Gå til innhold

Bilder som forandret verden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde forventet å se bilder fra 11. sep. 2001.

9042647[/snapback]

 

Det er da et bilde derfra? Han fyrn som faller på hodet..

 

Anyway, det er skremmende å se at de fleste bildene handler om Krig, terror, sult og rasisme.

 

Var liksom kun 2-3 bilder der som hadde noe positivt i seg :(

 

Får en til å tenke litt over hva som skjer/har skjedd rundt om i verden.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
The picture shows her at about age nine running naked after being severely burned on her back by a napalm attack.

j.jpg

Dette bilde mener jeg huske er iscenesatt. Jenta på bilde lever fortsatt, og hun har senere fortalt hvordan bildet ble tatt. Napalmen er bare tull. Soldatene er heller ikke soldater, de har kledd seg ut.

Lenke til kommentar
Anyway, det er skremmende å se at de fleste bildene handler om Krig, terror, sult og rasisme.

 

Var liksom kun 2-3 bilder der som hadde noe positivt i seg :(

 

Får en til å tenke litt over hva som skjer/har skjedd rundt om i verden.

9042685[/snapback]

 

Det er en påminnelse for hva slags grusom verden vi lever i.

Endret av shizz kebab
Lenke til kommentar
Synes ikke det bilde har så mye med det å gjøre, Syncronautus.

9042506[/snapback]

Det har absolutt mye med temaet å gjøre; hadde det ikke vært for Hindenburg hadde kanskje dagens luftfart sett ganske annerledes ut. Ulykken satte en definitiv stopper for zeppelinerne, som på den tiden var veldig suksessfulle. Fordi amerikanerne ikke ville eksportere helium, brukte skipet ekstremt brannfarlig hydrogen til oppdrift i stedet. Uten denne hendelsen ville man trolig satset mer på luftskip, men det viktigste bildet av ulykken, det som ble trykket i verdens aviser, er et litt annet.

Hindenburg_burning.jpg

 

Anyway, det er skremmende å se at de fleste bildene handler om Krig, terror, sult og rasisme.

 

Var liksom kun 2-3 bilder der som hadde noe positivt i seg :(

 

Får en til å tenke litt over hva som skjer/har skjedd rundt om i verden.

9042685[/snapback]

 

Det er en påminnelse for hva slags grusom verden vi lever i.

9042748[/snapback]

Ikke ta det så tungt, jeg vil heller si det sånn: Mennesket er tross alt designet for å ha det greit og problemfritt, det er da vi trives og formerer oss. Derfor er bilder av død og fordervelse mye sterkere enn bilder av folk som har det bra, og derfor blir førstnevnte mer kjente. Koselige bilder finner man i tusentall i alle verdens familiealbum, men de er ikke så sensasjonelle. :)

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Dette bilde mener jeg huske er iscenesatt. Jenta på bilde lever fortsatt, og hun har senere fortalt hvordan bildet ble tatt. Napalmen er bare tull. Soldatene er heller ikke soldater, de har kledd seg ut.

9042732[/snapback]

 

Du husker riktig. Jeg ble første gang fortalt det på kunsthistorie grunnfag, av alle ting.

Lenke til kommentar
Hvor er månebildet? Joda, er et bilde av jorda med månen som forgrunn, men jeg vil si at bildet av Armstrong og Aldrin på månen var mer wow-følelse, men det er kanskje bare meg.

 

Savner også Hindenburg fra lista.

9042809[/snapback]

Begge bildene du savner er bilder som er utelatt fordi det er snakk om hendelser som er blitt fotograferte, ikke bilder som har rystet verden. Det finnes en milliard bilder tatt av 9/11, men det var mannen som hoppet som fikk oppmerksomheten nå, ikke flyene som traff eller bygningene som raste. På samme måte er Hindenburg og månelandingen hendelser, men ikke bilder som fortjener plass.

 

 

Fin samling, avataren var selvsagt på plass =D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...