Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Tja, det virket som du koste deg med jenten utenfor i går ;) Stod og så på dere en stund, og jeg tuller ikke, 3 meter unna. Ingen reaksjon fra Feggy. :dontgetit:

 

Russetiden blir en god tid tror jeg, så lenge jeg ikke får øl skylt over meg hver dag slik som jeg gjorde i går. Gutter(ikke alle!) kan oppføre seg som litt drittsekker når de får et par øl nedpå.

 

Men skal slå håret løst og prøve å skaffe meg et par ekte mannfolk.

Endret av The Barnacle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aight, for å bytte litt tema:

 

Jeg vil høre deres meninger (Spesielt jenter) om å sjekke opp fremmede jenter på dagen, da spesielt på gata.

Satt og tok en pils på Karl Johan med noen kompiser mens vi snakka piss om alle jentene som gikk forbi istad og jeg kom til å tenke på hvor mye mer nervøs man blir av å snakke med en jente på dagen til forskjell fra på kvelden. Noe av det kan nok ha å gjøre med at man nesten er forventet å snakke med masse fremmede på byen, men det skjer mye mer sjeldent på dagtid.

Såvidt jeg kan huske har jeg bare gjort det en gang selv. Da gikk jeg inn i en butikk som solgte blyanter og sånt, fordi jeg visste at jenta bak kassa var søt. Fy faen til nervøs jeg var. Det gikk likevel veldig bra etter en litt snublete start i samtalen (Hun var skånsk, faen meg umulig å skjønne), og jeg lå med henne samme kveld. Dette var jo bare et engangstilfelle, og det er mulig jeg hadde flaks. Ikke gikk hun nedover gata da jeg begynte å snakke med henne heller.

Ifølge en artikkel av Soul (http://www.theattractionforums.com/day-game/69664-day-walking-differences-between-day-night-game.html), sier han at jenter responderer mye bedre på direkte åpnere på gata. Noen som har prøvd? Historier? Tips? Anything? Om noen jenter leser dette vil jeg gjerne vite hva dere hadde tenkt om noen gikk opp til dere på gata og sa at dere var søte?

Lenke til kommentar

Tror jeg må uppe gamet mitt nå fremover. Har blitt for lat til å gidde noe hverdager så er egentlig bare lørdag jeg gidder å "finne" meg noe.

 

Så, nå er det en måned siden sist kvinnfolk :(

 

Det er dette jeg vil gå helt bort ifra. Jeg vil ikke lenger "sjekke" damer, jeg vil heller bare være en generelt sjarmerende type. Jeg vil prøve å gjøre det til en vane til at jeg ofte prater med fremmede, enten de er fine jenter eller ikke.

 

Men det er vanskelig, skal innrømme det.

 

Så hva om du ikke ser på det som "gaming", men heller bare å være litt ekstra sosial, om du skjønner? Er ikke noe i veien med å gå nedover gata på hverdager med et smil, utstråle selvsikkerhet og ikke ha noe problem med å snakke med jenter :)

 

Nei, imorra den dag. Da skal jeg spasere nedover gata og utsondre coolness. Er ikke så farlig for min del om jeg ikke har baller til å fortelle en jente hvor pen hun er, jeg vil bare prøve å venne meg til å snakke med fremmede om alt mulig. Gjøre det til second nature.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, det virket som du koste deg med jenten utenfor i går ;) Stod og så på dere en stund, og jeg tuller ikke, 3 meter unna. Ingen reaksjon fra Feggy. :dontgetit:

 

Russetiden blir en god tid tror jeg, så lenge jeg ikke får øl skylt over meg hver dag slik som jeg gjorde i går. Gutter(ikke alle!) kan oppføre seg som litt drittsekker når de får et par øl nedpå.

 

Men skal slå håret løst og prøve å skaffe meg et par ekte mannfolk.

Nå er jeg spent på hva du legger i dette. Mannfolk er det vel lite av blant russen.

Lenke til kommentar

Plizket:

Det er dette jeg vil gå helt bort ifra. Jeg vil ikke lenger "sjekke" damer, jeg vil heller bare være en generelt sjarmerende type. Jeg vil prøve å gjøre det til en vane til at jeg ofte prater med fremmede, enten de er fine jenter eller ikke.

 

....

 

Nei, imorra den dag. Da skal jeg spasere nedover gata og utsondre coolness. Er ikke så farlig for min del om jeg ikke har baller til å fortelle en jente hvor pen hun er, jeg vil bare prøve å venne meg til å snakke med fremmede om alt mulig. Gjøre det til second nature.

 

Slik jeg forsto det var poenget å vende seg til det å bare snakke til en random jente på gaten. Hvis man ikke er helt komfortabel med det, så er det ikke sikkert at det å hoppe uti med klær, sko og hele pakken på er tingen. I tillegg får man jo godfølelse hvis de tar seg tid, smiler og viser deg retningen til der du skal. Om enn bare litt godfølelse. Poenget var neppe en slags sjekkerutinbe fra mr. fluff her, men igjen så er jeg ingen guru.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fluff: Bra at du stikker ut for å bli mer komfortabel med å snakke med jenter på dagen.

 

Du har nå startet med å spørre om veien til en spesifikk butikk. Når du føler at du er komfortabel med det så kan du spørre om veien til en uspesifikk butikk. F.eks. "Vet du om en bra klesbutikk for gutter her i nærheten?". Når du er komfortabel med det så kan du begynne å lage en lengere samtale ut av det. Hvorfor anbefaler hun den butikken, hva selger de der, osv.

 

Når du har begynt å ha samtaler med de jentene du har snakket med kan du begynne å pushe grensen litt ved å gå over til sjekking, prøve å få nummeret eller instant date. For å fortsette på klesbutikk-samtalen så kan du f.eks. prøve å close til instant-date med: "Det høres ut som om at du har peiling på klær... Du har vel ikke tid til å bli med bort å hjelpe meg med å velge ut en bukse?"

 

Det er bra å ta små steg slik som Fluff gjorde for å bli vant med å snakke med jenter. Langsiktig vil det lønne seg å lære å gå før man lærer å løpe.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hei:) Var på vors hos en kamerat i går. Han bor i en leilighet med 6 hybler. En av jentene som bor der satt å snakket med oss, og det ble til at hun ble med ut på byen. En ting ledet til det andre, og jeg våknet opp sammen med henne neste dag.

Så da kommer spørsmålet mitt: Hva burde jeg/hva er vanlig å gjøre neste gang jeg er på besøk hos kompisen min, er det ok å prøve å ta det videre, eller bare si hei og litt small-talk ?

Endret av End-re
Lenke til kommentar

[...]

Jeg på min side sitter og stusser litt på hvordan jeg skal kunne være åpent polygam med de jentene jeg treffer, men det er vel et luksusproblem.

Adam Lyons har skrevet en liten e-bok om multiple long term relationships. Jeg har ikke lest den, men han har også laget en video som hører til.

 

Jeg har ikke testet det selv, men det høres veldig logisk ut. Til dere guruer her inne, er dettte lurt og gjøre? Vil det virke? Hopp til 4 minutt i videoen om du har dårlig tid.

 

Her er e-boken.

Endret av Sergeants
Lenke til kommentar

Adam Lyons har skrevet en liten e-bok om multiple long term relationships. Jeg har ikke lest den, men han har også laget en video som hører til.

 

Kul video! Var litt vel teknisk for min del, men jeg skjønner jo absolutt gisten.

 

Som sagt tidligere er ikke jeg så fan av rutiner og linjer og slikt, så jeg bruker en litt annen metode.

 

Jeg treffer for tiden tre forskjellige damer regelmessig, og selv om jeg ikke har SAGT det direkte, tror jeg ganske sikkert at de alle vet at det ikke bare er dem. Jeg benekter det aldri, bare svarer ikke når de spør. Det var en av dem som sa rett ut at hun antok at jeg hadde andre jenter, og jeg sa bare "Ja, vel, du vet". Hvorfor aksepterer de det? Om jeg skulle tippe vil jeg tro at det har med kongruens å gjøre. Jeg er på ingen måte en niceguy. Langt derifra. Helt ærlig er jeg en jævla drittsekk. Det er dette som tiltrekker dem til å begynne med, og da ville det vært inkongruent om jeg er motsatt på andre punkter.

 

Kort sagt forsterker det at jeg treffer andre det imaget de allerede har av meg.

 

Men nå er jo dette mer eller mindre gjetting, og jeg kan ha feil. Kanskje jeg bare har hatt flaks med hvilke jenter jeg blir kjent med. Og ikke tro at de er sånne hoes som jeg har et FWB-forhold med. Absolutt oppegående flotte jenter som jeg faktisk har et romantisk forhold med.

 

For å dele en annen historie kan jeg fortelle om da jeg feilkalibrerte fullstendig i natt, som også var grunnen til mitt kanskje litt overdrevent hissige innlegg her rundt sju idag morges.

Hadde fått med en jente til blokka mi på nach. Jeg har flere venner som bor i samme blokk som meg, så nachet beveget seg litt fra rom til rom. Hadde en god tone med jenta, men ikke god nok (Trodde jeg) til at det kunne bli en hookup samme natt/morgen. Søstra hennes var også der og var alt for drita, så hun bestemte seg for å gå hjem. Hun jeg hadde prata med sa at hun måtte følge søstra hjem, men det trodde jo ikke jeg på. Jeg trodde hun VILLE gå, fordi hun hadde fått nok av meg. Så jeg lot hun gå, dum som jeg var. Da hun stod i døra og skulle til å stikke kom en annen venninne av meg og bare "Jaja, skakke dere kanskje.... You know! Hehehe!" Sykt flaut. Jeg antok at venninna mi bare ville lage klein stemning, sa farvel, og sendte jenta og søstra hennes ut i natta. Et par minutter senere fortalte hun som ville lage klein stemning at dama jeg likte hadde sagt at hun gjerne ville ha meg med hjem, men ikke turde å spørre meg, og at det var DERFOR hun kom med den kleine situasjonen i døra. Hun ville altså bare hjelpe meg.

 

Faen som jeg hater meg selv akkurat nå. Gadd ikke å ta nummeret hennes engang. ARRRGGGHH.

Lenke til kommentar

Hei:) Var på vors hos en kamerat i går. Han bor i en leilighet med 6 hybler. En av jentene som bor der satt å snakket med oss, og det ble til at hun ble med ut på byen. En ting ledet til det andre, og jeg våknet opp sammen med henne neste dag.

Så da kommer spørsmålet mitt: Hva burde jeg/hva er vanlig å gjøre neste gang jeg er på besøk hos kompisen min, er det ok å prøve å ta det videre, eller bare si hei og litt small-talk ?

Snakk med hun som du ville gjort om du ikke hadde ligget med hun, altså hvis du tror det vil bli pinlig, så blir det det. Hvordan du takler det avgjør hvordan det går videre.

 

fluff: Når du sier du er en drittsekk, mener du da virkelig en fyr som behandler folk dårlige, eller bare leker du slem for å dra piker?

Må du være en dritt for å dra damer må du jobbe mer med sjekkingen din.

Endret av McBitch
  • Liker 1
Lenke til kommentar

McBitch: Jeg ser du lette godt og lenge etter noe å "buste" meg på, istedet for å bare svare meg, så da skal jeg være så hyggelig at jeg faktisk svarer.

Selvfølgelig behandler jeg ikke jenter direkte dårlig. Det ville jo bare vært counter-productive, og jeg hadde neppe noensinne fått med noen hjem. Tenk heller på hva det vil si å være en typisk niceguy, så tenker du deg det motsatte av det. Der har du meg. Sex, drugs & rock 'n roll. Er ærlig talt litt vanskelig å sette konkrete ord på.

Jeg kjører nok en smule mørkere skole enn David DeAngelo's Cocky & Funny-stil.

Jeg skal ikke kverulere på metodene dine, for det er visst noen som klarer å dra damer ved å være niceguys, og om jeg hadde klart det hadde jeg sikkert gjort det selv. Men det er bare overhodet ikke i nærheten av hvordan jeg egentlig er, så da funker den andre måten bedre for meg :)

 

Og for å helgardere meg mot flere "bustninger", skal jeg svare på en av dem før den blir dratt (Men jeg tviler ikke på at du klarer å finne fler).

"Eh, sex DRUGS and rock n roll? Doper du ned damene for å få dem i sengs?"

- Nei, det er nok bare et uttrykk for en slags attitude og utstråling.

 

Jeg prøvde ikke å være slem mot deg McBitch, så jeg beklager om du ble fornærmet av noe jeg skrev.

Lenke til kommentar

Du vet sånne folk som alltid klager på "haters"? Det er som oftest en grunn til at folk hater dem.

 

Du vet sånne folk som sier at folk alltid ypper med dem på byen? Det er som oftest en grunn til det.

 

Du vet sånne folk som hele tiden føler at de blir "busted" på internettforum? Det er som oftest en grunn til det.

 

Det er lov å si "Joda, kanskje jeg formulerte meg litt dumt" - man får ofte mer respekt for det. Later man som at alle andre er problemet så virker man veldig defensiv.

 

Jeg er ofte som deg, spiller litt på drittsekk som ikke tar noe alvorlig-stilen. Men det gjelder å formulere seg litt bedre, så fremstår man som en litt bedre person. Hvis folk hører hvordan du sjekker og tenker "Jeg håper ingen av venninnene mine/søsteren min ender opp med han der" så gjør man noe feil. Evt så formulerer man seg feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...