Gå til innhold

Username / Nick opptatt!


Anbefalte innlegg

Jeg er sikkert bare en av tusener som opplever at nicket blir knabba. 10-12 år tilbake hadde jeg så mange forskjellige nick og skjønte fort at jeg måtte holde tunga rett i munnen og konsentrere meg om ett eneste brukernavn på de fleste tingene. Kjekt i forhold til venner og kjente, pluss enkelt å administrere alle spill, forum mm. :cool:

 

Vel de siste årene har jeg opplevd at flere bruker samme nick som meg til stor irritasjon! Dette er bare utrolig kjipt for det blir bare en ond sirkel hvor alle de brukerne må lage nye variasjoner av nicket til nye spill osv. :cry:

 

Erfaringer, løsninger, tips og triks ønskes velkommen. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finn på et nick som ikke er inspirert av verken bøker, film, spill eller noe annet. Og ikke noe som står i ordboka. Visst nicket er tatt så finner du på noe annet, ikke legg til en ekstra bokstav eller et tall.

 

Ord fra ordboka kan gå visst det er et gammelt fancy ord med en mening. Som et gammelt gresk eller latinsk ord.

Endret av NothgaliC
Lenke til kommentar

"Norske" nick pleier som regel å være lett å få ha i fred. Loffern skal jeg heller innrømme er såpass uorginalt at jeg selv nok har brukt det som fakenick i f.eks. CS for mange herrens år siden.

 

Legg til et helt ubrukelig norsk ord i tillegg till loffern, så har du det nok i fred til år 2050. :)

 

Tips:

 

SoveLoffern

HestLoffern, alle andre nick er teite. ;)

Lenke til kommentar
ignorer hva sovehest sa. Dette er ikke veien å gå for å få et originalt/bra nick.

8947176[/snapback]

Det siste jeg skrev i sist post var ironi.

 

Det siste jeg skriver i denne posten er ironi.

 

Og jeg vil nå i allerhøyeste grad si at "Sovehest" og "Bruktbil" er orginale nick.

 

Klart, trådstarter, du kan skrive nicket ditt med tall og tegn. Det er tøft og orginalt.

Lenke til kommentar

Ett nick i online spill er ikke noe en har enerett til, ettersom du ikke er den eneste i verden som har nicket.

 

seff, jeg kan debatere at jeg har hatt nicket i mange år, men det hjelper ikke når det som du diskuterer med er 13 og har null respekt for andre.

 

Forum er noe helt anna, der registrerer du nicket til ett passord, hadde det bare vert like lett i online spill :-)

 

BTW: Fritz <- hatt nicket siden før QuakeWorld kom :-)

Lenke til kommentar

huff, sliter nok med samme problem. Når jeg fant på nicket Saykin for 5 år siden var det ingen som hadde. Overalt hvor jeg registrerte meg så var det ingen som hadde brukt det som brukernavn eller spiller navn. Det var herlig, men siden jeg var en ganske aktiv online spiller så måtte det vel ende opp med å bli tatt det også da =/

 

Uansett, mitt tips til deg er å sette deg ned med et ark og en pen og skriv ned alle nick du kommer på. Så fort du syns du har nok så velger du ut den som høres best ut og er mest orginalt. Sånn jeg kom på nicket saykin. Ikke at det er så orginalt lenger da =/

Lenke til kommentar

Skulle vært en nettside eller sted hvor man kunne reservere nicket sitt, et sted for man kunne registrere seg for alle steder :p slik at alle nye applikasjoner\spill\nettportaler bare lastet ned en database derfra.

 

Denne blir jo selvsagt helt enorm, men hadde vært en løsning:P

Lenke til kommentar
Skulle vært en nettside eller sted hvor man kunne reservere nicket sitt, et sted for man kunne registrere seg for alle steder :p slik at alle nye applikasjoner\spill\nettportaler bare lastet ned en database derfra.

 

Denne blir jo selvsagt helt enorm, men hadde vært en løsning:P

8948048[/snapback]

 

Men hva om folk døde, eller var inaktiv i flere år? Fortsatt reservert nick? :tease:

Lenke til kommentar

Kvass er et nick jeg aldri har hatt noen problemer med. Den eneste utenom meg som har brukt det er en polsk gutt på youtube tror jeg og han heter kvass+årstall elns. Enest er at det noen ganger blir sensurert pga de 3 siste bokstavene, men det har gått greit det og. Finnes en wow character som jeg har gitt bort som heter kvass da, men det er jo jeg som er skaperen.

 

Kvass=dialektsord for skarp og også et ganske vanlig bikkjenavn på 50 tallet:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...