Gå til innhold

Pink Floyd - anbefaling og diskusjon


1915

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det eine tilfellet der Oh, by the way kan gjere nytte for seg.. Det er utruleg at ein i dag når plateindustrien blør kan finne på å gje ut bokssett med plater utan å remastre, utan booklets, feil på gatefoldene og utan at det vert noko særleg billegare enn å kjøpe platene ein etter ein. Det einaste nye med Oh, by the way er vel artworket og plakatane?

Lenke til kommentar
Er litt "lei" The Dark Side of the Moon (man blir jo aldri lei :p).

Jaså? Har du hørt SACD-utgaven av "Dark Side" ?

 

30-års jubileumsutgaven kom som en hybrid-plate med både CD-stereo og SACD-flerkanalsmix. Det er nok mange som har den uten kanskje å ane hva de egentlig eier. Og dette er musikk som virkelig passer i alle rommets hjørner.

 

Det finnes en flerkanals DTS-versjon av "Dark Side" også, som kan brukes av (noen av) de som ikke har en SACD-spiller. (Men de må ha en DTS-dekoder i enten spiller eller forsterker.)

Lenke til kommentar

Nei, den har jeg ikke hørt. Jeg har ikke en dedikert SACD-spiller. CD-spilleren min har heller ikke DTS-dekoder. Liker CD-er som ikke er ”digitally remastered”

Og når jeg sier ”lei” mener jeg at det er andre Pink Floyd album jeg kan komme nærmere innpå. TDSOTM er en fantasisk plate som jeg kan ”legge litt på hylla” for man ”man blir jo aldri lei” som jeg også sa.

Lenke til kommentar
Nei, den har jeg ikke hørt. Jeg har ikke en dedikert SACD-spiller. CD-spilleren min har heller ikke DTS-dekoder. Liker CD-er som ikke er ”digitally remastered”.

Jeg lurer på om det er nok at forsterkeren har DTS-dekoder ... Jeg bruker min DVD-spiller og hjemmekino-receiver til å spille disse DTS-CD'ene som jeg "fant" en gang ...

 

Når musikken leveres på CD og original-opptakene ble gjort på flerkanals båndopptakere (analoge, men dog), da har jeg ikke noen problemer med "digitally remastered" i utgangspunktet. Måten det er gjort på kan selvsagt diskuteres i mange tilfeller. Men det er vel ikke så mange som driver med "analog remastering" heller ...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har selv en del Pink Floyd LP'er (vel, mamma sine teknisk sett, men jeg som "har" dem). LP cover > cd cover uansett utgave imo :p

 

Vet noen om det finnes live opptak (med video) av sanger fra Animals? Vet at Roger Waters spiller Dogs på In the Flesh Live. Hadde ikke gjort meg noe å ha Pigs og Sheep live også.

Lenke til kommentar

De fleste albumene er bedre enn The Wall imo.

 

Wish You Were Here, Animals, Meddle, The Dark Side of the Moon samt live albumene Live at Pompeii og Delicate Sound of Thunder er alle bedre enn The Wall etter min mening.

 

Syns faktisk ikke The Wall er all that uten å se filmen samtidig. Men for all del, ikke et dårlig album, liker bare de andre bedre.

Lenke til kommentar

Enig som fy, der. High Hopes er en av de få gode sangene på den plata.

 

Inside Out er vel den beste boka om Pink Floyd skulle en tro. Det er jo mye mer interessant at et bandmedlem skriver, enn en musikkjournalist. Jeg har selv ikke lest den, men har lest tre biografier om bandet, hvor alle blir litt for like. Gleder meg til å starte på Inside Out ihvertfall.

 

Er vel en del som har lest den her?

Lenke til kommentar

Eg har lese både Inside Out og Pigs Might Fly og dei er båe gode bøk. Når det gjeld Inside Out har Waters ein god kommentar

om Inside Out. Det er inga grunn til ikkje å lese nokon av bøkene, uavhengig av forfattar. Det er sjølvsagt større skilnad på ei bok skrive av eit bandmedlem og ei skrive av ein musikkjournalist enn to bøker båe skrive av musikkjournalister. Eg har ikkje lese andre biografiar om Pink Floyd, men eg er nøgd med Inside Out og Pigs Might Fly og har høyrd at av biografiar er Pigs Might Fly ein av dei, om ikkje den, beste.
Lenke til kommentar
Jeg har hørt en del på The Finale Cut og The Division Bell. Gode plater begge to, mye godt innhold. Jeg tror jeg setter ”High Hopes” som den beste låten fra The Division Bell. Noen enige?

Veldig behagelig å høre på ivertfall, begge platene.

high hopes på førsteplass, på the division bell. ja må sei meg enig der :)

 

har ikkje sett så mykje diskusjon rundt albumet obscured by clouds.

obscured by clouds er jo heilt rått også, i likheit med alle andre pink floyd album :)

Lenke til kommentar

Marooned og Inside Out er to andre gode låtar frå The Division Bell, TDB er generelt eit par hakk over A Momentary Lapse of Reason.

 

Obscured by Clouds, derimot, er heilt fantastisk. Herleg avslappande og med gode tekstar. Er det nokon som har sett filmen? Eg har nett kjøpt More, men ikkje fått sett den enno. Eg har eigentleg ikkje store forhåpningar, men alle desse filmane Pink Floyd laga musikken til høyrer heime i samlinga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...