Gå til innhold

Datasupport under HWX.


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hadde vært ekstremt fett om dere hadde fått til en slaks avtale med f.eks komplett.no om å være til stede der, og få til en reprasjons seksjon for pc'er som har krasjet/bugga o.l

 

Må være ekstremt trist for folk som må avbryte lanet p.ga pcen :(

 

Dette er vell en dyr sak, tidkrevende o.l å få til, men jeg tror det er flere en meg som skulle ønske at det var noe slikt der..

Endret av Mathiassky
Videoannonse
Annonse
Skrevet

The eXperience har jo et crew dedikert til å hjelpe med dataproblemer, men en reperasjonsavdeling? Vel, det er jo ikke så mye man kan "reparere" i en maskin. Det ender som oftest med at man kjøper en ny del.

 

Og ja, du bør skifte emnetittelen. Ellers kommer en moderator på besøk.

Skrevet

Mitt poeng var igrunn å få til en avtale med komplett.no, der de stiller på hw-lan med en seksjon som reparer pc'er, selvsagt på brukerens regning da..

 

en moderator får helle komme og redigere :roll:

Skrevet

Kan ikke si så mye ang dette, men kan røpe at det er allerede prat om dette. Support-crewet (som i år ligger under Tech) vil hjelpe til med datatrøbbel (les softwaretrøbbel o.l.) . Hvis det er noe mer feil, vil disse bli henvist til "rette" innstans.

 

Men dette er som sagt noe det jobbes med, så stay tuned.

 

(redigerte emnetittelen, den var sucky)

Skrevet

Det er klart. Men det er også viktig å huske på at ikke alle er like gode på hardware-relaterte problemer som kan oppstå. Men som sagt er det dette noe vi kommer tilbake til når vi har mer info.

Skrevet

Flotters, fikk svar, har en ganske så ustabil pc og ville blitt litt leit om den krasjet der borte :(

 

Takker for positivt svar :)

Skrevet

Viktigste imo er deler til feilsøking som man feks kan låne mot depositum. Hvis det er et hardwareproblem er det ikke alltid like lett å finne ut hvilken del det er som har streiket.

Skrevet (endret)

Jeg føler egentlig at hvis "vi" skal stille med deler til feilsøking/support, så blir dette fort mye styr og en lite lønnsom bedrift. Tenk deg scenarioet: Kåre Nerd kommer og kvitterer ut et skjermkort til 2500,- og betaler 200,- i depositum. Vil Kåre Nerd komme tilbake med skjermkortet? Lite trolig. Ikke at jeg tror deltagerne på HWX kommer til å gjøre dette, men jeg håper dere skjønner poenget mitt. Det blir etter all sannsynlighet en eller annen form for datasupport under lanet, og det vil være tilstrekkelig i mine øyne.

Endret av Mathiassky
Skrevet

Joda, skjønner hva du mener. Men nå er det da ikke akkurat nødvendig med de dyreste delene til å drive feilsøking. Holder fint med et par skjermkort til 300kr, celeron og semptron prosessorer og noen forskjellige brikker med 256mb ram. Burde da ikke bli så alt for kostbart det? Men det kan det nok hende at det er bedre at folk kommer bort med pcn sin, en å låne med deler bort på plassen.

Skrevet

Helt klart. Har aldri hørt om noen andre lan som har en slik ordning, og ser heller ikke behovet for noe slikt. Hvis det er noe galt med pc'n kan man spørre andre deltagere eller, hvis det blir, søke hjelp i support-boden.

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...