Gå til innhold

Mimretråd: Hvem hadde AMD XP 2500+ Barton?


Ni kon

Anbefalte innlegg

Har samme cpu her og, har vært trofast i snart 3 år,fic hk, 1024 MB PC3200 RAM, Seagate 120 GB(8 MB catch), og FIC ATI RADEON 9600 se :!: , strømforsyninga er det eneste jeg har byttet. Nærmer seg en oppgradering

 

Comandore 128, 386, Pentium 90, Pentium 200, AMD K6 500, Celeron 430, Celeron 500, PIII 500, AMD DURON 1000 MHz, AMD Duron 1400 MHz, AMD XP 2500

Endret av xertus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en slik jeg også, tre faktisk.

 

De døde av forskjellige grunner, en (den første) kjørte faktisk ett halvt år som lobotomert, grunnet en stor tung kjøler, klønet ungdom og uflaks under monterting av kjøler. Knuste en del av ytterkanten på kjernen, men den funket fortsatt en god stund uten nevneverdige problemer.

 

PCen kjører nå hos min bror som kjører både Oblivion og andre spill som fortsatt per idag regnes som krevende.

 

Savner nå å ha stasjonær, blir vel kanskje å kjøpe det igjen etterhvert. Kjedelig med laptop som ikke kan åpnes eller noe. :(

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at dere kan kalle det gode gamle dager...i de virkelige gode gamle dager gikk tida med foran en Amiga 500. Satt nettopp og så på demoer fra den tiden.

8972587[/snapback]

Dette kan vi fortsette med i en god stund. Mine gamle dager hopper tilbake i C64. Mens andre kommer til å poppe frem med hullkort-maskiner, etc. :p

 

Men, jo... Hadde A7N8X Deluxe med en XP2500+ Barton for en liten stund siden.

Endret av shabador
Lenke til kommentar

AMD XP 2500+ Barton på et Epox 8rda+ hovedkort. Prosessoren var selvfølgelig overklokket til 3200-hastighet. :D

 

Overnevnte kombinasjon, sammen med 1 Gb Apacer DDR 3200 ram og et Ati 9500 non-pro kort (med omegadrivere og 9700 softmodden), gav fin fin ytelse i dataspill. :thumbup:

 

Har faktisk mange av komponentene stående i boden, så jeg burde vel vurdere å skru sammen et system. Men jeg synes kjøp av AGP-kort (mangler dette) er ganske idiotisk sånn generelt sett.

 

Edit: Glemte å nevne at maskinen var rene varmeovnen...

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar

Kjøpte inn 2 stk 2500+ som ble behørig modifisert til å kjøre på mitt Tyan Tiger dual cpu hovedkort.

Klokking var ikke dette hovedkortets sterke side, men jeg fikk da opp hastigheta til 3200+ ved hjelp av tynne kobbertråder som jeg bøyde til og puttet ned i prosessorsokkelen.

 

Hovedkortet døde desverre da vannkjølinga sprang lekk. :(

Prosessorene lever enda herrens glade dager i 2 andre maskiner! :D

Endret av Arnulf
Lenke til kommentar

Gamle dager?

Allerede?

 

Kona bruker min "gamle" maskin, og den kjører Vista Ultimate (avslått DreamScene og Sidepanel da) funker fint det :cool:

 

Se sign.pc2

 

EDIT:

Gamle dager ja :)

husker min første pc....

Compac Deskpro med Pentium 166mhz og trur det var 16mb skjermkort på 17" skjerm :thumbup:

DEN var rå(dyr)

Spilte FlightSim og var helt i himmelen, bokstavelig talt :!:

Endret av Rastafari475
Lenke til kommentar

husker jeg var nede på lokalforhandleren, han hadde et brett med bartoner, da var det bare å finne den med lavest batch nr husker jeg :D. gutta på sjappa var like nerdete som meg så vi prata litt klokking mens vi var innom.

 

fsb opp i 200 og man hadde en 3200+ :D. good times. bytta den mot en xp-m2400 som nå er klokka til 2.5ghz, står fortsatt i desktop maskina. funker fjell

 

maxklokk på vann med mobilen er vell 2.9ghz

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Har hatt flere XP2500+ Barton, har en som HTPC enda, og en som driver en filserver :thumbup:

MEN de beste var mobileversjonene (XP2400+ mobile @ 35W), har hatt 2 maskiner med de CPUene på ASUS A7M 266-D som gikk på henholdsvis 2500 Mhz og 2400Mhz med over 160 Mhz FSB :dribble:

Sitter nå med en tredje dual XP mobile som allround maskin, skikkelig arbeidshest :love:

Sitter nok med denne intill AMD kommer med de nye prosessorene... -med vettig hastighet :w00t:

Alle med luftkjøling !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...