Gå til innhold

Mimretråd: Hvem hadde AMD XP 2500+ Barton?


Ni kon

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Hadde 3 stk for "leenge" siden. :D

1 "vanlig" (dvs. "låst") som jeg kjørte på 200x11.

1 "ulåst" som gikk på alt fra 200x11 til 200x12.5 i ett Epox EP8-KRAI (Via KT600).

Og til slutt en XP-M 2500+ som satt i A7N8E-Dlx som kjørte 200x12 "24/7".

 

Savner dem ikke.. de gjør tjeneste den dag i dag for noen "WOW'ere"..

 

I forhold til det meste av det jeg klokker/bruker idag er/var de trege som lus på tjærekost.

Men den gang var det "kickass products".. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har fremdeles en xp2500+ og en sempron 2500 socket a liggende i skuffen jeg, funka flott sist jeg testa de..og i serveren står en xp2800+ og tikker og går..dog på et dårlig hovedkort..

 

er ikke gamle dager for meg dette, jeg bytta til c2d i februar ^^

gamle dager for meg er pre 486 dx2...og opp til p233mmx, etter det gikk det på socket a til 2007..hehe

Lenke til kommentar

Når eg tenke over det så har eg hatt BÅDE xp1900+ OG xp2500+ :!: 1900+ blei avretta ved kjernenedsmelting når den første strømforsyninga mi leika suicidebomber :( men da var det Abit Hk (huska ikkje kas) og 2500+ som tok over :D den blei overklokka til 2.1ghz, og kjørte stabilt på det helt til eg skaffa nytt for 2 år sida. delane blei liggande i kjelleren, og når eg no fikk tak i ei strømforsyning og kom på at det låg der nede og samla støv, så naska eg et kabinett og skal sette det sammen igjen i garasjen :thumbup: 1gb ram e seff et must :D

 

EDIT: sette opp i garasjen fordi mutter'n ikkje vil ha meir dataskruing utover kjøkkenbordet :p

Endret av olz
Lenke til kommentar

Husker2500+ var den andre xp-cpuen jeg hadde. Dette var en mørk periode som jeg ikke husker så veldig mye av. Mer nevnevedig var tiden da jeg hadde den legendariske Celeron 300A@450 på et abit BX440 kort.

Duron 700 cpuene var også legendariske for å koste like mye som snopet på en lørdagskveld og jeg tror faktisk jeg klokket den til 950 eller 1000MHz.

oi det var tider.

Lenke til kommentar

Hadde aldri 2500+. Jeg kjørte en 2800+ Barton en kort stund. Kjøpte den for et par hundre kroner av en bekjent, siden den hadde et knust hjørne, funka fint likevel. Den klokka ikke allverden, klarte vel 2,3-2,4 stabilt med brukbar luftkjøling. Likte aldri den CPU-en. ;) Den ble så solgt på QXL til en 600 kr, og inn kom en XP-M 2400+ Barton 35W, som klokket helt fantastisk bra. :)

 

Jeg hadde først et A7N8X Deluxe, men det ble byttet ut med et NF7-S mens jeg enda hadde en T'bred 2400+. Hadde vel 4 forskjellige NF7 til sammen. :p Har et liggende enda, men det virker selvsagt ikke. Skulle gjerne fått tak i et nytt og børsta støv av XP-M-en, men det er visst ikke så lett å få tak disse korta nå til dags.

 

Minnet var selvsagt diverse BH-5-brikker. Har fortsatt noen meget gode TwinMOS BH-5 liggende, samt et par elendige Corsair XMS3200LL BH5, og et par OCZ BH-6. Kunne fått en god del for disse om jeg hadde solgt dem i tide.

 

Aah, det var tider.

Lenke til kommentar

Som så mange andre her har jeg også Barton 2500@3200 på A7n8x deluxe. Faktisk dette systemet jeg sitter på nå! Aldri hatt noen problemer med ustabilt system, stabilt som fjell i flere år! aner ikke når jeg kjøpte dette, men det er endel år sida.

 

Kan ikke si annet enn at e er kjempefornøyd! Lurer på om det er mulig å gjøre et sånt kupp nå?

Lenke til kommentar
Sitter her med A7N8X Deluxe og Barton 2800 og har ingen planer om å bytte foreløpig. Holder fint til mitt bruk....

9074268[/snapback]

Veldig enig med den der. Sitter også på A7N8X og barton 2500, og eneste grunnen til at jeg nå skal oppgradere er tallknusingsoppgaver som rendering og enkoding, i tillegg til at den mangler SSE2 og 3 som desverre begynner å kreves av en del programmer.

Lenke til kommentar

litt OT kanskje, men som flere nevner her så er det jo minst en null for mye på MHz/PR-rating... :) Husker vi klokka Pentium 60 til 66 :w00t: - og min første overklokkingskjærlighet - en Celeron 333A som gjorde vanvittige 500 Mhz (!) Naboen hadde nettopp betalt over 6000 for en Pentium 3-450 prosessor - hehe, "Extreme Edition" i 1998 eller deromkring. :thumbup:

 

Men Barton 2500+ er da vel ikke så gammel? Har da faktisk en kompis som kjører en 2500+ på sin "daglig bruk" boks, og det er ikke lenge siden jeg kvitta meg med min jeg heller - i dag er det en C2D E4300 som sitter i boksen min, og ikke klokka en ekstra MHz....

 

 

...hmm dette er vel kanskje et tegn på at jeg begynner å bli litt gammel.... :!: :!: :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...