Gå til innhold

Dell Vostro tråden.


Anbefalte innlegg

Kobla til headsett i dag, og da hørte jeg denne pipelyden i headsettet. Ganske iriterende lyd.

Hvis jeg ringer til DELL, vil de da komme til meg å fikse dette med lyden da, eller må jeg sende den inn?

Jeg har vell også en angrerett, og kan sende den tilbake innen 2 uker eller noe sånn, eller tar jeg feil da?

Endret av Stianlol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741
Kobla til headsett i dag, og da hørte jeg denne pipelyden i headsettet. Ganske iriterende lyd.

Hvis jeg ringer til DELL, vil de da komme til meg å fikse dette med lyden da, eller må jeg sende den inn?

Jeg har vell også en angrerett, og kan sende den tilbake innen 2 uker eller noe sånn, eller tar jeg feil da?

9524264[/snapback]

 

Dell kommer å fikser den på stedet. Er helt kurant å fikse denne pipelyden i headsettet.

Lenke til kommentar

Jeg bestillte en Vostro 1400 den 31. august, men produksjonen er fortsatt ikke startet. Hvor lenge før fristen bør produksjonen ha startet for at jeg kan være rimelig sikker på at maskinen kommer innen leveringsfristen?

 

Jeg håper forøvrig den blir et par uker forsinket. Jeg har ikke et akutt behov for laptoppen akkurat nå, og hvis den blir forsinket skal jeg jaggu få ned prisen enda mer. :p

Lenke til kommentar
Jeg bestillte en Vostro 1400 den 31. august, men produksjonen er fortsatt ikke startet. Hvor lenge før fristen bør produksjonen ha startet for at jeg kan være rimelig sikker på at maskinen kommer innen leveringsfristen?

 

Jeg håper forøvrig den blir et par uker forsinket. Jeg har ikke et akutt behov for laptoppen akkurat nå, og hvis den blir forsinket skal jeg jaggu få ned prisen enda mer. :p

9525106[/snapback]

 

 

Du kan nok bare lene deg tilbake i godstolen og vente. Bestilte min 1400 den 6. august og er fortsatt ikke i produksjon :no: Så du kan nok regne med at den blir utsatt minst en gang.

Lenke til kommentar
Kobla til headsett i dag, og da hørte jeg denne pipelyden i headsettet. Ganske iriterende lyd.

Hvis jeg ringer til DELL, vil de da komme til meg å fikse dette med lyden da, eller må jeg sende den inn?

Jeg har vell også en angrerett, og kan sende den tilbake innen 2 uker eller noe sånn, eller tar jeg feil da?

9524264[/snapback]

 

Spar heller tid og prøv å fikse pipelyd problemet slik.

 

Her er oppskriften:

 

Programmet som kan hjelpe deg heter RMclock

Finn den på google og last den ned.

 

og her kommer en liste med tre forskjellige ting du kan prøve med det programmet.

 

1: Last ned RMClock og kryss av i boksen som heter "run HLT command when idle."

2. Gå i bios og disable C4 Sleep mode (det kommer til å redusere litt av levetiden på batteriet ditt)

3. I RMClock er det valg som heter "enable popdown mode" kryss den av, og "enable popup mode" må du ta bort krysset fra. Det kommer til å kjøre CPUen i lavere strømbruk modus.

 

Prøv disse tre metodene hver for seg.

 

Lykke til!

 

-AMDXP

Lenke til kommentar
Noken som veit korleis en sjekker kva merke/type skjerm en har ? på enhetsbehandling står det kun "standard skjerm" og "generisk PnP skjerm"

med vista altså..

9522935[/snapback]

 

 

http://support.euro.dell.com/support/index...c=no&l=no&s=gen

 

Velg her hva modell du har, så skriver du inn service taggen, på leveranse ordre står det hva slag's skjerm du har, fabrikatet får du vel ikke hvite, for alle lager skjermene etter Dell's spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

Spar heller tid og prøv å fikse pipelyd problemet slik.

 

Her er oppskriften:

 

Programmet som kan hjelpe deg heter RMclock

Finn den på google og last den ned.

 

og her kommer en liste med tre forskjellige ting du kan prøve med det programmet.

 

1: Last ned RMClock og kryss av i boksen som heter "run HLT command when idle."

2. Gå i bios og disable C4 Sleep mode (det kommer til å redusere litt av levetiden på batteriet ditt)

3. I RMClock er det valg som heter "enable popdown mode" kryss den av, og "enable popup mode" må du ta bort krysset fra. Det kommer til å kjøre CPUen i lavere strømbruk modus.

 

Prøv disse tre metodene hver for seg.

 

Lykke til!

 

-AMDXP

9527268[/snapback]

 

Skal prøve det, men jeg lurer på en ting angånde punkt 1.

På min stasjonære er ikke "Use OS load-based managment" på, men det er det på vostroen. Skal denne da være av eller på?:p

Lenke til kommentar
blir bare mer og mer irritert over den lyden for hver eneste dag som går. seriøst grunn nok til å velge en annen laptop. ;)  noen som kjører xp på sin vostro? hvordan funker det, rent ytelsemessig?

9534699[/snapback]

 

jeg regner med at jeg kommer til å kjøre dual boot (bruke XP til alt annet, og bruke Vista for spill som MÅ ha vista). Så vi får se ;)

 

"ARRIVED COMPLETE AT SORTING HUB" i dag, så regner med at jeg har den på døra på tirsdag. Menneh....jeg vil gjerne hente den i byen (Økern tror jeg de er på). Hva er fremgangsmåten for å plukke den opp på "hub"en i Oslo? :p

Lenke til kommentar

Dette er tatt ut fra tråden: "Den store Dell XPS m1330 tråden"

 

 

 

FY faen, jeg tror faen meg det løste hele jævla problemet jeg. Pipelyden min forsvant nå. Jeg har bluetooth-modulen og deaktiverte muligheten for windows å skru av denne for å spare strøm. Jævlig bra.

 

EDIT: Unnskyld all banningen, jeg ble bare utrolig fornøyd nå. Fikk også 6-celler batteriet mitt i dag, som jeg tok som kompensasjon for lang levering.

 

Dette innlegget har blitt redigert av Autopsy: 17/09-2007 : 20:54

 

 

--------------------

 

 

 

hmm... Skrudde av blåtann-strømstyringen og jeg har enda ikek hørt noe lyd.

 

GIr svar øyeblikket lyden kommer igjen(noe jeg har på følelsen at den vil gjøre)

 

 

 

 

Haha, tror jammen BT-trikset funka her også, jeg har bare hørt lyden om jeg la øret helt inntil touchpaden, men i det jeg fjerna haken i checkboksen for BT antenna (jeg har antenna btw) så forsvant lyden tvert. Har testa flere ganger. Enkel fiks på en stort j..... problem om det faktisk funker for de som er enda mer plaga enn meg.

 

Hos meg funka det derimot bare hvis BT antenna var aktiv, om jeg skrur den av så kom lyden tilbake med en gang. Uansett, om det funker så er det en grei fiks inntil de finner ut en annen varig løsning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Var så uheldig å søle litt vann på bærbare PC-en. Men det la seg fint oppå kabinettet og på touchpadden, virket ikke som at noe kom igjennom skallet og var lett å fjerne. Alt virker som normalt :)

 

Ang. strømsparingstipet et par poster opp, er dette den power save valgene man kan gjøre på strømmen på selve PC-en?

Lenke til kommentar

bah.. det løste jammen problemet her også, fantastisk... eneste som er litt kjipt er den lyden jeg har i headset`et. den er der fortsatt, enten jeg har i strømkabelen eller ikke. anyway, herlig at jævelskapet kun eksisterer i headsetet nå, ettersom jeg har lest at flere har fått det fiksa ved et kort besøk av dell!

Lenke til kommentar
bah.. det løste jammen problemet her også, fantastisk... eneste som er litt kjipt er den lyden jeg har i headset`et. den er der fortsatt, enten jeg har i strømkabelen eller ikke. anyway, herlig at jævelskapet kun eksisterer i headsetet nå, ettersom jeg har lest at flere har fått det fiksa ved et kort besøk av dell!

9539413[/snapback]

 

jeg vurderer faktisk eksternt lydkort til min kommende Vostro 1500. Er det verdt å kjøpe noe bra, mon tro?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
bah.. det løste jammen problemet her også, fantastisk... eneste som er litt kjipt er den lyden jeg har i headset`et. den er der fortsatt, enten jeg har i strømkabelen eller ikke. anyway, herlig at jævelskapet kun eksisterer i headsetet nå, ettersom jeg har lest at flere har fått det fiksa ved et kort besøk av dell!

9539413[/snapback]

 

Hører du ingen lyd at all? Ikke hvis du legger ører helt nede ved venstre side av tochpadden (der hvor harddisken er plassert).

Lenke til kommentar
bah.. det løste jammen problemet her også, fantastisk... eneste som er litt kjipt er den lyden jeg har i headset`et. den er der fortsatt, enten jeg har i strømkabelen eller ikke. anyway, herlig at jævelskapet kun eksisterer i headsetet nå, ettersom jeg har lest at flere har fått det fiksa ved et kort besøk av dell!

9539413[/snapback]

 

Hører du ingen lyd at all? Ikke hvis du legger ører helt nede ved venstre side av tochpadden (der hvor harddisken er plassert).

9539752[/snapback]

 

 

hvis jeg f.eks setter i gang 3dmark06 og legger øret på baksiden av pc`n under hdd`n hører jeg lyden, ja, men merker absolutt ingenting når jeg har trynet i normal avstand fra pc`n. og det er vel strengt tatt det jeg bryr meg om også.. denne pc`en er mer stillegående nå, enn min gamle IBM X31 var, og den er tilnærmet lydløs. lyden i headset`et er akkurat slik lyden er i headset`et på enkelte pc`er der strømkabelen er i. forskjellen her er at den er der til enhver tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...