Gå til innhold

Dell Vostro tråden.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741
Jeg vurderer selv å bytte til XP. Men hvordan bytter jeg da senere tilbake til Vista? Følger jo kun med en gjennopprettings-DVD.

 

lolsann: Kortet vil fungere godt i XP også, men uten DX10-støtte.

9393638[/snapback]

 

Når jeg spurte selgeren hos dell om han kunne sende med en vista cd, sa han at det allerede fulgte med..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer selv å bytte til XP. Men hvordan bytter jeg da senere tilbake til Vista? Følger jo kun med en gjennopprettings-DVD.

 

lolsann: Kortet vil fungere godt i XP også, men uten DX10-støtte.

9393638[/snapback]

 

Når jeg spurte selgeren hos dell om han kunne sende med en vista cd, sa han at det allerede fulgte med..

9393721[/snapback]

Det er kun med en reinstallasjons-DVD for Vista. Slik jeg tolker det er denne kun for reinstallasjon, ikke installasjon på en ren partisjon. Mulig jeg tar feil. :shrug:

Endret av Synthem
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Det er kun med en reinstallasjons-DVD for Vista. Slik jeg tolker det er denne kun for reinstallasjon, ikke installasjon på en ren partisjon. Mulig jeg tar feil. :shrug:

9393766[/snapback]

 

Mulig du har rett, i så fall skal dell få sende meg en dvd med vista på! :green:

 

 

 

 

Hei

 

Det følger med Vista OS DVD i ordren, så den er grei :-)

 

 

Mvh

xxx

 

Dell salg og finansiering

Dell A/S

Phone: (+47) 23 16 23 03

Fax: (+45) 3287 5001

E-mail: [email protected]

Web: http://www.dell.no

 

 

 

-----Original Message-----

From: - xx [mailto:[email protected]]

Sent: Thursday, August 23, 2007 7:24 PM

To: xxx

Subject: RE: Dell ordrebekreftelse - # 0000000

 

Jeg glemte å spørre om det følger med en vista cd? Hvis ikke er det mulig at

dere kan få sendt med en slik cd?

Lenke til kommentar
Det er kun med en reinstallasjons-DVD for Vista. Slik jeg tolker det er denne kun for reinstallasjon, ikke installasjon på en ren partisjon. Mulig jeg tar feil. :shrug:

9393766[/snapback]

 

Mulig du har rett, i så fall skal dell få sende meg en dvd med vista på! :green:

 

 

 

 

Hei

 

Det følger med Vista OS DVD i ordren, så den er grei :-)

 

 

Mvh

xxx

 

Dell salg og finansiering

Dell A/S

Phone: (+47) 23 16 23 03

Fax: (+45) 3287 5001

E-mail: [email protected]

Web: http://www.dell.no

 

 

 

-----Original Message-----

From: - xx [mailto:[email protected]]

Sent: Thursday, August 23, 2007 7:24 PM

To: xxx

Subject: RE: Dell ordrebekreftelse - # 0000000

 

Jeg glemte å spørre om det følger med en vista cd? Hvis ikke er det mulig at

dere kan få sendt med en slik cd?

9393880[/snapback]

så bra, men jeg er fortsatt veldig bekymret for at ytelsen blir sirup med vista.

noe jeg tenkte var å ta kun 1GB med minne (1 minnemodul) når jeg bestiller, og så når jeg får pc'en kjøpe 2GB.

lar dette seg gjøre, og evt. hvor mye koster det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Det går ikke ann å velge noe annet på minne en det som står oppført hos dell. Du kan ikke velge å få levert med mindre. Ikke når jeg prøvde iallefall, rundt den 20.08.

Lenke til kommentar

OS CD (være seg Vista eller XP) *skal* følge alle Dell maskiner som er av relativt ny dato, og for de som kjøpte maskiner i det tidsrommet Dell ikke sendte disse ut, så går det an å kontakte support for å få tilsendt CD'er. Har en derimot mistet en CD en fikk originalt, så er det vanskeligere.

 

OS CD'ene Dell sender ut er Dell-"branded", dvs ser ut som Dell CD'er, men de er helt vanlige Vista/XP CD/DVD'er.

Lenke til kommentar
Får min i morgen. Skal komme tilbake med hvordan jeg syns det er med tanke på ytelse. Er det alltid treg eller er det spesielt med tanke på spill eller programmer?

9392235[/snapback]

 

Har heller ikke testet med spill eller andre krevende programmer. Den er generelt treg. Tar lang tid å åpne internett, sider tar lang tid å laste, det tar lang tid å logge på selve pcen og lang tid å få opp f.eks kontrollpanel.

9392832[/snapback]

 

Avinstaller alle tulleprogrammene som var på den. F.eks var Google Desktop aktivert, og Google Desktop sammen med Windows Indexer (som også er skrudd på) fungerer dårlig. Jeg stoppet begge deler. Hvis du i tillegg dropper McAffee virusbeskyttelsen, så går alt veldig mange ganger raskere.

Lenke til kommentar

Fikk min Vostro på onsdag, og til meg så er det ingen problemer. jeg har Vista Ultimate og alt går veldig kjapt.

 

mange som klager over lang ventetid, men til meg tok det 14 dager fra jeg bestilte til jeg hentet den i trondheim.

 

Eneste problemet til meg var jeg fikk blåskjerm under første oppstart men etter en restart fungere alt kjempebra .

 

Ps: jeg la ikke inn antivirusen som fulgte med, kanskje derfor jeg ikke har noen problemer :)

Endret av orkenmellem
Lenke til kommentar
OS CD'ene Dell sender ut er Dell-"branded", dvs ser ut som Dell CD'er, men de er helt vanlige Vista/XP CD/DVD'er.

9396431[/snapback]

 

Ikke helt riktig.. Disse CDene inneholder noe costume Dell ting som Logo og en sjekk som gjøres opp mot hovedkortet som sjekker om det er en Dell...

Lenke til kommentar

Fikk Vostroen min i dag, herlig å se den i levende live. Nøyaktig 12 dager tok det fra bestilling til jeg kunne slå den på, ikke verst. :)

 

Førsteinntrykk: Litt tykk og tung, men det er som forventet. Gjør meg ikke noe når jeg får så mye PC for pengene. Forholdsvis stillegående er den også. PCen er langt fra treg selv under Vista, men nå skal det sies at jeg er vant med Vista fra søsteren min sin HP-PC til 6995 på Expert. Der går Vista svinetregt, her går det som en drøm i forhold.

Virkelig fornøyd hittil. :)

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Jeg syns heller ikke det går tregt, men i forhold til min andre pc med 1,7 ghz pentium m, og 1024 mb minne med win xp så syns jeg denne er litt tregere enn jeg trodde med tanke på at denne skal være mye raskere. Men vista er jo med på å gjøre den treg. Tipper den hadde vært en skikkelig racer på win xp. Har ikke prøvd den så mye enda så jeg vil ikke si så mye om ytelse enda, men så langt er jeg fornøyd med handelen med dell :)

Lenke til kommentar
Jeg syns heller ikke det går tregt, men i forhold til min andre pc med 1,7 ghz pentium m, og 1024 mb minne med win xp så syns jeg denne er litt tregere enn jeg trodde med tanke på at denne skal være mye raskere. Men vista er jo med på å gjøre den treg. Tipper den hadde vært en skikkelig racer på win xp. Har ikke prøvd den så mye enda så jeg vil ikke si så mye om ytelse enda, men så langt er jeg fornøyd med handelen med dell :)

9399812[/snapback]

 

Den kjører værtfall Battlefield 2 med alt på fullt uten lagg :D

Lenke til kommentar

jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal ha vostro 1400 eller 1500. jeg skal spille noe spill, ikke så veldig tunge og krevende spill, så jeg lurer på om 8600 gt bare vil være irriterende og batterislukende + varmeutviklende. eller burde jeg ha 8400 som er svakere, men utvikler vel mindre vame o.l. til mitt bruk hva mener dere? er da acer 5720z eller asus F3Sc/F3Sv noe å se på?

 

edit: om jeg ringer dell får jeg kanskje litt avslag på 8400 gs kortet på 1500 om jeg tar utgangspunkt i den dyres konfigurerte, ikke den mellomste med litt dårligere (og til sammen) dyrere av alt

Endret av lolsann
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Noen som aner hva som kan lage en høy frekvent pipelyd i pc'en? Den er veldig plagsom. Noen andre som har hatt samme problem?`Den er konstant i en viss periode, helt til den slutter, så starter den igjen senere. Har en mistanke om at det må være harddisk, men er ikke sikker..

 

Tips anyone? Var forresten en annen bruker som hadde samme problem..

Lenke til kommentar
Noen som aner hva som kan lage en høy frekvent pipelyd i pc'en? Den er veldig plagsom. Noen andre som har hatt samme problem?`Den er konstant i en viss periode, helt til den slutter, så starter den igjen senere. Har en mistanke om at det må være harddisk, men er ikke sikker..

Tips anyone? Var forresten en annen bruker som hadde samme problem..

9405206[/snapback]

 

Er ikke det et typisk chipset/CPU problem? Søk litt, så ser du at mange med Intel-prosessor har samme problemet. På en 1500 vi har her, så er det også en slik lyd. Ikke så høy, men klart hørbar hvis man legger øret ned mot maskinen. Det høres ikke ut som harddisken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...