Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Driver og ordner med et lite prosjekt på jobb. Så er "database mannen" vår på ferie for tiden. Men tenkte jeg skulle få mest mulig klart til han kom igjen.

 

Har satt opp en sms server/gateway som kan motta sms og skrive til flatfil. Txt og xml. dette skal da importeres til en db. Usikker på hvilken db som kommer til å bli brukt. Men det spørs om det ikke blir MS siden vi kjører det til vanlig. I såfall hadde vel xml vært mest gunstig å bruke? Problemet? er bare at det lagres en ny xml fil for hver melding...

 

Uansett. Når meldingene kommer inn og blir lagret i en .txt fil blir de lagret slik:

 

28-jun-2007 11:48:53;+4798765432;innhold melding;

 

Tabellen må vel da bestå av "dato/tid", "avsender", "innhold", "melding"

Samnt en anne tabell som linker avsendernr med navn..

 

Innholdet i selve meldingen (det bruker skriver inn) skal innholde to ting. Hvis bruker feks sender inn "11 23" kan det bety 11 menn og 23 kvinner og skal dermed lagres hver for seg.

Er det mulig å få til dette på en ikke alt for komplisert måte?

 

Må bare spørre om forklaringen min er helt på jordet. En dag igjen før ferie så tenker ikke elt klart :) Men tenkte jeg skulle få ferdig mest mulig, og avtalt med de som skulle sende inn meldinger om hvordan den skal skrives slik at man klarer å behandle dataene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...