Gå til innhold

hvordan kvitte seg med mordersnailer for godt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer nettopp inn fra en vellykket jakt. Først plenklipping med en sinna bensindrevet gressklipper (6,5 hk!). Mange snegler ble til min store glede kappet i to, tre eller flere deler. Deretter gikk samboeren min etter med en grillklype og plukket en pose full av de som overlevde gressklipperangepet. Til slutt strødde jeg 1 kg Ferramol rundt omkring der jeg vet at de dukker opp.

 

Skulle nok gi jævlene en vekker, tenker jeg.

Lenke til kommentar

Det er jo den tungvindte måten (plukking).

 

Helgjødsel (troor jeg) skal visst være det rene vidundermiddel. Det dreper alle slags dyr på bakken (svartsnegler også...)

 

Men ugrass, og blomster osv vokser visst som fy av det. Så det spørst jo hva du liekr best; å luke eller å plukke opphakkede sneiler...

Lenke til kommentar
Det er jo den tungvindte måten (plukking).

9019793[/snapback]

Barnearbeid... :whistle::cool:

 

Ansett barn på saken, gi dem hver sin plastikkspade så ordner resten seg av seg selv. De synes bare det er moro å fylle bøtter med snegler :)

Endret av rtr
Lenke til kommentar
Det er jo den tungvindte måten (plukking).

9019793[/snapback]

Barnearbeid... :whistle::cool:

 

Ansett barn på saken, gi dem hver sin plastikkspade så ordner resten seg av seg selv. De synes bare det er moro å fylle bøtter med snegler :)

9019908[/snapback]

 

"Mat" liksom ;)

 

Neida, men det spørs jo hvor fort de kommer tilbake igjen da.

Lenke til kommentar

Få deg en moskusand. De er for det første trivelige dyr, dessuten er de eksperter på å spise drepersnegler - det er livretten deres. Det finnes faktisk folk (har jeg hørt) som leier ut moskusender til hageeiere for å bekjempe disse slimete, ekle kvalme klumpene (ikke naboen din altså, men drepersneglene).

Lenke til kommentar

Moskusender er ikke dyre, og de tar sneglene etterhvert som de kommer.

Ellers kan du sette ut en liten skål med øl, dette gjærer i kroppen deres og de dør (litt ekkelt å våkne hver morgen med en skål full i øl og snegler i hagen, men fortsatt..).

Ellers kan du blande eddik og salt i en spruteflaske og gå til angrep. Det er underholdning i samme slengen. Men vær forsiktig med plantene dine, da de ikke har godt av så alt for mye salt. :p

Lenke til kommentar
Moskusender er ikke dyre, og de tar sneglene etterhvert som de kommer.

Ellers kan du sette ut en liten skål med øl, dette gjærer i kroppen deres og de dør (litt ekkelt å våkne hver morgen med en skål full i øl og snegler i hagen, men fortsatt..).

Ellers kan du blande eddik og salt i en spruteflaske og gå til angrep. Det er underholdning i samme slengen. Men vær forsiktig med plantene dine, da de ikke har godt av så alt for mye salt. :p

9071993[/snapback]

 

Det kan fort bli grå/døde flekker i plenen der du har salt.

Lenke til kommentar

Her er det ikke en eneste snegl.

 

Det at de formerer seg på egenhånd gjør vel sitt til at man aldri kommer til å bli helt kvitt dem. Hva med å lage en saltbarriere rundt eiendommen? Litt ugunstig om det er snakk om mange mål men.

 

Sakset fra et random sted på verdensveven:

 

"Hørte på P4 i dag tidlig at nå er snegle-løsningen her:

 

En liten rundorm som finnes i norsk natur...

Utblandet i vann vil parasitten ta knekken på mordersneglen. Nemaslug heter stoffet som inneholder disse små ormene, og det vil ikke ta lang tid før midlet er å få kjøpt i butikkene."

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...