Gå til innhold

Dell Vostro tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nå er jeg rett og slett flyforbanna egentlig. Kan hende det er røykeslutten som kicker inn, men jeg ringte på mandag og spurte hvordan det går med bestillingen min etc etc. I og med at jeg tok opp lite lån for å kjøpe laptopen, så måtte jeg ordne papirer etc etc først. Dell fikk da beskjed fra banken om at alt var okå, og Dell kan belaste kontoen og sette i gang saken på sin side. Samtidig sa selgeren at jeg får ordrebekreftelse om 48timer og spurte om e-mail adressen. Jeg ga ham det, så det burde komme på e-post og vanlig post, sa han.

 

Ja vel. I dag er torsdag og jeg har fortsatt ikke sett noe til den. Det verste er at jeg ringte i dag og han fikk bekreftet e-post (trodde kanskje han stava feil, det gjorde han ikke) og at jeg får den i løpet av 15min. Jeg ringte da rundt 16:25. Jaha. Nå sitter jeg på jobb og ser at mailen min er fortsatt tom.

 

*tygge nikotintyggis intenst*

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Du er sikker på at den ikke har havna i søppelposten? Det kan jo hende at han fikk feil mail adresse første gangen. Spør om å få mail adressen hans å send en mail til han så ordner det seg nok snart tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Du er sikker på at den ikke har havna i søppelposten? Det kan jo hende at han fikk feil mail adresse første gangen. Spør om å få mail adressen hans å send en mail til han så ordner det seg nok snart tenker jeg :)

9487665[/snapback]

 

veldig sikker. Han har hatt riktig mail adresse hele tiden og jeg får all spam (blir bare merket med [Maybe Spam]). såeh......null mail fra dell her i gården. Får ikke ringt nå i og med at de stenger kl 18...

 

 

edit: omg! er ikke bra for røykeslutten detta....

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar

Noen her som har fått en Vostro 1400??

 

Bestilte min den 6. august og ha renda ikke fått den. Først var leveringsdato 6. sep men nå er det 17. oktober.

 

Specs:

 

V1400 CORE 2 DUO T7100 1.80GHz,800,2M 1 6.849.00 6.849.00

V1400 Gold N0814002 1

V1400 14.1" WXGA (1280 x 800) TrueLife¿ 1

V1400 Matte Jet Black No Camera 1

Money Off 400 ex VAT 1

Euro Ship Accessories Euro Power Cord 1

Norwegian Documentation Vostro 1400 1

Vostro Resource DVD - (Diagnostics & Drivers) 1

Memory Dual-Channel 2048MB (2x1024) 667MHz DDR2 SDRAM 1

Hard Drive 120GB Serial ATA (5400RPM) 1

Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive 1

AC Adapter 65W 1

Battery Primary 6-Cell 56W/HR LI-ION 1

Not Included Carry Case 1

Intel® Integrated Graphics Media Accelerator X3100 1

Finnish/Norwegian Modem Cable and Adapter Internal V.92 Data, Fax, Voice Functions 1

Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-PCI Card EUR 1

Norwegian - (QWERTY) - Internal Keyboard 1

Software Drivers Vostro 1400 1

Norwegian - Vista Business (32Bit OS) 1

Norwegian Microsoft Works 8.0 (Word Processor, Database) with Recovery CD 1

English Adobe Reader 7.0.8 1

Norwegian Antivirus McAfee 8.0 - 3 Yrs Subscription 1

Base Warranty - 1 Year Business Hardware Support - Next Business Day 1

3 Year Business Hardware Support - Next Business Day 1

No Accidental Damage Support 1

** Vista Business Introduction Online Training (30 Days) 1

To access Online Training or free trial, please go to www.learndell.com/euro to register 1

Vostro Notebook Order - Norway 1

Dell Internet Order. 1

Lenke til kommentar

hehe, okay. Er vel nok av andre ting i klage på :)

 

Har forresten sittet og brukt pc'n i 1 time nå uten å høre pipelyden i det hele tatt, selv når jeg la øret mot venstresiden. Mulig den dukket opp nokså lavt i 1min, men en klar forbedring fra tidligere idag. Prøvde å kjøre company of heroes som er et nokså krevende spill, og hørte ingen pipelyd da, verken med eller uten headsett på. Skal følge med de nærmeste dagene om den kommer tilbake igjen.

Endret av heriksen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Nå har komponenter blitt byttet - igjen. Og problemet vedvarer. :'(

9492893[/snapback]

 

Han byttet alle komponenter i pc'en i dag, virker som problemet vedvarer her også, jeg får se litt nærmere på det når jeg kommer hjem i dag. Sannsynligheten for at jeg må sende inn pc'en er nok stor =/

Lenke til kommentar

noen som har erfaringer med reinstallasjon av OS på Vostro 1500?

Fikk den levert med gøyale Vista Home Basic..

Hadde planer om å installere Vista Business (MSDN AA lisens), og Ubuntu.

Men den nekter, Vista Business, Ubuntu, og XP nekter å oppføre seg, ufullstendinge installasjoner og bare trøbbel. XP klagde over pci.sys, Vista sin blåskjerm var for kjapp til at jeg fikk med meg noe (tipper det er pci.sys her også) og rebootet maskinen for å prøve å boote enda en gang.

Ubuntu klagde over

 

/bin/sh: can't access tty; job control is turned off

(initramfs)

 

ENESTE som funker er vista'en som fulgte med Dell'en. Har kjørt inn igjen ved hjelp av reinstallasjons-dvd'en

Lenke til kommentar
Ja. Bestilt 13 august, mottatt etter ca 3 uker.

9489561[/snapback]

Hvilke specs har din?

9494806[/snapback]

Min og min.. det er en firmamaskin. Specs er:

 

V1400 CORE 2 DUO T7300 2.00GHz

V1400 14.1" WXGA+ (1440 x 900) TrueLife

V1400 Matte Jet Black with 2.0 MP camera

Memory Dual-Channel 2048MB (2x1024) 667MHz DDR2 SDRAM

Hard Drive 160GB Serial ATA (7200RPM)

Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive

Battery Primary 9 Cell 85WHr LI-ION

Intel® Integrated Graphics Media Accelerator X3100 1

Finnish/Norwegian Modem Cable and Adapter Internal V.92

European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module, for Vista

Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card, EUR

Norwegian - (QWERTY) - Internal Keyboard

Norwegian - Vista Business (32Bit OS)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
noen som har erfaringer med reinstallasjon av OS på Vostro 1500?

Fikk den levert med gøyale Vista Home Basic..

Hadde planer om å installere Vista Business (MSDN AA lisens), og Ubuntu.

Men den nekter, Vista Business, Ubuntu, og XP nekter å oppføre seg, ufullstendinge installasjoner og bare trøbbel. XP klagde over pci.sys, Vista sin blåskjerm var for kjapp til at jeg fikk med meg noe (tipper det er pci.sys her også) og rebootet maskinen for å prøve å boote enda en gang.

Ubuntu klagde over

 

/bin/sh: can't access tty; job control is turned off

(initramfs)

 

ENESTE som funker er vista'en som fulgte med Dell'en. Har kjørt inn igjen ved hjelp av reinstallasjons-dvd'en

9494703[/snapback]

 

Jeg går ut ifra at du trykker på F12 når du ser dell skjermen i boot-up?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Etter at dell karen hadde installert alt virker ikke det trådløse nettverket lenger! :dontgetit: Når jeg trykker på device manager og sjekker på network så står det at intel wireless pro et eller annet så driveren virker. Den virket før også uten ekstra installasjon av drivere så den er grei, men lampen på pc'en lyser ikke for det trådløse nettverket. Og ja, jeg har skrudd knappen på, prøvd å skru av og på igjen og restarta uten at det hjalp :no:

 

Pipelyden er der fortsatt, men jeg kan ikke høre den i headphones lenger.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
har sittet og spilt FEAR i nesten to timer nå uten å høre noe til pipelyden. Pc'en ble ganske varm, merket varmen langt unna ventilen på venstreside. Men jeg har ingen planer om å ha den på fanget, så det er ikke noe problem.

9495353[/snapback]

 

Jeg har ikke spillt så mye med den enda, men til internett og desktop blir den ikke varm i det hele tatt :)

Lenke til kommentar

Jeg går ut ifra at du trykker på F12 når du ser dell skjermen i boot-up?

9495109[/snapback]

 

 

japp, har formatert saken nuh, fjernet alle partisjonene (var vel 4 til sammen, blant annet MediaDirect, noe diagnosegreier, OS, og en til)

 

og jeg brente en cd med chipsetdrivere, på noen få kilobyte, på bakgrunn av en liten mistanke om at de Windows leverte var ustabile. Og gjett hva!

 

Vista Business installasjonen er fullført! skal til å logge meg på den nå :D

 

men ut i fra det jeg har lest om Ubuntu og Vostro så kan det bli en stor utfordring for meg som har ingen annen erfaring med linux enn å installere det, og slette det igjen etter noen dager.. >_>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...