skjerm man har.

 

Ja, det er en slik pipelyd, slik den er nå skal jeg klare å leve med den, er mest pga. det er så ergelig i og med at den er ny, og i tilfelle den skal bli værre om litt over 1 år, for  da har jeg ingen garanti på den. Dere som har handlet som privat har ingenting å bekymre dere for, siden dere har 2 års garanti, og 5 års reklamasjonstid.

9517725[/snapback]

 

 

Det er flere forskjellige skjermer fra Dell's lager, og ved service bestemmer ikke teknikker hvilken skjerm du får, du får bare en skjerm som har de speccsa du skal ha, feks WUXG GWVA skjerm eller hva det måtte være...

 

 

Garanti på dell maskiner er hva du som privatpersjon setter som service avtale, dvs at du selv bestemmer om du skal ha 3 mnd. oppstarts garanti, eller opp til 5 år.

 

Bedrifter har 2 års reklamasjons rett om ikke anen avtale foreligger mellom selger og kjøper, hos Dell er denne avtalen SERVICE AVTALEN, noe som de fleste bedrifter dessverre setter til 3 mnd. for de tror de har 5 års reklamasjons rett...

 

 

Privat personer har 5 års reklamasjons rett, dette gjelder for hele Dell maskinen, -batteriet.

 

 

Batteri info: Dell har primært 3 batterier:

3 celler - 300 ladesyklusser

6 celler - 300 ladesyklusser

9 celler - 600 ladesyklusser

 

Dell har 1. års garanti på sine batterier, og i og med at dette er forbruks vare, dekkes dette ikke av KJØPSLOVEN !

Lenke til kommentar
nå er jeg kanskje litt dum men skjønner ikke helt forskjellen på integrated skjermkort og 128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS med 90 watts AC adapter

 

er ikke denne inni maskinen?

9521323[/snapback]

 

 

Intergrert: ATI basert eller Intel basert skjermkort, som har samme specs som...omtrent 6600 GT skjermkortet til nVidia.

 

128/256 MB nVidia 8400m GS er vel dobbelt så bra som det.

Lenke til kommentar
gå inn på schenker.no  -tracking world wide-tracking land. Bruk ordrenr. fra Dell. Der finner du og fraktbrevnr.

Viss den er kommet til norge kan du gå på myschenker innland i menyen til venstre. Søk med fraktbrevnr.

9522667[/snapback]

 

hmmm har fått fraktseddelnummer, men schenker.no finner ingenting ^^ Wicked.

 

edit: får prøve i morgen.

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...