Gå til innhold

Pink Floyd - anbefaling og diskusjon


1915

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, post-Waters albumene er mye dårligere en de andre albumene av Pink Floyd. A Momentary Lapse of Reason er jo ei forferdelig kjedelig plate. Den fenger ikke i det hele tatt, og fåtallet av gode sanger preger plata. Liker ikke Gilmours stil på 80-tallet, og det er vel en stor grunn til at jeg hater AMLoR.

 

The Division Bell er bedre, og har noen gode sanger. High Hopes er jo fantastisk, og Marooned er nydelig. Resten av plata er over middels, men i forhold til Pink Floyd-standarden blekner den i forhold til store mesterverk som Dark Side of the Moon, The Wall, Meddle et cetera.

Endret av Badering
Lenke til kommentar

Å kalle den dårlig tar jeg nesten, men bare nesten, som en personlig fornærmelse. Terminal Frost og One Slip er en av mine to favoritter, så at de ikke fenger deg betyr vel ikke mer enn at du ikke likte albumet. Musikk er sjelden en objektiv vitenskap, det er snakk om subjektive oppfattelser av hva man liker og ikke..

Lenke til kommentar

Nettopp :)

 

Liker ikke stemningen og stilen i albumet. Det blir på en måte veldig 80-talls (for min del er det uendelig negativt ;) ), og fraværet av Waters merkes veldig. Jeg foretrekker Gilmours arbeid på 70-tallet og nå (On An Island er et nydelig album), men på 80-tallet dreit han på draget.

 

IMO. Godt musikk er subjektivt!

Lenke til kommentar

Bump. Mer Pink Floyd.

 

I dag har jeg lyttet til The Final Cut på CD-spilleren min, pent album, lenge siden jeg har hørt det sist. Bedre enn jeg husket.

 

I går sto The Wall (begge CDene), Atom Heart Mother og The Division Bell i CD-spilleren min, men jeg ble ikke helt ferdig med å høre på The Division Bell, bare til Poles Apart. Det er forresten en fantastisk sang, bevis på at post-waters pf ikke er så verst.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei folkens.

Har vært fan helt siden min far hjernevasket meg med musikken deres, og takk for det. Men det er med røde kinn jeg sier at jeg ikke eier et eneste Pink Floyd album. Hjelp. Jeg har brukt min fars gamle Pink Floyds vinylplater stort sett. Men nå er tiden inne for mitt første kjøp. Hva skal jeg velge?

Jeg har veldig lyst på Meddle, men samtidig er The Wall mye musikk for pengene. Er litt "lei" The Dark Side of the Moon (man blir jo aldri lei :p). Er åpen for det meste.

Kom igjen! :fun:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...