Gå til innhold

Dell Vostro tråden.


Anbefalte innlegg

Usj. Andre som opplever maskinen som treg? Tar en liten evighet fra den har kommet inn i Windows til den faktisk reagerer. Det samme gjelder når jeg skal skru den av. Vista?

9385479[/snapback]

 

Ja, alt går veeeldig tregt.

 

Et annet problem jeg har med pcen, som jeg synes er ganske så dumt, er at den blir kjempevarm. Vifta går så det suser, og det kommer veldig varm luft ut. Er umulig å ha den direkte på fanget. Dette skjer for øvrig når jeg bare har epost og explorer oppe. Har hatt en dell pc tidligere, og har ikke hatt samme problem med den. Har noen andre med Vostro 1500 det samme problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Usj. Andre som opplever maskinen som treg? Tar en liten evighet fra den har kommet inn i Windows til den faktisk reagerer. Det samme gjelder når jeg skal skru den av. Vista?

9385479[/snapback]

 

Ja, alt går veeeldig tregt.

 

Et annet problem jeg har med pcen, som jeg synes er ganske så dumt, er at den blir kjempevarm. Vifta går så det suser, og det kommer veldig varm luft ut. Er umulig å ha den direkte på fanget. Dette skjer for øvrig når jeg bare har epost og explorer oppe. Har hatt en dell pc tidligere, og har ikke hatt samme problem med den. Har noen andre med Vostro 1500 det samme problemet?

9385792[/snapback]

ut i fra det jeg har hørt andre si om vostroen så blir den ikke så varm og er ikke så veldig treig heller:S kanskje dere var uheldige, eller kanskje det er vista? åssen specs har dere da?

Lenke til kommentar
Ringte til privatavdelingen og fikk bestilt Vostro på første forsøk  :) Kostet meg 7900 inkludert mva. Bestilte med Vista basic, som er den billigste vista løsningen, fordi jeg skal bruke Windows XP istedet.

 

Prosessor: T7300, 2,00 GHz

Skjerm: 15,4 1400x900 TrueLife

Disk: 160G 7200rpm

Skjermkort: GeForce 8600GT

Ram: 2Gb

Batteri: 6 celler

Operativsystem: Vista basic

Garanti: 1. år

9385105[/snapback]

 

jeg bestilte pc'en med akkurat samme oppsett, men min bestilling kom på 8700kr. Er jo 1000kr forskjell for akkurat samme utstyret... Dårlig gjort =(

Endret av heriksen
Lenke til kommentar
Ringte til privatavdelingen og fikk bestilt Vostro på første forsøk  :) Kostet meg 7900 inkludert mva. Bestilte med Vista basic, som er den billigste vista løsningen, fordi jeg skal bruke Windows XP istedet.

 

Prosessor: T7300, 2,00 GHz

Skjerm: 15,4 1400x900 TrueLife

Disk: 160G 7200rpm

Skjermkort: GeForce 8600GT

Ram: 2Gb

Batteri: 6 celler

Operativsystem: Vista basic

Garanti: 1. år

9385105[/snapback]

 

jeg bestilte pc'en med akkurat samme oppsett, men min bestilling kom på 8700kr. Er jo 1000kr forskjell for akkurat samme utstyret... Dårlig gjort =(

9387068[/snapback]

 

Jeg betalte 10300 for samme pcen, men bare med 9-cellers batteri og vista ultimate. Må si jeg ikke er så veldig fornøyd med den.... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Usj. Andre som opplever maskinen som treg? Tar en liten evighet fra den har kommet inn i Windows til den faktisk reagerer. Det samme gjelder når jeg skal skru den av. Vista?

9385479[/snapback]

 

Ja, alt går veeeldig tregt.

 

Et annet problem jeg har med pcen, som jeg synes er ganske så dumt, er at den blir kjempevarm. Vifta går så det suser, og det kommer veldig varm luft ut. Er umulig å ha den direkte på fanget. Dette skjer for øvrig når jeg bare har epost og explorer oppe. Har hatt en dell pc tidligere, og har ikke hatt samme problem med den. Har noen andre med Vostro 1500 det samme problemet?

9385792[/snapback]

 

Med det så mener du faktisk at alt går tregt? Samme her. Alt går usannsynlig tregt. Føles ut som om jeg sitter på en fem år gammel maskin med bloatware, spyware, virus og whatnot. :-\

 

Her er forresten et skjermbilde av maskinens "ytelse" ved bruk av uTorrent og Opera:

 

post-25589-1188480287_thumb.jpg

Endret av Synthem
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Noen som har prøvd denne med win xp? Har en mistanke om at vista er grunnen til at den er treg. Den er jo i utgangspunktet ikke treg. En annen bruker som har den beskriver den som rask :hmm:

Lenke til kommentar
Usj. Andre som opplever maskinen som treg? Tar en liten evighet fra den har kommet inn i Windows til den faktisk reagerer. Det samme gjelder når jeg skal skru den av. Vista?

9385479[/snapback]

 

Ja, alt går veeeldig tregt.

 

Et annet problem jeg har med pcen, som jeg synes er ganske så dumt, er at den blir kjempevarm. Vifta går så det suser, og det kommer veldig varm luft ut. Er umulig å ha den direkte på fanget. Dette skjer for øvrig når jeg bare har epost og explorer oppe. Har hatt en dell pc tidligere, og har ikke hatt samme problem med den. Har noen andre med Vostro 1500 det samme problemet?

9385792[/snapback]

 

Med det så mener du faktisk at alt går tregt? Samme her. Alt går usannsynlig tregt. Føles ut som om jeg sitter på en fem år gammel maskin med bloatware, spyware, virus og whatnot. :-\

 

Her er forresten et skjermbilde av maskinens "ytelse" ved bruk av uTorrent og Opera:

 

post-25589-1188480287_thumb.jpg

9391045[/snapback]

 

Ja, det er akkurat sånn det føles her også. Måtte finne fram min gamle dell-pc i går, jeg, og satt og surfet med den istedenfor. Det er for ille!

Lenke til kommentar

Helt enig. Min har også hatt en lei tendens til å kutte seg av fra Internett i hele dag (kan ha vært Internettleverandøren min, men jeg tviler). I tillegg har jeg også en ekkel pipelyd som kommer fra PCen. Dell har ennå ikke svart på mailen jeg har sendt.

 

24-timers service? Nei. Det har vi ikke hørt om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Får min i morgen. Skal komme tilbake med hvordan jeg syns det er med tanke på ytelse. Er det alltid treg eller er det spesielt med tanke på spill eller programmer?

Lenke til kommentar
Får min i morgen. Skal komme tilbake med hvordan jeg syns det er med tanke på ytelse. Er det alltid treg eller er det spesielt med tanke på spill eller programmer?

9392235[/snapback]

 

Har heller ikke testet med spill eller andre krevende programmer. Den er generelt treg. Tar lang tid å åpne internett, sider tar lang tid å laste, det tar lang tid å logge på selve pcen og lang tid å få opp f.eks kontrollpanel.

Lenke til kommentar
feilen her må da ligge i vista?

9393417[/snapback]

 

Skulle nesten trodd det. Hvis vista er alt for tregt bytter jeg bare til win xp i stedet :)

9393522[/snapback]

skal kjøpe meg denne pcen og tenkte å ha home premium på den, men ble litt i tvil nå.

men siden skjermkortet 8600 gt er directx10 kort, vil det da fungere greit i xp og støtter det directx 9 også?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

DX 10 kort støtter dx 9, og ja, kortet vil fungere like bra i xp, men du vil ikke kunne utnytte de nye tingene som kortet støtter med dx10, som f.eks shader.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Jeg vurderer selv å bytte til XP. Men hvordan bytter jeg da senere tilbake til Vista? Følger jo kun med en gjennopprettings-DVD.

 

lolsann: Kortet vil fungere godt i XP også, men uten DX10-støtte.

9393638[/snapback]

trodde det fulgte med en ordentlig vista-dvd jeg:S

tar jeg helt feil her eller?

Lenke til kommentar
Jeg vurderer selv å bytte til XP. Men hvordan bytter jeg da senere tilbake til Vista? Følger jo kun med en gjennopprettings-DVD.

 

lolsann: Kortet vil fungere godt i XP også, men uten DX10-støtte.

9393638[/snapback]

trodde det fulgte med en ordentlig vista-dvd jeg:S

tar jeg helt feil her eller?

9393695[/snapback]

Der tar du nok helt feil ja, dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...